Rakennekynnet, kannattava hankinta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liuskakynsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihanat on eikä hintakaan niin päätä huimaa, mutta kenellä ihmeellä on aikaa istua noissa huolloissa :O. Ainakin jos töissä käy ja perheellekkin pitäisi aikaa jäädä. Eli itse luovuin kynsistä kun aikaa tuntui niin paljon valuvan ns. "hukkaan". Joskin itselläni kasvavat kynnet huimaa kyytiä kuten hiuksetkin ja jouduin käymään huolloissa kolmen viikon välein.

Mä en kyllä tajua, miksi valitetaan olevan kallista puuhaa? Monesti on tarjouksia 40e eka laitto. Minkä ammattikunnan edustaja nykyisin tekee hommia 20e/h? Ei edes varmaan siivoojakaan. En ole itse alalla, joten en nyt sen takia valita. Teen itse kans kynteni kotona.

Vaikka se eka laitto olisikin sen 40 euroa (meilläpäin halvin minkä olen nähnyt on kyllä 50€), niin pitää niitä kynsiä huoltaakkin. Mulla huoltoväli on 2-3 viikkoa ja huolto maksaa 30 euroa. Mun mielestäni jopa 60 euroa kuukaudessa KYNSIIN on kyllä paljon.

Ja mitä siihen siivoojaan tulee, niin mä maksan siivoojalle 10 euroa tunti. Ja ennen kuin kukaan alkaa lussuttamaan pimeästä työvoimasta, niin siitä ei ole kyse. Siivooja toimii ns. freelancerina ja maksaa kyllä veronsa.

Ennemmin mä otan 6 tunniksi meille siivoojan sillä 60 eurolla, kuin että joku laittaa mun kynteni kahdesti.

Ja se kalleus on suhteellinen käsite. 40 euroa 2 tunnin työstä ei ole kallista, mutta kyse olikin nyt siitä, mikä on kallista mulle. Ei kai sen ferrarin valmistaminen vie ladan valmistamista pidempään, mutta kyllä se ferrari vaan melkosen paljon kalliimpi kaara on.

Yhteistyössä