Rasismin löytäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Minusta tuntuu, että rasismin vastustaminen on jatkuvaa paniikinomaista rasismin välttelyä ja siksi "vika" mielellään ulkoistetaan, löydetäänkin muista ihmisistä. Eikö elämä olisi helpompaa jos kaikki tunnustaisivat rasismin sisällään? Se kuitenkin on hyvin luonnollinen reaktio, meille evoluutiossa kehittynyt eikä ihmiskunta olisi aikoinaan selviytynyt ilman muiden heimojen kavahtamista.

Itse olin aikanaan hyvin suvaitsevainen ja liberaali, mutta jouduin toteamaan ikävät faktat ja luopumaan tasa-arvon ihanteesta. Ihmiset ja kansat ovat jo biologiansa pohjalta niin erilaisia, että voidaan todeta ihmisten luonnollisesti ja väistämättä olevan eriarvoisia. Biologisia faktoja ei voi muuttaa eikä uutta ihmistä voi luoda, joten järkiperäinen rasismi perustuu nimenomaan tosiasioiden hyväksymiseen.

Liberaali toteaa, että ihmiset ovat yksilöitä. Kyllä, mutta heitä voi myös jaotella ryhmiin, jotka sen jälkeen voidaan jaotella hierarkkisesti sen perusteella millaisia yhteisiä ominaisuuksia ne tyypillisesti jakavat. Eläinkunnan kohdalla tehdään näin eikä ihminen eroa eläimistä muuten kuin korkeammalla älykkyydellä. Eläimetkin ovat tiedostamattaan rasisteja. Rasismi on aina ollut ja tulee aina olemaan. Ei sitä voi muuttaa eikä poistaa, se on syytä hyväksyä. Jokaisella on maailmassa paikkansa eikä se paikka ole kaikilla sama.

Eikö olisi vain helpompaa palauttaa sanan rasismi oikea merkitys?

Äärilibrut ovat tehneet kaikesta rasismia, jopa naurettavuuteen asti sillä he eivät itse tajua harjoittavansa oikeaa rasismia, eli rotuerottelua.

Voidaan samalla alkaa palautella muutakin epänormaalia takaisin normaaliksi!😍

Mitä tuo viimeinen lause tarkoittaa?
No esim. näitä sukupuoleen liittyviä älyttömiä kotkotuksia.

En yhtään ihmettele että miksi monessa maassa tämä wokehömppä on kielletty alaikäisiltä. Sehän on lähtenyt ihan lapasesta!

No esim. näitä sukupuoleen liittyviä älyttömiä kotkotuksia.

En yhtään ihmettele että miksi monessa maassa tämä wokehömppä on kielletty alaikäisiltä. Sehän on lähtenyt ihan lapasesta!
Ok. En ymmärrä sukupuoleen liittyviä hämpötyksiä niin, että voisin perustella mielipidettäni millään tavalla.

Sama juttu woken kanssa, jätän sen parempi aivoisilla.
Kiitos joka tapauksessa selityksestä.

Eikö olisi vain helpompaa palauttaa sanan rasismi oikea merkitys?

Äärilibrut ovat tehneet kaikesta rasismia, jopa naurettavuuteen asti sillä he eivät itse tajua harjoittavansa oikeaa rasismia, eli rotuerottelua.

Voidaan samalla alkaa palautella muutakin epänormaalia takaisin normaaliksi!
Varmaan ap yritti sanoa että rasismi on sisäsyntyistä ja ns värisokeus on opittua. Näin dokumentin taaperoista missä ne testasi sitä, siinä oli ensin kaksi vaaleaa (kuten lapsi itse) toinen käyttäytyi ikävästi ja toinen kivasti - > Taapero menee kivan luo. Sitten toinen testi, vaalea joka tekee ikävästi ja toinen aasialainen joka on kiva - > Taapero jahkailee mutta menee kuitenkin mieluummin vaalean luokse.

Varmaan ap yritti sanoa että rasismi on sisäsyntyistä ja ns värisokeus on opittua. Näin dokumentin taaperoista missä ne testasi sitä, siinä oli ensin kaksi vaaleaa (kuten lapsi itse) toinen käyttäytyi ikävästi ja toinen kivasti - > Taapero menee kivan luo. Sitten toinen testi, vaalea joka tekee ikävästi ja toinen aasialainen joka on kiva - > Taapero jahkailee mutta menee kuitenkin mieluummin vaalean luokse.
Juu minäkin näin tuon dokumentin.
Jos taaperolla olisi ollut tummaihoinen isä/äiti/sisko niin hän olisi ehkä ottanut tummemman nuken.

Vaikka sisäsyntyisenä saammekin epäluulon erilaisuutta kohtaan niin se jää pois, koska muuten minä papanoisin edelleen pottaan - en suostunut ihan pienenä käymään pöntöllä.

Rasismi on rotusortoa.

Ok. En ymmärrä sukupuoleen liittyviä hämpötyksiä niin, että voisin perustella mielipidettäni millään tavalla.

Sama juttu woken kanssa, jätän sen parempi aivoisilla.
Kiitos joka tapauksessa selityksestä.
On kyllä niin yleistä, että suosittelisin tutustumaan.

Itse pidän wokea vaarallisena uskonnon omaisena kulttina.
Se on pienellä panostuksella päässyt vaikuttamaan ihmisiin erittäin epäsuotuisasti.
Lapsille (murrosikäisille) annetaan hormoonihoitoja jotka tekevät hedelmättömäksi, ja alaikäisiä leikellään enenevässä määrin pojasta tytöksi ja toisin päin. Jos en nyt väärin muista niin näitä toimenpiteitä on alettu kieltämään Usassa osassa osavaltioista. Lääkärit näkivät tietenkin vain dollareita eivätkä ajatelleet seurauksia….surullista ja niin väärin!

Se on pienellä panostuksella päässyt vaikuttamaan ihmisiin erittäin epäsuotuisasti.
Lapsille (murrosikäisille) annetaan hormoonihoitoja jotka tekevät hedelmättömäksi, ja alaikäisiä leikellään enenevässä määrin pojasta tytöksi ja toisin päin. Jos en nyt väärin muista niin näitä toimenpiteitä on alettu kieltämään Usassa osassa osavaltioista. Lääkärit näkivät tietenkin vain dollareita eivätkä ajatelleet seurauksia….surullista ja niin väärin!
Jos olisin homo tai haluisin muuttaa sukupuoltani niin varmaankin olisin enemmän kiinnostunut asiasta

Usein tapaan ihmisiä, joilla ei ole mitään tietoa asiasta, mutta on järkkymätän mielipide

Vähäinen tieto on vaarallista.

Niinpä.

Jos olisin homo tai haluisin muuttaa sukupuoltani niin varmaankin olisin enemmän kiinnostunut asiasta

Usein tapaan ihmisiä, joilla ei ole mitään tietoa asiasta, mutta on järkkymätän mielipide

Vähäinen tieto on vaarallista.
Totta tuo, mutta teot (tämän vuoksi tapahtuneet) puhuvat puolestaan.
Sanoisin, että lasten hyväksikäyttöä tuollainen.
En hyväksy.

• Tykkää
Reactions: Algoma
On huomattu sinun kohdalla.
Algoma on ihan oikeassa. Moni lähtee lampaan lailla määkimään ja bääkimään lauman mukana, mikä määkii ja bääkii ihan täyttä skeidaa tai vähintäänkin muunneltua totuutta.

Algoma on just sellainen määkivä lammas.
Yritän kovasti miettiä, että onko…..
en saa päähäni oikein mitään mikä osoittaisi väitteesi todeksi.

Olen palstaillut melko pitkään ja lukenut Algoman viestejä vuodesta 2012 ja voin todeta, että sir Algoma on oman tien kulkija.
Ja herrasmies!❤️

Rasismi on rotusortoa.
Ei ole.
Se on ihan luonnollinen reaktio ollut homo sapiensilla varmaan jo satoja tuhansia vuosia sitten.

Suhtaudu epäluuloisesti ja aistit valppaana toisen näköisiin niin selviät paremmin hengissä

asun alueella missä ei muun värisiä juurikaan näe. Vaistomaisesti säpsähdän pahemman kerran vuosia sitten kun alakoululaiseni oli vierelläni, kun yhtäkkiä vastaan tuli lähi-idästä kotoisin ollut synkän näköinen mies. Kaikki oli mustaa, tukka, runsas parta ja pitkä kaapu

Älkääkä nyt paheksuko, reaktio tuli suoraan selkäytimestä, silloin oli jotain näitä terroritekoja maailmalla paljon tuon näköisten tekeminä

no seuraavassa sekunnissa huomasin hänet kyllä vaarattomaksi, hänellä oli kaksi pientä lasta mukanaan. Vähän menin hämilleni kun huomasin että hän huomasi vaistomaisen reaktioni

Ei ole.
Se on ihan luonnollinen reaktio ollut homo sapiensilla varmaan jo satoja tuhansia vuosia sitten.

Suhtaudu epäluuloisesti ja aistit valppaana toisen näköisiin niin selviät paremmin hengissä

asun alueella missä ei muun värisiä juurikaan näe. Vaistomaisesti säpsähdän pahemman kerran vuosia sitten kun alakoululaiseni oli vierelläni, kun yhtäkkiä vastaan tuli lähi-idästä kotoisin ollut synkän näköinen mies. Kaikki oli mustaa, tukka, runsas parta ja pitkä kaapu

Älkääkä nyt paheksuko, reaktio tuli suoraan selkäytimestä, silloin oli jotain näitä terroritekoja maailmalla paljon tuon näköisten tekeminä

no seuraavassa sekunnissa huomasin hänet kyllä vaarattomaksi, hänellä oli kaksi pientä lasta mukanaan. Vähän menin hämilleni kun huomasin että hän huomasi vaistomaisen reaktioni
Joopa joo.

Yhteistyössä