raksamiesten palkat pk-seudulla??

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puh-karhu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puh-karhu

Vieras
Talonrakennusalan perustutkinnolla millainen tuntipalkka? Paljon urakkatyöstä taas saa keskimäärin käteen kuukaudessa? Vastailkaa, kellä esim. mies alalla töissä. Täällä mietitään, onko syytä ottaa yhteys liittoon, tuntuu niin naurettavalta toi palkka
 
[QUOTE="a.p";24955053]surkea, kaupan kassallaki sais enemmän ( tai samaan pääsis vähemmillä työtunneilla...)[/QUOTE]

Eli jotakin alle 9 euroa/tunti? Miksi tämä on nyt näin salaista?
 
[QUOTE="Piia";24955093]Kyllä kaupan alalla pääsee jopa 11 € tunti liksalle ;)[/QUOTE]

No ajattelinkin ihan minimipalkkoja. Vaikea vastata ap:lle, kun ei kerro työkokemusta ka työtehtäviä.
 
[QUOTE="Piia";24955092]Täällä Tampereella mies saa noin 22,50 € tunnilta, koulutusta ei ole. Tehnyt niitä hommia 3 v.[/QUOTE]

Minkälaista työtä hän tekee rakennusalalla?
 
[QUOTE="vieras";24955059]Eli jotakin alle 9 euroa/tunti? Miksi tämä on nyt näin salaista?[/QUOTE]

siks, ku jos laitan sen numeron suoraan, ni kaikki varmaa kommentois, et toi on ihan normaalia tms...10 tunti... :/


Entäs urakat sitten? täällä painetaan 15h työpäiviä, välillä tehneet yötä myöten ja tulossa ehkä 1000-1500 palkkaa, alkaa tuntua alimitotellulta urakalta tai jotain muuta vilunkia tässä on
 
Rakentajakeskus on työnantajalle ja -tekijälle halvempi vaihtoehto. Miinuksena sairasloma yhm. on palkatonta. http://rakentajakeskus.com/

Joku 1200-1300 e tulee kahdesti kuussa, sisältäen kilometrikorvaukset yms.
 
[QUOTE="a.p";24955108]siks, ku jos laitan sen numeron suoraan, ni kaikki varmaa kommentois, et toi on ihan normaalia tms...10 tunti... :/


Entäs urakat sitten? täällä painetaan 15h työpäiviä, välillä tehneet yötä myöten ja tulossa ehkä 1000-1500 palkkaa, alkaa tuntua alimitotellulta urakalta tai jotain muuta vilunkia tässä on[/QUOTE]

Minkälaisia työtehtäviä hänen työhönsä kuuluu?
 
Se on niin monesta kiinni, mitä teet, missä ja kenelle. Itse tein ennen urakkaluonteisesti hommia ex-työnantajalle vaihtuvissa kohteissa ympäri maata, jolloin keskimäärin tuntipalkaksi tuli vuositasolla 36 Euroa. Ja teimme aina vain neljä päivää viikossa hommia (pe, la, su vapaana), nomaalisti 12 tuntia / päivässä.

Mut jos oot jossain isossa lafkassa, niin ei varmaan paljon yli 2500 e / kk pääse, niis on niin surkeat liksat, tosin töitäkään ei paljon joudu tekemään.
 
Kuulostaa ihan perus-raksamiehen palkalta.
Esimerkkinä että ystävä on sisäkattoasentajana ja palkka on 1400/kk.

Paremmille palkoille pääsee jos on runsaasti kokemusta, osaa lukea kuvia ja selviytyy periaatteessa mistä työstä hyvänsä.
 
[QUOTE="Piia";24955092]Täällä Tampereella mies saa noin 22,50 € tunnilta, koulutusta ei ole. Tehnyt niitä hommia 3 v.[/QUOTE]

Ei taida olla mikään kovin vakituinen paikka kyseessä???? Ei tuollaista palkkaa ihan säännöllisestä päiväduunipaikasta raksamies saa. Ammattimiehet normi duunissa ei mitään urakkaa ja ympäripyöreetä saa treen seudulla tällä hetkellä n. 15-18e tunti ja se on jo siis huipputyypin palkka. Urakalla voi tienata enemmän hetkellisesti, mut sit saattaa olla lomautus ajanjaksoja aika hurjasti.... eli vuosiansiot laskee aika kovaa
 
[QUOTE="Piia";24955092]Täällä Tampereella mies saa noin 22,50 € tunnilta, koulutusta ei ole. Tehnyt niitä hommia 3 v.[/QUOTE]

Meinaakko oikeesti, että perus raksamies ILMAN KOULUTUSTA saa liki 4000€ kuussa palkkaa säännöllisestä päiväduunista :O Noh jo on onni lykästäny tai sun mies on joku ihme nero alallaan...
 
talopaketteja pysyttelee, 2 vuoden kokemus alalta ja nyt vielä koulutus päälle. tekee käsittääkseni ihan timpurin hommia, mutta siivoojan palkalla nähtävästi. pikkufirma.
Laittakaa lisää vastauksia, kiitos kaikista jo tulleista.
Ja näittenki suuri suunnitelma oli 4pv työviikko, mutta nyt on tehneet 1,5 vko putkeen, joka toinen vkoloppu kotiin, PE ILTAMYÖHÄÄN JA MA AAMUNA KUKONLAULUN AIKAAN lähtevät...eli ei mitään hyötyä, ihan riistomeininkiä.

Kai noissa urakoissakin on jotkut suuntaa antavat normit, millasia sopimuksia voi tehdä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;24955144:
Kuulostaa ihan perus-raksamiehen palkalta.
Esimerkkinä että ystävä on sisäkattoasentajana ja palkka on 1400/kk.

Paremmille palkoille pääsee jos on runsaasti kokemusta, osaa lukea kuvia ja selviytyy periaatteessa mistä työstä hyvänsä.

joo, vastaavassa palkkaluokassa pyörittiin silloin, kun mies teki saneerausfirmassa (kevyempiä hommia) 8h työpäiviä, viikonloput vapaat ( vähemmän tunteja)

Mutta nyt raskaampaa työtä, ei vapaita, +15 tuntisia päiviä, jopa vähemmän käteen/kk , kuin noina "vanhoina hyvinä aikoina" ... joku mättää
 
talopaketteja pysyttelee, 2 vuoden kokemus alalta ja nyt vielä koulutus päälle. tekee käsittääkseni ihan timpurin hommia, mutta siivoojan palkalla nähtävästi. pikkufirma.
Laittakaa lisää vastauksia, kiitos kaikista jo tulleista.
Ja näittenki suuri suunnitelma oli 4pv työviikko, mutta nyt on tehneet 1,5 vko putkeen, joka toinen vkoloppu kotiin, PE ILTAMYÖHÄÄN JA MA AAMUNA KUKONLAULUN AIKAAN lähtevät...eli ei mitään hyötyä, ihan riistomeininkiä.

Kai noissa urakoissakin on jotkut suuntaa antavat normit, millasia sopimuksia voi tehdä?

Mun mies tehny 20-vuotta raksahommia, 16 vuotta ihan duunarina ja viimeiset 4 vuotta työnjohdossa, ammattikoulussa talonrakentajalinja aikoinaan... palkka nyt 3000-3500 kun siirtynyt vallan työnjohtajaksi. Alaisensa tienaa varmaan parhammillaan 14.5 euroo/tunti. Alkupalkka lähtee kaiketi 11€, liiton sivuilta näkee taulukkopalkat.
 

Similar threads

P
Viestiä
0
Luettu
256
P
P
Viestiä
0
Luettu
292
P
V
Viestiä
40
Luettu
6K
Aihe vapaa
vierailija
V
N
Viestiä
2
Luettu
857
S

Yhteistyössä