Raivostuttava mieheni exä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja psn80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

psn80

Vieras
Miksi mieheni exä on niin hemmetin kiinnostunut KAIKESTA?
Itse jätti ja lähti toisen miehen matkaan, ja ovat tämän uuden miehensä kanssa yhä yhdessä ja kihloissa.
Lapsia miehelläni oli exänsä kanssa kaksi, joista toinen asuu isänsä luona (luonamme siis) ja toinen äitinsä luona.
Nyt tämän joulun jälkeen tilanne tuntuu olevan räjähtämässä käsiin, kun luonamme asuva tyttö lienee aivopesty? :) KAIKKI mitä täällä tapahtuu raportoidaan eteenpäin (tyttö raportoi äidilleen). Ja tarkoitan nyt ihan kodin perusjuttuja joiden ei luulisi olevan kiinnostavia (mm. uusien ikkunaverhojen osto (tuli valitusta siitä, että valoverhot sopivat ikkunaan paremmin), eteisen lipaston siirtäminen vierashuoneeseen (tuli ilmoitus että lipaston päällä ollut pöytäliina on hänen ja pitää toimittaa hänelle) jne.
Hän on aikanaan jättänyt tänne kaikenlaisia tavaroitaan (miehen omistama omakotitalo) ja en minä voi tietää mitkä tavarat ovat aikoinaan hänelle kuulunut (eikä mies muista kaikkia tavaroita, kuka minkäkin on loppupeleissä maksanut). Joten jos jossain vanhassa pöytäliinassa on tahra joka ei lähde pesussa pois, on mielestäni jotenkin ihan mielipuolista että minun pitää ensin kysyä mieheni exältä, onko liina hänen ja saako sen heittää pois...
Hänhän ei siis halua tulla tarkistamaan että mitä tavaroita täällä voisi olla vielä hänen.. Ei vaikka täällä on muutaman kerran käynyt about viimeisen puolen vuoden aikana (ja tehnyt joka kerta "tupatarkistuksen", siis katsellut ympärilleen talossa).

Pahimmat raivarit tämä kyseinen exä on saanut mm. keittiöremontin teosta (miksei tehty silloin kun hän vielä asui talossa, miksi nyt tehtiin), auton vaihdosta (wtf?) ja siitä, että olemme menneet naimisiin (juu ei kutsuttu häntä, kun pidimme pienet juhlat perhepiirillä).
Myös siitä piti suuttua, kun miehen exän veli kuoli kesällä (joka oli siis mieheni hyvä ystävä) ja osallistuessamme hautajaisiin, piti hän luonnollisena sitä että osallistumme samaan kukkalaitteeseen. Noh, hankimme kuitenkin oman, koska mielestämme tuollainen kukkalaitteen hankkiminen ja laskeminen on vähän perhekohtainen asia...

Tehdään täällä sitten niin tai näin, niin aina on jotain sanomista. Jos jollakulla jotain vinkkejä tähän tilanteeseen, niin otan ilomielin vastaan :)
Taisi tulla aika pitkä viesti, pahoittelut :) Tuntuu kyllä itsestä olo jo paremmalta kun sai hieman vuodatettua asiaa!

Jäi vähän epäselvästi... Tarkennan ennen kuin kukaan ottaa pulttia tuosta aivopesu-jutusta :)
Eli luonamme asuva tyttö oli äitisä luona viettämässä joulua, ja on ollut sen jälkeen todella kummallinen. Ihan ok käytökseltään, mutta tonkinut paikkoja ja hiippaillut kuuntelemassa keskusteluja (luulee ettei olla huomattu). Kysyttäessä tekeytynyt tietämättömäksi, ei hän ole käynyt varastossa ja ei hän ollut käytävällä äsken kuuntelemassa (vaikka jalat näkyi :) )..

Kun mä muutin pois yhteisestä omakotitalosta, myös multa jäi paljon tavaraa sinne. Lähinnä siksi, kun eksä "itki" ettei hänellä ole varaa eikä kykyä etsiä uusia verhoja eikä mattoja...Nyt siellä asuu uusi nainen, ja kyllä mua kieltämättä vähän ärsytti, kun lapsia hakiessani näin omat mattoni paiskattuina paskaisina porraspäähän, roskikseen menossa. En todellakaan niitä siitä ottanut, likaisia mattoja, joita eksä ei ollut eron jälkeen vaivautunut kertaakaan pesemään. Ja nykyinen kyllä tietää, että ne olivat minun. Mutta toisaalta, v*tut matoista, mä olen vapaa! :)

Eniten ehkä kummastuttaa se, että kun kerta tietää tasan tarkkaan mitä tänne jättänyt, niin mksei voi hakea niitä pois (tai ottanut mukaan alunperinkään). Tuntuu ettei todellakaan HALUA viedä niitä pois. Täällä oli eteisen seinällä hänen taulunsa (perintötaulu), niin tarjoutuessamme viemään taulun hänelle, hän suuttui että kyllä hän voi sen itsekin hakea jos se meitä niin kovasti häiritsee.
Mieheni on...noh...tavallinen mies, häntä ei pahemmin kiinnosta onko ikkunoissa verhoja, seinillä tauluja tai mattoja lattiassa (tai mistä ne sinne ilmestyy) :) Mitään hän ei ole pyytänyt jättämään ja antoi viedä vapaasti kaiken mitä tarvitsi. Hommasi sitten itse välttämättömimmän tilalle...

Mitä sä siitä välität mitä niuhoaa. Ne tavarat on nyt su kodissasi ja saat tehdä niille mitä haluat. Jos olisi ne halunnut niin olisi kaiketi vienyt ne mennessään pois.
Paskaaakaan en tuollaisesta höyrypäästä piittaisi.

Exä vaikuttaa vallanhaluiselta ja sotkenut tyttöparan siihen mukaan. Joten tytön kanssa voisi vähän jutustella oiskohan mammakulta pyydellyt penkomaan paikkoja? Siis eniten säälittää tyttö, joka tekee mammakullan mieliksi mitä vain.

Mitä tulee exän omaisuuteen kannattaisi jo jututtaa jotakin juristia asiasta, koska pitäähän ne tavarat saada sieltä pois ja vaikka sitten kaatopaikalle, jos ex kieltäytyy ottamasta vastaan. Olette kuin sätkynukeja hänen naruissaan. Miehesi on myös ajattelematon suostuessaan moiseen pompotukseen.

Isäni on lakimies ja on todennut moneen kertaan, ettei käsitä miten ihmiset jaksavat erotilanteessa kinastella pikkutavaroista. Eikö ole vain hyvä, ettei mukana kulje ikäviä muistoja ja pääsee aloittamaan puhtaalta pöydältä? Siis tietenkin arvotavara mukaan, mutta joku pöytäliina tai verhot menee jo sairaalloisen tavarapalvonnan puolelle.

Jos olisin sinä pakkaisin vieraat kamat laatikkoon, sanoisin miehelle että käy ne vielä läpi onko siinä jotakin varmasti hänelle kuuluvaa ja kiikuttaisin kamat exän oven eteen. Nyt vaan uutta vuotta viettämään ja vetämään selvät rajat exälle.

Eniten ehkä kummastuttaa se, että kun kerta tietää tasan tarkkaan mitä tänne jättänyt, niin mksei voi hakea niitä pois (tai ottanut mukaan alunperinkään). Tuntuu ettei todellakaan HALUA viedä niitä pois. Täällä oli eteisen seinällä hänen taulunsa (perintötaulu), niin tarjoutuessamme viemään taulun hänelle, hän suuttui että kyllä hän voi sen itsekin hakea jos se meitä niin kovasti häiritsee.
Mieheni on...noh...tavallinen mies, häntä ei pahemmin kiinnosta onko ikkunoissa verhoja, seinillä tauluja tai mattoja lattiassa (tai mistä ne sinne ilmestyy) :) Mitään hän ei ole pyytänyt jättämään ja antoi viedä vapaasti kaiken mitä tarvitsi. Hommasi sitten itse välttämättömimmän tilalle...

Mä tekisin noiden tavaroiden suhteen niin, että ottaisin exään yhteyttä ja ystävällisesti selittäisin, että haluaisitte eroon tästä tavaroiden epäselvyydestä. Ja sitten sopisin p'äivämäärän, johon mennessä ex tulee hakemaan kaiken, mitä vielä haluaa takaisin itselleen. Lopuilla tavaroilla saisitte sitten tehdä mitä haluatte.

Exälle voisi vaikka vielä selittää, että et missään nimessä halua omia mitään hänen tavaroitaan. Vaan tarvitset hänen apuaan, että tietäisit, mikä on kenenkin. Kun sinä et tiedä ja mies ei muista.

Vastauksena kysyjälle, kyseinen tyttö on 15-vuotias. Nuorempi 11-vuotias asuu äitinsä ja tämän kihlatun luona.

Kiitos aiemmille vastaajille :) Ehkä tosiaan on helponta hommata se laatikko ja pakkailla sinne kertakaikkiaan ihan KAIKKI mikä ei ole minun ja mitä mies ei tunnista varmuudella omakseen. Tytön tavaroihin en tietenkään puutu, vaikka osa tavaroista on äitinsä hommannut, pyyhkeitä jne, kyse ei ole nyt sellaisista tavaroista..
Ja en tiedä onko nyt kyse niinkään TAVAROISTA vaan siitä, että kaikki puheet ja teotkin kiinnostavat jotenkin ihan liikaa... Kuten tuo autohomma, ketä exää muka oikeasti kiinnostaa, mikäli hänen jälkeensä miehen hommaama AUTO vaihdetaan uudempaan? Valitusta tuli siitä, että hänellä on niin vanha auto ja mies hommaa miltei vuoden välein uuden :) Ja kyse ei ole nyt raha-asioistakaan mitenkään, jos joku sitä miettii, ko. naisella on kyllä rahaa ettei tarvitse olla kateellinen muiden ostoksista.

Voitko puhua tytölle?

Kerrot et tämä on hänen kotinsa jossa häntä rakastetaan.
Ja toivot et kodin asioita ei puhuta muualla. Koti on yksityis asia jokaiselle.
Ota mies mukaan myös keskusteluun, teette yhteiset pelisäännöt teidän kodista.

Sovi ex-muijan kanssa et silloin ja sillin tule noutaa, ja sen jälkeen asioista ei enään keskustelle, Lyöt pelin poikki siihen.

Tietenkään pohjimmiltaan ei ole kyse tavaroista. Mutta ne tavarat kannattaa nyt viimeistään lopullisesti selvittää ja jakaa. Niiden tavaroiden kautta avautuu yksi ihan turha vallankäyttömahdollisuus exälle. Ja muutenkin, ero on hoidettu ja takanapäin, miksi siis tavaroidenjakoakaan jättäisi kesken? Eli tavarat on sivuseikka, mutta tavaroiden jako on tärkeää, se on myös henkinen osoitus siitä, että hei, nyt tämä on loppu. Niitä vastaavia rajoja teidän täytyy nyt opetella muutenkin näyttämään.

Ja jos ex taivastelee miehen autoa tms, mikä ei hänelle kuulu, niin anna taivastella. Älä sinä välitä.

Vastauksena kysyjälle, kyseinen tyttö on 15-vuotias. Nuorempi 11-vuotias asuu äitinsä ja tämän kihlatun luona.

Kiitos aiemmille vastaajille :) Ehkä tosiaan on helponta hommata se laatikko ja pakkailla sinne kertakaikkiaan ihan KAIKKI mikä ei ole minun ja mitä mies ei tunnista varmuudella omakseen. Tytön tavaroihin en tietenkään puutu, vaikka osa tavaroista on äitinsä hommannut, pyyhkeitä jne, kyse ei ole nyt sellaisista tavaroista..
Ja en tiedä onko nyt kyse niinkään TAVAROISTA vaan siitä, että kaikki puheet ja teotkin kiinnostavat jotenkin ihan liikaa... Kuten tuo autohomma, ketä exää muka oikeasti kiinnostaa, mikäli hänen jälkeensä miehen hommaama AUTO vaihdetaan uudempaan? Valitusta tuli siitä, että hänellä on niin vanha auto ja mies hommaa miltei vuoden välein uuden :) Ja kyse ei ole nyt raha-asioistakaan mitenkään, jos joku sitä miettii, ko. naisella on kyllä rahaa ettei tarvitse olla kateellinen muiden ostoksista.

Yhteistyössä