Pääsin opiskelemaan, mutta ei mulla ole varaa mennä kouluun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pettynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";30600059]Miten niin pari viikkoa? Mä HAIN opiskelemaan tammikuun alussa, mutta eihän tuolloin koulussa ketään ollut vaan vasta 9.1 sain varmuuden että onnistuuko opiskelu vai ei.

Ei mulla ole mitään mistä saada ylimääräistä rahaa! Kyllähän mä olisin ne jo tehnyt kun kerran työtön olen ja rahasta on pulaa. En todellakaan saa parissa päivässä mistään yli 100 euroa!!! Onko tosiaan noin vaikea tajuta?

En halua mieheltä enää kysyä rahaa edes lainaksi koska on muutenkin joutunut maksamaan mun kuluja kun olen niin persaukinen.

Unohtakaa tämä ketju. Mäkin unohdan koko opiskelun ja jatkan töiden hakemista. Juuri lähetin yhden työhakemuksen määräaikaiseen työhön.[/QUOTE]

Olet kuitenkin varmasti jo joulukuun puolella suunnitellut tätä opiskelemaan hakua. Ja joka tapauksessa olet kymmenen päivää sitten saanut tiedon, että pääsit kouluun. Mikset heti silloin alkanut miettimään, mistä rahat lippuun. Itse olisin jo ennen hakua miettinyt tämän asian. Et sinä ainakaan kykene suunnittelemaan omaa elämää kovin pitkälle.

Nyt suu auki hyvä nainen ja kysyt suoraan mieheltä sitä rahaa lainaksi jos teillä on tarkkaan omat rahat. Kirjoittamasi perusteella ET ole pyytänyt sitä mieheltä, ainoastaan vihjaillut, ettei sinulla ole rahaa. Hän varmaan kuvittelee, että olet päättänyt olla menemättä, etkä sitä rahaa sitten tarvitse. Miehille pitää asiat sanoa suoraan.

Jos on mahdollista, niin soitat sinne miehelle töihin ja kysyt saatko lainaa sen tarvitsemasi summan. Tai kysyt viimeistään kun tulee töistä kotiin. Jos saat mieheltä kieltävän vastauksen, kyselet muualta vaikka pienempiä summia, että saa tarvittavan kasan. Ei sitten lapsen isältä lainaaminen onnistuisi?
Minkä heltukin takia lapsen isä pitäisi lainata AP:lle mitään?

Kuinka monella ihmisellä on edes varaa lruveta lainaamaan toisille ihmisille tuhansia euroja? Mitä jos AP ei maksa takaisin? Tajuatko kuinka paljon maksaa viedä asia oikeuteen vaatimaan rahoja takaisin?

Jos hänellä on kerran rahaa niin ei tuo ole mikään mies, onko edes ihminen?
Miten voi vaan dissata noin pahasti ja jättää sut yksin ongelman kanssa? Tehän olette perhe!!!!?

Antaisin rahat kenelle vaan tutulle jonka tiedän varmasti rahaa noin kipeästi tarvitsevan!

No jos vaikka kysyt mieheltä, että lainaako rahaa 100 euroa. Aloitusviestin perusteella, et kysynyt rahaa lainaan tai edes kertonut summaa minkätakia koulu jää kesken. Ehkä mies jo on oppinut olettamaan, että et ole "aloituskykyinen" ts. keksit mieluusti tekosyitä jotta voisit olla kotona, eikä siksi alkanut keskustelemaan asiasta?

Jos oikeasti haluat mennä opiskelemaan, niin kai olisit jo aikaisemmin huolehtinut että sinulla on riittävästi rahaa matkustamiseen?
No tämäkin on kyllä totta. Kyllä pitää ymmärtää aikuisena ihmisenä miten rahaa käytetään ja mihin asti ne riittävät.

Yllättäville menoille ei mitään voi ja jos puskurirahastoa ei ole niin ymmärtää, että voi joutua pulaan, mutta ap tiesi tilanteen, eikä yllättäviä menoja kaiketi ollut.🤷‍♀️

Yhteistyössä