rakkaan puolison möläytykset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuorikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuorikko

Vieras
Mitä mieltä olette naiset siitä, jos miehenne on suutuspäissään sanonut jotain tosi loukkaavaa? Olen ollut avomieheni kanssa 1,5 vuotta, ja hän on joskus sanonut "vitun eukko saatana" tai "turpa kiinni" kun olen hänen mielestään valittanut hänelle tai olen väittänyt vastaan jossain asiassa? En ole huutanut tms. vaan sanonut vain jotain mikä ei häntä sattunut miellyttämään. En ole siis tällöin mitenkään henkilökohtaisella tavalla loukannut häntä. Tätä on tapahtunut hyvin harvoin, eikä hän ole muuten millään tavalla aggressiivinen. Haluaisin siis tietää, onko miehiltä tällaiset möläytykset jotenkin normaaleja? Minä kun en hyväksy toisen loukkaamista millään tasolla, varsinkaan kun syytä ei ole.

Kuulostaa ikävältä tuo. Itsekin alan jo ihmetellä, onko kilttejä miehiä olemassakaan. Itse olen kuullut: olet rumin harakka mitä täs talos on nähty. Ei ihme et exäs jätti ku ei p*llullas tee mitää. Horoperse pihtari. 15 markan huora. En mä tota sun ruokaa syö, kai sä pystyisit parempaanki. Kauanko aiot tääl loisia, mul on tarjolla parempaaki.. Jne. Olen kuullut kaiken mitä vaan voi sanoa. Ja opin aikaa myöten olemaan välittämättä. En vain tiedä miksi ihmeessä?

Nyt ei auta kuin katsoa peiliin ja kysyä itseltänne että miksi siedätte tuollaista käytöstä hetkeäkään? Jos joku mies sanoisi minulle että turpa kiinni vitun eukko, olisi nopeasti entinen mies ja tavarat jaettu. En osaa edes kuvitella kuinka kukaan rakastunut ja sivistynyt mies voisi nimitellä rakastamaansa naista tuolla tavalla, oli tilanne sitten mikä tahansa. En myöskään osaa kuvitella ikinä itse nimitteleväni aviomiestäni noin kauheilla haukkumasanoilla. Käytöstavat ja omanarvontunnon omaavia miehiä ON olemassa. He osaavat riidellä puolisoaan nimittelemättä. Neuvoni on että sanotte rauhallisesti miehelle että joko nimittely loppuu tai sitten suhde loppuu. Ja sitten myös katsotte että lupaus pitää, koska takaan että tuollainen moukka kyllä kokeilee kestääkö muijan pokka, vai onko vain suuret puheet.

Pahimpia ovat psykopaatit, jotka osaavat puhua, myydä ja markkinoida, manipuloida ja olla lipeviä, eivät suomalaisen rehelliset tavalliset möläyttäjät.

Minun mieheni:

- olet kaunis
- olet kaunein nainen, joka mulla on ikinä ollut sängyssä
- en ole koskaan pettänyt parisuhteessa ketään
- en ole koskaan pettänyt sua
- en petä sua

ja tälläkin hetkellä yksin Pattayalla kuukauden! =D

N39

Sinuna miettisin, mitä tuleman saattaa pitää. Jos mies jo tuossa vaiheessa sanoo tuollaisia aggressiivisia ja loukkaavia kommentteja, ja vieläpä tilanteissa joissa ei edes ole riitaa vaan hän ei vain satu "pitämään" sinun jutustelustasi, niin HÄLYYTTÄVÄLTÄ kuulostaa.

"Turpa kiinni" ja "vitun saatanan eukko" normikeskustelun lomassa... Totta kai paha myös riidassa, mutta normikerskustelun lomassa jotain hyvin hälyyttävää!

Sinä mietit että hänellä on vain taipumusta loukkaamiseen eikä tajua loukkaavansa sinua. Hmmm... Minusta noin aggressiivisissa ja hirveiltä kuulostavissa kommenteissa on kyse eri asiasta kuin klassisesta piikittelystä/nälvimisestä, tuossa miehesi suhtautuminen on jo jotain muuta, haiskahtaa väkivaltaiselta luonteelta, joka verbaalisen aggressiivisuuden myötä siirtyy lopulta itse väkivaltaan.

Minä en kuuntelisi tollaista, ihan jo itsesuojeluvaistoni sanoisi että tästä miehestä on päästävä eroon... Lähtisin aika nopeasti.

Ap:lle sanoisin, että sano takaisin - ei tuommoista tarvitse hiljaa vikisemättä kuunnella!

Hauku sinä myös kaikilla nimityksillä - mitä mieleesi tulee - ja niin kauan - että lopuksi nauratte omille puheillenne.

Tämä tapa meillä ainakin toimii ja lopuksi on hauskaa - eikä mitään jää hampaankoloon kummalekaan.

Ei ole tosiaankaan normaalia. Minä sanoisin miehelle, että tuo oli sitten tasan ensimmäinen ja viimeinen kerta kun noin sanot. Ja olisi myös.

Mistä teitä naisia sikiää, jotka kestätte tuollaista MOUKKAA?

Siis eikö teidän mielestänne ole normaalia, jos riidassa huutaa että vitun saatanan eukko? Eikös se ole ihan temperamentista kiinni? Kun minä suutun niin vitut, saatanat ja perkeleet kyllä lentelee. Tulistun voimakkaasti, mutta myös lepyn nopeasti. Nuo mitä Marita70 kertoi, ne menee yli ja reippaasti, mutta vitun saatanan eukko, sehän kuulostaa suorastaan rakastavalle :)

Olipas ajankohtainen kysymys, koska mietin sitä itsekin tässä viikolla ja kiersin lapsuuden ajoista alkaen syitä&seurauksia. Koska jostakinhan se sanomisen rumuus, väkevyys kumpuaa ja ilmentää enemmän sitä, ettei sanoja ole varma kuullaanko hänen varsinaista asiaansa. Meneekö vaikeaksi lukijan ymmärtää? Siis jos muuten on kyse ok-ihmisestä, jolta muu ulosanti sujuu asiallisesti ja vain suutuspäissään aletaan puolisoa haukkumaan urakalla, niin ei se sen puolison syy todellakaan ole ja sanoista kannattaisi edes loukkaantua.

Minusta ei ole ratkaisu lähteä jokaisen väärän sanan takia pyyhältämään suhteesta pois, vaan voi sitä nyt edes hetken aikaa selvitellä olisiko kyse jostakin pahemmin oirehtivasta itsetunto-ongelmasta. Vaikka moni on aikuinen iältään, niin parisuhteessa alkaa aina näkymään niitä lapsuudessa oppimatta jääneitäkäytösmalle ihmisen kohtaamisessa. Jotkut voi korjata ja opetella paremmiksi ja joissakin ainoa ratkaisu on nostaa kytkintä saadakseen toinen käsittämään, mutta tässä nuorikon tapauksessa koettaisin ensi alkuun vähän tutkailla mikä se miehen sielua tosisssaan kaihertaa kuin myös keskustella raamit, mihin kielenkäytön täytyy suutuspäissään saada mahtumaan.

n48:n kysymykseen. Vaikuttaisi olevan kyseessä tyypillinen kuvio aloittajan suhteessa: kiltti, herttainen nainen ja dominoiva, tunnekylmä mies yhdessä. Aloittajan viesti oikein hehkui aloittajan kilttiyttä otsikon muodostyksesta lähtien "Rakkaan puolison möläytykset."
Aikuinen mies joka antaa tulla tollaista "rakkaalleen", ei ole hassunhauska möläyttelijä. Möläyttely on sitä että sanoo pöllöyksissään jonkin päivänselvän asian kuten "Mikä näppylä sulla on tossa otsassa?" tai möläyttää jonkin asian, josta ei pitänyt mainita muiden kuullen.
Mutta voihan tämä herttainen aloittaja tehdä testin ukolle ja tosiaan "yksi taviksen" ehdotuksen mukaisesti antaa tulla takaisin kaikenlaista ukolle ja katsoa miten reagoi. Minä veikkaan ettei homma pääty nauruun. Semmoiset fiilikset nousee tosta.

Ja voihan aloittaja sitten vielä nostaa kissan pöydälle ja sanoa miehelle, että se on hyvin loukkaavaa ja järkyttävää ja pelottavaa. Jos mies ei ota hänen tunteitaan huomioon tässä ja välittömästi pyydä anteeksi ja ymmärrä loukkausta vaan sivuuttaa aiheen täysin jne, kannattaa vetää johtopäätökset ja pian.
Itse en jäisi edes testailemaan tai työstämään miehen tunne-elämää kuin terapeuttina toimien vaan lähtisin. Kiltille ihmisille kiltti puoliso!

MinnaJ:lle

Ei ollut kyse paukkuen ja räiskyen-riitelystä vaan kuten ap kirjoitti "joskus sanonut "vitun eukko saatana" tai "turpa kiinni" kun olen hänen mielestään valittanut hänelle tai olen väittänyt vastaan jossain asiassa? En ole huutanut tms. vaan sanonut vain jotain mikä ei häntä sattunut miellyttämään. "

Varoittavia merkkejä ilmoilla. Kiinnittäisin huomion kohtaan, "kun olen hänen mielestään valittanut... tai väittänyt vastaan... en ole huutanut vaan sanonut vain jotain mikä ei HÄNTÄ sattunut MIELLyttämään."

Tulee mieleen dominointiin pyrkivä mies, joka ei siedä vastaväitteitä omille näkemyksilleen ja joka hermostuu pienistä asioita aggressiivisesti ja saa puolison pelkäämään häntä niin, että puoliso joutuu olemaan "varpaillaan" miehen seurassa ettei mies taas suuttuisi, kun hän on sanonut jotain "väärin". Homma ei tuosta parane vaan pahenee.

Määritelkääs nyt pikkasen tuota "rakas"-sanaa itsellenne.
No joo, tietysti näkemyksiä on monia, kuten ihmisiäkin.

Rakkaus on suhdetta maailmaan ja toisiin ihmisiin. Tietysti on olemassa lukematon määrä rakkauslajeja. Ihmiset unohtavat liian usein että rakkaus ei ole pelkkää puhetta vaan tekoja ja toimintaa. Jos toiminta puuttuu puheen takaa, sanatkin muuttuvat katteettomiksi.

Ei voi puhua rakkauden väkivallasta: lyön sinua, mutta silti rakastan sinua.
Samalla voidaan sanoa että sanoilla lyönti on fyysisen lyönnin kanssa samassa sarjassa.

Onneksi on aina naisia, jotka ottavat nuo urpot pois notkumasta, niin meille vähän enemmän laatua haluaville riittää niitä kunnon miehiä.

Me olemme olleet mieheni kanssa yhdessä vuodesta 1977, koskaan emme ole toisillemme tuollaisia hirveyksiä sanoneet.
Jos mieheni erehtyisi edes yhden kerran sanomaan tuollaista mitä "nuorikko" saa mieheltään kuulla, suhteemme päättyisi siihen.
Itsekään en koskaan nimittelisi miestäni.

Ei ole mikään puolustus sivistymättömälle räyhäämiselle ja nimittelylle se että omaa tietynlaisen tempperamentin.
Moukkamaisuudesta ja toisen aliarvioimisesta siinä on kyse , ei tempperamentista.

En myöskään ymmärrä miksi pitää olla yhdessä jos se on noin vaikeaa.

Minä ja puolisoni emme ole koskaan edes riidelleet niin että olisi pitänyt huutaa ja meuhkata, siksi tuollainen on minulle käsittämätöntä käytöstä parisuhteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Elli-Noora Lydia:
Ei ole mikään puolustus sivistymättömälle räyhäämiselle ja nimittelylle se että omaa tietynlaisen tempperamentin.
Moukkamaisuudesta ja toisen aliarvioimisesta siinä on kyse , ei tempperamentista.

Olen harvinaisen samaa mieltä! Helposti suuttuvat ihmiset vain käyttävät omaa temperamenttisuuttaan tekosyynä siihen että normaalit käytöstavat eivät muka heitä koske. Muita loukataan ja myöhemmin vain naureskellaan että "et kai sinä siitä suunntunut! Minähän vain möläyttelen mitä sattuu". Mutta jos itse joskus sattuu sanomaan takaisin vähänkin terävämmin niin johan tuo muilta suvaitsevuuttaa vaativa ihminen suuttuu sydänjuuriaan myöten.

Toisen loukkaaminen on aina yhtä paha asia, teki sen sitten hissukka tai "temperamenttinen" ihminen. Se on aina samalla tavalla loukkaus ja satuttaa toista. Vaikka "möläyttelijä" ei aina niin paljon tarkoittaisikaan sanoillaan, hänen käytöksessään loukkaa se että hän ei ollenkaan osaa asettua toisen asemaan eikä tajua miltä hänen sanansa toisesta tuntuvat. Myös se on kunnioituksen puutetta ja kertoo henkilöstä ja hänen rakkaudestaan (tai sen puutteesta) paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja nuorikko:
Mitä mieltä olette naiset siitä, jos miehenne on suutuspäissään sanonut jotain tosi loukkaavaa? Olen ollut avomieheni kanssa 1,5 vuotta, ja hän on joskus sanonut "vitun eukko saatana" tai "turpa kiinni" kun olen hänen mielestään valittanut hänelle tai olen väittänyt vastaan jossain asiassa? En ole huutanut tms. vaan sanonut vain jotain mikä ei häntä sattunut miellyttämään. En ole siis tällöin mitenkään henkilökohtaisella tavalla loukannut häntä. Tätä on tapahtunut hyvin harvoin, eikä hän ole muuten millään tavalla aggressiivinen. Haluaisin siis tietää, onko miehiltä tällaiset möläytykset jotenkin normaaleja? Minä kun en hyväksy toisen loukkaamista millään tasolla, varsinkaan kun syytä ei ole.

Itse olen nainen, ja miehelleni sellaista p***aa heitellyt suutuspäissäni että itsekin ihmettelen kun en ole jo entinen rouva... mutta näin se vainon,jotkut on vähän kuumakalleja meistä..

Alkuperäinen kirjoittaja Elli-Noora Lydia:
Me olemme olleet mieheni kanssa yhdessä vuodesta 1977, koskaan emme ole toisillemme tuollaisia hirveyksiä sanoneet.
Jos mieheni erehtyisi edes yhden kerran sanomaan tuollaista mitä "nuorikko" saa mieheltään kuulla, suhteemme päättyisi siihen.

Melkoisen vähällä olisi Elli-Noora Lydia pistämässä 31 vuotta kestäneen suhteen poikki, jos siihen yksi halveeraava sana riittäisi. Sitten vaan sukulaisille ja lapsille selittämään eron syynä, että mies tokaisia kerran "turpa kiinni".

Itse en ole koskaan kenellekkään sanonut "turpa kiinni" enkä tule sanomaan. En myöskään halua kenenkään sanovan minulle niin, eikä kukaan ole sanonut. Ei vanhempani, ei puolisoni eivätkä lapseni. Asioista voi keskustella ilmankin.

Meitä on moneen junaan ja käytöstavat opitaan siellä lapsuudenkodissa. Jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia. Sellaiset hakeutukoot toistensa seuraan. Joku taas jo puolusteli olevansa "kuumakalle". Ei naurata yhtään eikä se ole mikään puolustus olla sivistymätön moukka.

Alkuperäinen kirjoittaja N33:
Melkoisen vähällä olisi Elli-Noora Lydia pistämässä 31 vuotta kestäneen suhteen poikki, jos siihen yksi halveeraava sana riittäisi. Sitten vaan sukulaisille ja lapsille selittämään eron syynä, että mies tokaisia kerran "turpa kiinni".

Kyllä, näin ehdoton olisin tämän asian suhteen.
Koska parisuhteessamme ei näiden 32 vuoden aikana ole tuollaista kielenkäyttöä ollut, en kuuntelisi sitä nytkään.
Eihän mieheni edes olisi sama mies jonka kanssa kaikki nämä vuodet olen ollut, jos puhetyylinsä äkkiä muuttuisi.
Sairaus, siis vaikkapa dementia toki voi muuttaa ihmisen käyttäytymistä, mutta jos täysin terve ihminen noin radikaalisti muuttuisi, en sitä jäisi katselemaan.
Jos toisen puhetulva ärsyttää, tai haluaa itsekin saada sanottavansa kuuluviin, voi toista pyytää kuuntelemaan, ei tarvitse käskeä "turpaa kiinni laittamaan".

Sitä en käsitä, miksi pitäisi lapsille ja sukulaisille selitellä eron syytä, jos sellainen kohdalle osuisi!?

Niinhän se on, et kukin tappelee tyylillään.

Ja jos ei koskaan ole mistään eri mieltä- niin mahtaako siinä toinen alistaa toista - vai ovatko he niin toistensa orjia, että poikkipuoloista sanaa ei uskalleta sanoa?

Elävässä suhteessa saa olla eri mieltä ja saa tapellakin - tärkeää on että kummallakin on omaa "tilaa" kehittyä ja olla oma itsensä. Vaikka tapellaan - niin silti kunnioitetaan puolisoa hyvin paljon.
Tämmöisiä vaan mietin.

muistutan, että sekin on eri asia sanoa temperanttisessa riidassa ärräpäitä ja jotain kaduttavaa, kuin se että niitä sanoo keskusteltaessa syystä ettei vain jaksa kuunnella toisen juttuja tai ärsyyntyy/hermostuu mistä tahansa mitä se toinen sattuu sanomaan.
Pointti siinä, että tämä jälkimmäinen tyyli on pahempaa ja kertoo jostain muusta kuin äkkipikaistuksissa sanotuista ärräpäistä.
Riidankaan aikana ei pitäisi mennä tuollaiseen käytökseen, mutta jos näitä aletaan vertailla, niin huolestuttavampaa vielä on normaalin keskustelun aikana tapahtuvat vihanpurkautumiset...

Alkuperäinen kirjoittaja kuuma-katriina:
Alkuperäinen kirjoittaja nuorikko:

Itse olen nainen, ja miehelleni sellaista p***aa heitellyt suutuspäissäni että itsekin ihmettelen kun en ole jo entinen rouva... mutta näin se vainon,jotkut on vähän kuumakalleja meistä..

Kuuma-Kallejen ja katariinojen osalta itseäni ihmetyttää, että kummasti vaan he pystyvät pitämään tunteensa kurissa tai ainakin suunsa sivistyneenä, kun on kyse vieraammista ihmisistä. En parhaalla tahdollanikaan ymmärrä, miksi tämä ei toimisi läheisten ihmisten kanssa. Miksi niille kaikkein rakkaimmille pitää huutaa ja räyhätä?

Mutta mikäs siinä, jos homma pelaa ja kumpikin tietää "pelin säännöt" eli huutaminen ei ole niin vaarallista. Aloittajan tilanteessa vaan tuntuu, että he ovat ihan eri "koulukuntaa", joten homma ei toimi.

Kiitos kaikista vastauksista. Ihmettelen tosiaan sitä, että hän on kiltti ja huomioiva, mutta sitten joskus sanoo tosi paskasti jos suutahtaa. Okei, näin on käynyt vain muutaman kerran, ja olen hyvin selvästi ilmaisunnut kantani törkeyksiin. En tiedä liioittelenko. Vanhemmiltaan hän ei tällaista mallia ole perinyt, tosi kilttejä ihmisiä. Samoin minun äitini ja isäni eivät _koskaan_ nimittele toisiaan, saati käyttäydy muuten aggressiiviseksi. Minäkään siis en huonossa parisuhteessa olisi hetkeäkään, koska olen siihen sellaiset mallit saanut että jo aggressiivinen kiroilu särähtää korviin pahasti. Ei ole sivistyneen ihmisen käytöstä. Hän on silloin sanonut, ettei itse suuttuisi jos sanoisin jotain vastaavaa hänelle, mutta kun en sano ja minä loukkaanun. Hän ilmeisesti kuvittelee että voi puhua niinkuin kavereiden kesken, jossa heitetään joskus aika nasty kommentteja. En vaan tajua mitä (nuorten) miesten päässä joskus liikkuu, kiva että täällä saa kysellä myös pienemmistä pulmista. :)

Alkuperäinen kirjoittaja minnaJ:
Siis eikö teidän mielestänne ole normaalia, jos riidassa huutaa että vitun saatanan eukko? Eikös se ole ihan temperamentista kiinni? Kun minä suutun niin vitut, saatanat ja perkeleet kyllä lentelee. Tulistun voimakkaasti, mutta myös lepyn nopeasti. Nuo mitä Marita70 kertoi, ne menee yli ja reippaasti, mutta vitun saatanan eukko, sehän kuulostaa suorastaan rakastavalle :)

No ei todellakaan ole normaalia. Temperamenttiä löytyy täältäkin, mutta ei meillä kiroile kumpikaan eikä solvaa toista. Ei todellakaan. En sietäisi ollenkaan.