Rakastuin serkkuuni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Layla23
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
''7 § (16.4.1987/411)

Kukaan ei saa mennä avioliittoon isänsä, äitinsä, näiden vanhempien tai muun suoraan takenevassa polvessa olevan sukulaisensa kanssa eikä lapsensa, lapsenlapsensa tai muun suoraan etenevässä polvessa olevan sukulaisensa kanssa.

Sisarukset ja puolisisarukset eivät saa mennä keskenään avioliittoon.''

'muun suoraan etenevässä polvessa olevan sukulaisensa kanssa.' kohta tarkoittaa serkuksia.http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1929/19290234

Ei tarkoita!Etenevä polvi tarkoittaa aina vanhemmuussuhdetta. Esim. minun lapseni lapsi on etenevässä polvessa isoäitini jälkeläinen.

ei tästä tuu loppua ennenku joku oikeesti ottaa selvää.. mä alan nyt soittelee nii ei teidänkään tarvi tästä sen enempää tapella, ku kukaan ei oo luvannu rusinoita..

brb katotaan kuka oli oikeessa

Alkuperäinen kirjoittaja ringleader:
''7 § (16.4.1987/411)

Kukaan ei saa mennä avioliittoon isänsä, äitinsä, näiden vanhempien tai muun suoraan takenevassa polvessa olevan sukulaisensa kanssa eikä lapsensa, lapsenlapsensa tai muun suoraan etenevässä polvessa olevan sukulaisensa kanssa.

'muun suoraan etenevässä polvessa olevan sukulaisensa kanssa.' kohta tarkoittaa serkuksia.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1929/19290234

mutta eikös etenevässä polvessa tarkoita: lapset, lapsenlapset jne... eihän se tarkoita että serkukset koska suoraan etenevässä polvessa menee äiti ja isä, heidän lapset, lastenlapset....

ainaki näin on mulle joskus selitetty.

siis minä => mun lapsi => lapsenlapsi.... jne... SUORAAN ETENEVÄ polvi...

Serkukset on myös suoraan etenevässä polvessa olevat, koska serkukset on sisarusten lapset.

no ei mun mielestä mutta usko sä mitä sä haluat. en jaksa alkaa selittään tätä sulle koska mä tarttisin tähän lehtiön ja rautalankaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rinkeli-Martta:
''7 § (16.4.1987/411)

Ei tarkoita!Etenevä polvi tarkoittaa aina vanhemmuussuhdetta. Esim. minun lapseni lapsi on etenevässä polvessa isoäiti jälkeläinen.

JUSTIIN TÄTÄ MÄ TARKOTIN!!!

kiitos Martta!
:flower:

''7 § (16.4.1987/411)

'muun suoraan etenevässä polvessa olevan sukulaisensa kanssa.' kohta tarkoittaa serkuksia.

mutta eikös etenevässä polvessa tarkoita: lapset, lapsenlapset jne... eihän se tarkoita että serkukset koska suoraan etenevässä polvessa menee äiti ja isä, heidän lapset, lastenlapset....

Serkukset on myös suoraan etenevässä polvessa olevat, koska serkukset on sisarusten lapset.

Olet täysin väärässä. Sisaruksetkaan eivät ole sukulaisia etenevässä polvessa! Ajattele asiaa konkretisoituna esim. sukutauluksi: lapset ja vanhemmat, isovanhemmat jne. esitetään "päällekkäin" etenevästi. Sisarukset merkitään rinnakkain...

MUN mielestä rakkaus on tärkeintä kunhan kukaan ei satuta siinä toista tai tee mitään väkisin eli anna palaa kun kerran kumpikin sitä haluatte, ainakin aloituksen perusteella :hug: :flower:
Elämä on liian kallistarvoista hukattavaksi muiden ihmisten tai ns sääntöjen takia. Pitäis enempi kuunnella omaa SYDÄNTÄ :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Rinkeli-Martta:
''7 § (16.4.1987/411)

Olet täysin väärässä. Sisaruksetkaan eivät ole sukulaisia etenevässä polvessa! Ajattele asiaa konkretisoituna esim. sukutauluksi: lapset ja vanhemmat, isovanhemmat jne. esitetään "päällekkäin" etenevästi. Sisarukset merkitään rinnakkain...

justiin näin meinasin piirtää tolle yhdelle inttäjälle

=)

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
ei tästä tuu loppua ennenku joku oikeesti ottaa selvää.. mä alan nyt soittelee nii ei teidänkään tarvi tästä sen enempää tapella, ku kukaan ei oo luvannu rusinoita..

näin sanoo käräjäsihteeri.

"nyt en valitettavasti muista lakipykäliä, mutta serkukset SAA mennä toistensa kanssa naimisiin"

ketkä vielä väittää vastaan? joku joka tietää paremmin?

näin sanoo mustaraaren käräjäsihteeri pietarsaaren osastolta.

"nyt en valitettavasti muista lakipykäliä, mutta serkukset SAA mennä toistensa kanssa naimisiin"

Sairasta.

Turha siitä mihinkään on soitella: Suomen lain mukaan serkukset voivat mennä naimisiin. Onhan nuo lakipykälät jo moneen kertaan tässä esillä.

Joku vain ei täällä ymmärrä, mitä etenevä (tai takeneva) polvi tarkoittaa. Se tarkoittaa jälkeläisiä ja esivanhempia!

näin sanoo mustaraaren käräjäsihteeri pietarsaaren osastolta.

Sairasta.

niin... monet asiat on sairaita joita ei itse ymmärrä

:whistle:

pointtihan ei ollu se onko se sairasta vai ei, vaan se että voiko AP edetä suhteessaan vai ei? taas otettu hommat omaan haltuunsa ja ruvettu puhuu jostain muusta...

no mutta tehkää te niinku halutta ja hoidetaan omat bisneksemme. luulis että ittellään on sen verran huolia ettei tartte ottaa muiden huolet kans...

toivotan oikein paljon onnea aplle .. luultavasti mies jo paikalla kun ei oo ap taas kirjotellu ;) mahtaa olla kivaa :D

sehän on jokaisen oma asia p****ko omaa serkkua vai jotain muuta. Oli se sit lain mukaan sallittua tai ei, jokainen vastaa omista tekemisistään.

Juttu vaikuttaa kuin suoraan Reginasta lainatulta vaan kukapa haluais lukea väritöntä "love storea" joka ei uppoais kehenkään tyyliin "tulin, näin ja voitin".

Anyway jäin miettimään että kun ap:lla on lapsia niin jos meet yhteen serkkus kanssa ja teette lapsia. Niin mitä sun lapset ovat toisilleen: sisko-/velipuolia vai pikkuserkkuja???

ps. ja mitä tullee näihin geneettisiin juttuihin niin onhan olemassa ns. sallantauti.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
sehän on jokaisen oma asia p****ko omaa serkkua vai jotain muuta. Oli se sit lain mukaan sallittua tai ei, jokainen vastaa omista tekemisistään.

Juttu vaikuttaa kuin suoraan Reginasta lainatulta vaan kukapa haluais lukea väritöntä "love storea" joka ei uppoais kehenkään tyyliin "tulin, näin ja voitin".

Anyway jäin miettimään että kun ap:lla on lapsia niin jos meet yhteen serkkus kanssa ja teette lapsia. Niin mitä sun lapset ovat toisilleen: sisko-/velipuolia vai pikkuserkkuja???

ps. ja mitä tullee näihin geneettisiin juttuihin niin onhan olemassa ns. sallantauti.

Sallan taudilla ei ole mitään tekemistä sukulaisuuden tai serkkuuden kanssa. Kaksi täysin eri suvusta olevaa voi kantaa perimässään ko. tautia ja näiden jälkeläiset sairastua. Ja sairastumiseen tarvitaan perimä molemmilta vanhemmilta.

no hyh,en jaksanut lukea kuin muutaman vastauksen..mutta kyllä sitä muunkin miehen löytää kun äidin tai isän siskon/veljen pojan...mun mielestä toi on ihan sukurutsia..en ole uskovainen mutta itse en pysty edes ajattelemaan mitään sellaista serkuistani,yök...tai että oma tyttöni menisi naimisiin siskoni pojan kanssa :X

Alkuperäinen kirjoittaja Layla23:
Kävin kahden lapseni kanssa vanhassa kotipitäjässä kylässä. Olen yh. Sukulaisperheet omi täysin mun lapset. Vanhempi lapsi oli koko ajan mummolassa, pienempi oli enimmän aikaa serkkuni perheessä, jossa oli samanikäinen poika. Mulle jäi ihan liian paljon aikaa olla yksin. En itse jaksanut niitä kälättäviä sukulaisia, mutta lapset viihtyi, niin annoin niiden olla kylässä. Ite menin sitten serkkupojan nurkkiin. Käytiin parina ekana iltana ottaan vähän kuppia. Vitsailtiin ja pelleiltiin baarissa. Naitettiin toisiamme eri ihmisille, heitettiin läppää kenestä ja minkä tyyppisistä ihmisistä pidetään. Oltiin siis kahdestaan koko ajan ja pöydästä kateltiin porukkaa ja räkätettiin hulluna.

Kolmantena iltana jäätiin sinne serkun nurkkiin katteleen leffoja krapuloissamme. No eihän siitä mitään tullut. Me oltiin lapsina tosi hyviä kavereita, muttei varmaan kymmenen vuoteen olla oltu ku jotain hyvän päivän tuttuja. Myt meillä riitti puhumista vaikka kuinka paljon. Kummankin elämässä tapahtunut kaikenlaista; sydämiä särkynyt, itkuja itketty. Itkettiin siinäkin kun muisteltiin kipeitä asioita. Ja sitten me suudeltiin. Se tuli ihan kirkkaalta taivalta! Mulla oli ihanan lämmin olo, tuntui niin kuin olisin saanut parhaan kaverini takaisin. sitten sen huulet oli yhtäkkiä mun suulla ja se tuntui niin oikealta. Ihanalta. Parhaita suuteloita elämäsässäni. Tottakai me päädyttiin sänkyyn, oltiin ihan tunteidemme vietävissä. Seksikin oli upeinta ikinä, eikä se tuntunut yhtään väärältä. Oli ihana nukkua hänen kanssa sylikkäin.

Seuraavana aamuna heräsin onnellisena. Sitten kuultiin, kun joku tuli sisään.Se oli sen serkun uskovainen veli. Tuli tuomaan sitä mun pienempääni, mutta vetipä sitten kauheat raivarit meille. Sen vaimo vei mun lapsen takasin niiden autoon kuulemasta, kun se alkoi itkeä jo ensimmäisestä karjaisusta. Kauheeta saarnaa piti meille. Jostain takaraivosta alkoi omatuntokin takoa ja tajusin sen olevan väärin. Pelottikin. Se uskis-serkku on yks helvetin kaappi ja huusi siinä otsasuoni tykyttäen! Päässä takoi, että apua, kohta se käy käsiksi. Mua alkoi itkettää ja se sitten lähti. Sanoi lähtiessään, että miettikää nyt iteki!
Ja mehän mietittiin. Se oli kamalaa. Tuntui kuin olisin löytänyt sielunveljeni ja sitä ei saanut pitää. Serkkuni, kultani, oli vakaasti sitä mieltä, ettei meidän jutussa ollut mitään väärää. Mä aloin miettiä lapsiani ja sitä millasen esimerkin annan, mitä viestitän. Mä menin suihkuun ja lähdin pitkälle kävelylle. Joen rannalla itkin ja tärisin.

Palattuani sinne kämpille keräsin kimpsuni ja hain lapseni ja lähdin kotiin. Ollaan nyt oltu viikko kotona ja mun on serkkua niin kamala ikävä, ettei ikinä ketään. Itken joka ilta ja lapset on ihmeissään, kun olen vähän poissaoleva. Yleensä värkkään niiden kanssa koko ajan. Mietin koko ajan, miten saisin pitää serkkuni elämässäni... Onnistuisikohan ystävyys?
:ashamed:
Ihankuin ois kirjaa lukenut.Oliks tää muka totta?

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Siis niinkuin mikä siinä nyt oli se paha juttu?

Ilmaisussasi on hämääviä yksityiskohtia, saisiko tuon faktoina, ilman tunneosuutta ja joenrantoja?

Niin, siis serkuksethan saavat mennä vaikka naimisiin, mitä se uskovainen sukulainen juttuun liittyy?

Ei saa mennä serkukset Suomessa naimisiin. Mahdollisten jälkeläisten (vaikeat) kehitysvammat olisi sellaisessa suhteessa erittäin todennäköisiä jne..

Noin sanotaan SISARUSTEN välisistä suhteista!!!! Ei koske serkuksia. Ei. Piste.

Esteiden tutkinnassa selvitetään muun muassa ikä, lähisukulaisuus, voimassa olevat avioliitot ja holhouksen alaisuus. Naimisiin voivat mennä 18 vuotta täyttäneet. Nuorempien avioliitolle voi oikeusministeriö antaa poikkeusluvan. Serkukset ja sitä kaukaisemmat sukulaiset saavat mennä naimisiin keskenään.

http://www.naimakaupat.com/haaopas/haapari/kuulutus.php

Yhteistyössä