Rakastuin mä luuseriin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väärä vai oikea?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Viinasta erotakseen ihminen tarvitsee yleensä toisen ihmisen tukea. Ei ole hyvä jos auttajan ja rakastetun roolit menee sekaisin. Rakastettua voi omalla tavallaan tukea, mutta kyllä suhteen kannalta parempi olis jos auttaja olis joku ulkopuolinen.

Miehen pitäisi ensin itse haluta eroon viinasta, löytää rohkeus ja itsetunto ilman viinaa ja sen jälkeen ottaa itseään niskasta kiinni. Kun hänellä on riittävästi voimia tuohon, hänellä on voimia myös ihmissuhteeseen.

Sori vaan, mutta mies saattaa vain takertua sinuun eikä koskaan pääse viinasta eroon. Tai jos pääsee, erossa pysymisen ehtona on sinun olemassaolosi. Silloin et ole hänelle SINÄ vaan tukipuu. Toiset naiset tykkää olla tukipuuna ja tuntevat itsensä sitä kautta tärkeiksi ja arvokkaiksi. Ja eihän kukaan voi alkaa kiistelemään muiden suhteiden perustasta. Tärkeintä on että pari itse viihtyy ja kaikki on hyvin.

Just herkät miehet on niin herkkiä etteivät osaa pysyä viinasta erossa, koska viina tekee heidät vahvoiksi. Kun vahvuus pitäisi löytyä ihan muualta. Tai ehkä muut ihmissuhteet ei olekaan niin tärkeitä vaikka ne yrittääkin selittää että on.

Alkuperäinen kirjoittaja Luigi Kravatti:
Mitenkähän italialaiset ja ranskalaiset muijat kestää renttuja miehiään? Nehän juovat viiniä jo lounasaikaan! Päivällä muutama olut tai anisviinapaukku. Sitten vielä päivällisellä useita laseja viiniä ja yömyssyt vielä sitten päälle!

On siinä Luigin tai Pierren eukolla kestämistä! Varmaan kirjoittelevat Italian ja Ranskan Elleissä, että pitäisikö hommata ukokseen pohjoinen maitopoika?

Piristävä kommentti!

Hih, siinä Luigin vaimo ottaa täältä jostain Perähikiältä jonkun Eetun joka tulee duunista kotiin perjantaina klo 17, avaa kossun ja alkaa piereskellä sohvalla... meno jatkuu sunnuntai-aamuun jolloin alkaa olon parantelu jotta pääsisi taas maanantaiaamuna töihin. Tulisi ainakin Luigin vaimolle vaihtelua siihen iänikuiseen viininlipitykseen ja luritteluihin!

Kiitti taas vastauksista!

Olipas täällä paljon väkivaltaan ja tappoon liittyviä kommentteja... No kaikilla on tietysti oma käsitys "rentusta", mutta tämä kyseinen renttu ei ole väkivaltainen. Turpiin on saanut, mutta ei ole itse käynyt keneenkään käsiksi. Niin monta vuotta ollaan pyöritty samoissa kuvioissa että tietäisin jos hän olisi tappelevaa tyyppiä. Tiedän myös että rikokset ovat entistä elämää. "Rentulla" tarkoitan pääasiassa sitä mitä MUUT hänestä ajattelevat, en sitä että hän oikeasti olisi mikään hirvee renttu. No, tietysti se alkoholinkäyttö on kyllä aika renttumaista... ottakaa musta selvää. :)

Alkuperäinen kirjoittaja tietoa:
Ei pidä paikkaansa, yleensä pahimmat tapaukset ovat niitä ulkoisesti täydellisiä "perheen isiä" jotka eivät ole eläneet elämää ja purkavat sitten turhautumat väkivaltaan tms.
Ai vähän niinkuin tämä Jyväskylän tapaus? Eihän sillä "täydellisellä perheenisällä" ollutkaan kuin pari tappoa alla, kova päihdetausta ja ihan yhtä kahelit veljetkin.

Noista perheenisistä kirjoitellaan enemmän. Kun joku puolijuoppo tappaa tai hakkaa vaimonsa, siitä on joku pikku juttu lehden nurkassa., sehän on normaalia, mitä voi moiselta odottaa? Sitten kun joku "yhteiskunnan tukipylväs" tekee saman, siitä revitellään otsikoita koska se on harvinaista.

Alkuperäinen kirjoittaja Suomityttö.:
Mitenkähän italialaiset ja ranskalaiset muijat kestää renttuja miehiään? Nehän juovat viiniä jo lounasaikaan! Päivällä muutama olut tai anisviinapaukku. Sitten vielä päivällisellä useita laseja viiniä ja yömyssyt vielä sitten päälle!

On siinä Luigin tai Pierren eukolla kestämistä! Varmaan kirjoittelevat Italian ja Ranskan Elleissä, että pitäisikö hommata ukokseen pohjoinen maitopoika?

Piristävä kommentti!

Hih, siinä Luigin vaimo ottaa täältä jostain Perähikiältä jonkun Eetun joka tulee duunista kotiin perjantaina klo 17, avaa kossun ja alkaa piereskellä sohvalla... meno jatkuu sunnuntai-aamuun jolloin alkaa olon parantelu jotta pääsisi taas maanantaiaamuna töihin. Tulisi ainakin Luigin vaimolle vaihtelua siihen iänikuiseen viininlipitykseen ja luritteluihin!

Mistä ihmeen lähiöpubista te näitä miehiänne oikein löydätte?! :D Skarpatkaa nyt hyvät naiset vähän...

Tarina kuullostaa hyvin tutulta. Parisuhteessamme meni huonosti, kaikki tuntui tyhjältä omassa suhteessa. Yhtäkkiä pelastus ilmestyi eteeni. Ihana mies joka oli kiinnostunut musta ja huomasi että voin huonosti. Se tuntui mahtavalta! Aloin tapaamaan häntä salaa mieheltäni, keksien kaikenlaisia tekosyitä tapaamisille. Lopulta rakastuin mieheen täydellisesti, hän tuntui ymmärtävän mua, tuntui että meidät on tarkoitettu yhteen. En halunnut enää tehdä töitä sen hetkisen parisuhteen eteen vaan halusin vain olla miehen kanssa.
Ongelmani oli että mies oli "renttu", hänellä oli rikollista taustaa ja paha alholiongelma. Itselläni oli hyvä mies joka halusi huolehtia musta ja meidän lapsista. Luulin pystyväni kuitenkin muuttamaan rentun. Otin avioeron ja aloimme seurustelemaan oikeasti. Muutama kuukausi oli ihanaa, hän ei enää juonut. Sitten kaikki alkoi muuttua. Hänessä alkoi ilmetä narsistisia piirteitä. Hän ei tuntunut enää välittävän musta vaan teki asioita vain jos niistä oli hänen pahaan oloonsa apua. Mun olisi täytynyt olla hänen kanssaan koko ajan, enkä olisi saanut tavata ystäviäni, harrastaa, enkä tavata lapsiani. Aina kun itsepäisesti näin tein hän alkoi ryyppäämään useita viikkoja putkeen, niin kauan että tavuin hänen tahtoonsa. Elämästä tuli täyttä helvettiä. Yht äkkiä huomasin uponneeni hänen maailmaansa, en voinut muuttaa häntä mutta hän muuttikin mut. Kaikki mitä ihailin hänessä olikin poissa. Olin vieraantunut lapsista ja kavereistani ja siihen lopulta heräsin. Lopetin seurustelun, vaikka se olikin äärettömän vaikeaa. Hän käytti kaikki kiristämiskeinot; ryyppääminen, itsemurhalla uhkailu, kaikkea mahdollista.
Näin jälkeenpäin ajatellen kaikki merkit olivat heti alussa näkyvissä. Jos yritin katkaista suhteen, joka kerta hän alkoi ryyppäämään ja syytti siitä mua. En alusta asti luottanut häneen. Tunteet vain sokaisivat kaiken ja luulin voivani muuttaa hänet. Ja niinhän lupaisikin tehdä jos vain olen hänen kanssaan. Siinä se ongelma olikin, olisi pitänyt olla hänen kanssaan kokoajan. Hän pystyi vetoamaan tunteisiini ja kertoi rankkoja tarinoita lapsuudestaan ja nuoruudestaan. Muhun tällaiset asiat vain vetoavat, en halunnut hänen enää kärsivän ja uhrasiin itseni hänen takiaan. Kai mulla on jokin helvetin hoivavietti joka vetää mua tällaisten ihmisten luokse.Hän oli taitava manipuloimaan. Onneksi pääsin hänestä eroon ja sain revittyä itseni pois siitä maailmasta.

TYttö hyvä miehen tulisi jättää viina kokonaan. Tuo että tekee työnsä ei ole puolustus,vaan onneksi hidaste juomiselle. Mutta luulen että haluat olla hänen kanssaan ja kaikki on niin hyvin.

Alkolainen on aina varsinainen elämän ruuneberi tottakai hänen kanssaan on ihana keskustella.
Mutta maailma on totta. Pelle Miljoonan sanoin.. jatka matkaa ..

Alkuperäinen kirjoittaja Väärä vai oikea?:
En kaipaa tässä mitään faktaa siitä kuinka naiset aina rakastuvat renttuihin tms.

Kysyt henkilökohtaisia kokemuksia, mutta et kuitenkaan kaipaa faktaa renttusuhteista? Mitä siis oikein olet vailla - vaaleanpunaisia haihattelu-unelmia siitä, kuinka kesytät rentun?

Valitettavasti itse repsahdin renttuun. Luonteeltaan hän oli oikein mukava ja hauska. Olisi vaan pitänyt arvata miehen menneisyydestä, että huonosti käy. Niin kuin kävikin. Nuorena tytön hupakkona kuvittelin voivani parantaa miehen viinanhimon. Noh, viina oli naista tärkeämpää. Aina vaan selitettiin, että nyt jää juominen ja lässynmussun. Aina piti oottaa, että missä herra on ja millä maksetaan ruoka ja vuokra, kun kaikki rahat on juotu. Siinä rakkauden rytinässä meni minultakin luottotiedot, valitettavasti en jaksa tarkemmin asiaa selventää. Olin tyhmä ja naiivi, kun retkahdin renttuun!

Nyt olen ollut 12 vuotta alkottoman miehen kanssa. Elämä on turvallista, mukavaa ja tasapainoista!

Ja rakastunutta naistahaan ei pitele villit hevosetkaan kanssaihmisten mielipiteistä puhumattakaan. Eikä siinä mitään, elämää tämä on vaan, tuskinpa mies sua pahoinpitelee fyysisesti - henkisesti saattaa kyllä jos kohta ei välttämättä tarkoituksella. Se kun onpi tuo alkoholi aika vahva stimulantti eikä siinä ihmissuhteet paljon paina. Kun niitä varsinaisia ihmissuhteita sinne baariloihin mennään hoitamaan samanhenkisten kanssa.

Vaikkei sitä naisihminen saa tunnustaa niin kyllä siitäkin sitten tulee ongelma, että jos heppu raitistuu niin ei mitään juhlaa, viikonloppua tms. voi juhlistaa muuta kuin Pommacilla. Ystävätapaamisetkin tällaisilla pariskunnilla usein vähenee kun niissä tarjoillaan alkoholia ja entisellä suurkuluttajalla alkaa ikenestä vetämään ja kuinka ollakaan vähän hiprakassa oleva porukka ärsyttää.

Kun nyt selvästi hänet olet valinnut niin ei muuta neuvoa kuin että älä kirjaimellisesti pistä hynttyitä yhteen. Eli ota luoksesi asumaan, hanki yhteistä asuntoa hänen kanssaan tms. Siten mahdollisten (todennäköisten) ongelmien jälkeen on helppo päästä eroon.

Tässäpä lista naisten seurustelun virheistä. http://www.kissmegoodnight.com/dating-advice-and-tips/dating-advice-women-are-dumb.shtml

Sinun virheesi on numero kuusi tuolta listalta. Siis ainakin se, ehkä muutakin.

Ja jos Suomi-tyttö tulee Italiaan lomalleen, niin johan on Luigit sekaisin...

Alkuperäinen kirjoittaja Auh!!:
Alkuperäinen kirjoittaja Suomityttö.:

Piristävä kommentti!

Mistä ihmeen lähiöpubista te näitä miehiänne oikein löydätte?! :D Skarpatkaa nyt hyvät naiset vähän...

En ymärtänyt.. täh...?

Alkuperäinen kirjoittaja kiitti mulle riitti:
Alkuperäinen kirjoittaja Väärä vai oikea?:
En kaipaa tässä mitään faktaa siitä kuinka naiset aina rakastuvat renttuihin tms.

Kysyt henkilökohtaisia kokemuksia, mutta et kuitenkaan kaipaa faktaa renttusuhteista? Mitä siis oikein olet vailla - vaaleanpunaisia haihattelu-unelmia siitä, kuinka kesytät rentun?

Valitettavasti itse repsahdin renttuun. Luonteeltaan hän oli oikein mukava ja hauska. Olisi vaan pitänyt arvata miehen menneisyydestä, että huonosti käy. Niin kuin kävikin. Nuorena tytön hupakkona kuvittelin voivani parantaa miehen viinanhimon. Noh, viina oli naista tärkeämpää. Aina vaan selitettiin, että nyt jää juominen ja lässynmussun. Aina piti oottaa, että missä herra on ja millä maksetaan ruoka ja vuokra, kun kaikki rahat on juotu. Siinä rakkauden rytinässä meni minultakin luottotiedot, valitettavasti en jaksa tarkemmin asiaa selventää. Olin tyhmä ja naiivi, kun retkahdin renttuun!

Nyt olen ollut 12 vuotta alkottoman miehen kanssa. Elämä on turvallista, mukavaa ja tasapainoista!

En alkaisi ihan raivoraittiinkaan miehen kanssa suhteeseen. Jotain mies peittää jos on raivo raitis.Rentut suks, mutta raivot vielä enempi. Tämä kokemuksesta.

Tuttavakunnassa on molempia täysraittiita: sekä entisiä holisteja, että ihmisiä, joilla ei vain ole koskaan ollut sen kummempaa tarvetta aloittaa, eivät ole, ehkä kokeiltuaan, nähneet siinä kummempaa lisäarvoa. Tai ovat nähneet alkoholin monelle aiheuttamaa harmia riittävästi sivusta, eivätkä ole välittäneet mennä testaamaan, jäisikö koukkuun vai ei (osa ihmisistä jää ensimmäisestä humalakerrasta koukkuun siihen estottomuuteen, syystä tai toisesta). Molemmissa on hyviä tyyppejä, mutta ne ei-koskaan-aloittaneetkaan ovat kyllä varsinkin omassa tuttavapiirissäni aidosti tasapainoisia symppiksiä. Mutta joka asiassahan meitä onkin monenlaisia, kaikki yleistykset menevät aina vikaan...

Tjaah. Luigin kommenttiin sanoisin, että italialaiset tai ranskalaiset eivät juo päivällä eivätkä ainakaan punkkua. Se on ruoan kanssa nautittava juoma, jota ei siellä ns. picniceillä ryystetä. Ja tiedän mistä puhun. Toki muutamia poikkeuksia on aina, mutta pääosin keskieuroopassa paheksutaan päivällä alkoholin nauttimista.

Sitten ap:n ongelmaan -usein nämä rentut eivät pysty luopumaan perustavoistaan, he vain pystyvät yrittämään hetken parannusta. Minulla oli pahamaineinen mies jos toinenkin nuorempana. Rakastuneina tekivät tupakkalakosta alkaen kaikki mahdolliset temput, mutta retkahduksia tuli sitä enemmän mitä pidemmälle aika kului. Minua varoiteltiin usein ja ihmeteltiin miten voin seurustella huonomaineisen sekoilijan kanssa. Ensin loukkaannuin ja pohdin, kannattaako tosiaan, sitten hetken taas uskoin mieheen, kunnes lopulta päädyin satutetuksi ja katselemaan selittelyjä jatkuvasta viinanjuonnista ja hurjasta elämästä. Aika kuluttavaa aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja n-72:
En alkaisi ihan raivoraittiinkaan miehen kanssa suhteeseen. Jotain mies peittää jos on raivo raitis.Rentut suks, mutta raivot vielä enempi. Tämä kokemuksesta.

No, hyvin on 12 vuotta peitellyt asiaa, kun en ole vielä keksinyt sitä. Musta on vaan ihanaa, että ei tartte kattoa äijän kaljan kittaamista yms. Mies on tunnollinen, tasapainoinen, käy töissä, kohtelee hyvin minua.

Jos ei viina maistu, niin miksi sitä pitäisi väkisillä juoda? En muuten juo itsekään tippaakaan, koska en pidä alkoholin mausta. En käsittääkseni peittele mitään itsekään.

Alkuperäinen kirjoittaja satunnainensekoaja:
Tjaah. Luigin kommenttiin sanoisin, että italialaiset tai ranskalaiset eivät juo päivällä eivätkä ainakaan punkkua. Se on ruoan kanssa nautittava juoma, jota ei siellä ns. picniceillä ryystetä. Ja tiedän mistä puhun. Toki muutamia poikkeuksia on aina, mutta pääosin keskieuroopassa paheksutaan päivällä alkoholin nauttimista.

No ei ne Ranskan ym maksakirroositilastot kyllä minkään appelsiinimehunkaan takia pauku!

Kirjoittelinkin AP:n viestiin joskus silloin viime vuoden puolella, kun AP kyseli neuvoja tilanteeseensa. Miesystävälläni tilanne on se, että kun intohimo suhteestamme alkoi hiipua, vanhat juomatottumukset tulivat takaisin. Minä siis pystyin "parantamaan" hänet alkoholismista vain väliaikaisesti. Tällä hetkellä etsin asuntoa ja järjestelen elämääni siihen malliin, että lähden, kunhan se on mahdollista.

Valitettavasti alkoholi on monelle suomalaiselle tosi iso ongelma. Jos on alkoholisti, niin siitä viinasta on vaikea päästä irti. Annoin muutaman tilaisuuden miehelle, mutta minä en halua katsella sellaista, että mies on arkisinkin kännissä. Mitään ei voi suunnitella, koska miehelle voi iskeä jano milloin hyvänsä. Kavereita tai sukulaisia ei voi kutsua kylään jne. Kannattaa siis tarkkaan miettiä, että mikä on se raja, jonka on valmis hyväksymään. Huomaan, että omalla kohdallani sietokyky on kasvanut miehen toilailuja kohtaan. Parempi siis lähteä nyt ennen kuin käy niin, että huomaan elättäväni alkoholistia, jolla on pehmeänä niin ala- kuin yläpääkin eikä pian työtäkään pysty tekemään.

Alkuperäinen kirjoittaja alkkiksesta eroava:
Kirjoittelinkin AP:n viestiin joskus silloin viime vuoden puolella, kun AP kyseli neuvoja tilanteeseensa. Miesystävälläni tilanne on se, että kun intohimo suhteestamme alkoi hiipua, vanhat juomatottumukset tulivat takaisin. Minä siis pystyin "parantamaan" hänet alkoholismista vain väliaikaisesti. Tällä hetkellä etsin asuntoa ja järjestelen elämääni siihen malliin, että lähden, kunhan se on mahdollista.

Valitettavasti alkoholi on monelle suomalaiselle tosi iso ongelma. Jos on alkoholisti, niin siitä viinasta on vaikea päästä irti. Annoin muutaman tilaisuuden miehelle, mutta minä en halua katsella sellaista, että mies on arkisinkin kännissä. Mitään ei voi suunnitella, koska miehelle voi iskeä jano milloin hyvänsä. Kavereita tai sukulaisia ei voi kutsua kylään jne. Kannattaa siis tarkkaan miettiä, että mikä on se raja, jonka on valmis hyväksymään. Huomaan, että omalla kohdallani sietokyky on kasvanut miehen toilailuja kohtaan. Parempi siis lähteä nyt ennen kuin käy niin, että huomaan elättäväni alkoholistia, jolla on pehmeänä niin ala- kuin yläpääkin eikä pian työtäkään pysty tekemään.

Lähde ihmeessä. Muuten saat hänestä hoidokin.

Parahin Luigi ja viinat: ehkä maksa paukkuu jokailtaisten viini-illallisten vuoksi. Päivällä en ole nähnyt siellä asuessani kenenkään ryyppäävän, pl. rappioalkkikset joita on vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja satunnainensekoaja:
Parahin Luigi ja viinat: ehkä maksa paukkuu jokailtaisten viini-illallisten vuoksi. Päivällä en ole nähnyt siellä asuessani kenenkään ryyppäävän, pl. rappioalkkikset joita on vähän.

Juuri näin. Terveellisempää on se kerta viikkoon/känni kun loputon lipitys.

Mikäli oikein ymmärsin, niin ap:n mieskandidaatilla on nuoruudessaan "renttuilua" ja nyt hän juo "vain" viikonloppuisin. Mikäli oikein ymmärsin, niin hän ei ole väkivaltainen, ei ole murhamies, huumeheppu eikä mikään muukaan taparikollinen?!

Useimmat meistä käyttävät alkoholia joskus (no ok, ei nyt useimmat varmastikaan "kännejä vedä" vähintään kerran viikossa), joten jos se, että mies joskus käyttää alkoholia, mutta on muuten kiltti ihminen, niin mikäs siinä! Jos taas se, että mies juo kerran viikossa, häiritsee jo ennen suhteeseen ryhtymistä, niin sitten se asia luultavasti alkaa hiertää vastaisuudessa yhä enemmän ja enemmän.

P.S. Nauran täällä ääneen Kossukaarinan viestille ; )

Alkuperäinen kirjoittaja Renttu ja renttu:
Useimmat meistä käyttävät alkoholia joskus (no ok, ei nyt useimmat varmastikaan "kännejä vedä" vähintään kerran viikossa), joten jos se, että mies joskus käyttää alkoholia EI HÄIRITSE, JA on muuten kiltti ihminen, niin mikäs siinä! Jos taas se, että mies juo kerran viikossa, häiritsee jo ennen suhteeseen ryhtymistä, niin sitten se asia luultavasti alkaa hiertää vastaisuudessa yhä enemmän ja enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja Renttu ja renttu:
Mikäli oikein ymmärsin, niin ap:n mieskandidaatilla on nuoruudessaan "renttuilua" ja nyt hän juo "vain" viikonloppuisin. Mikäli oikein ymmärsin, niin hän ei ole väkivaltainen, ei ole murhamies, huumeheppu eikä mikään muukaan taparikollinen?!

Useimmat meistä käyttävät alkoholia joskus (no ok, ei nyt useimmat varmastikaan "kännejä vedä" vähintään kerran viikossa), joten jos se, että mies joskus käyttää alkoholia, mutta on muuten kiltti ihminen, niin mikäs siinä! Jos taas se, että mies juo kerran viikossa, häiritsee jo ennen suhteeseen ryhtymistä, niin sitten se asia luultavasti alkaa hiertää vastaisuudessa yhä enemmän ja enemmän.

P.S. Nauran täällä ääneen Kossukaarinan viestille ; )

Kiitos jos sain hymyä aikaan. :)