Raskaana 15rv, miehen suusta: " ei ole mun lapsi "

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yksinkö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En oo mikään abortin vastustaja, mutta minkä ihmeen takia aapeelle suositellaan aborttia (sitä paitsi on jo niin pitkällä ettei sitä noin vaan edes saa enää). Tottakai aapee pärjää lapsen kanssa, Suomessa on paljon yksinhuoltajia ja isiä, jotka ei oo missään yhteydessä lapseensa. Rankkaa varmasti voi olla (riippuu kyllä paljon lapsestakin) ja jos aapeella yhtään tukiverkostoo niin pärjää varmasti. Voihan se sitäpaitsi olla, ettei mies oikeesti noin edes ajattele, kyllä sillä isälläkin raskausaikana liikkuu päässä jos jonkinmoisia pelkoja ja toisilla ne nyt vaan voi purkautua noin.

Koska elämä voisi olla elämistä, ei pelkkää pärjäämistä.

Naisen logiikka varmasti väittää, että mies siitä muuttuu, mutta ihan oikeasti. Ei se muutu ja kyllä tuollaisissa sanoissa on aina jotain perää vaikka ne tunnemyllerryksessä laukoisikin. Ja eihän tämä ollut edes eka kerta?

Aborttia suosittelevat eivät tunnu arvostavan oikein elämää. Ap:n kannattaisi asennoitua elämään yksin lapsen kanssa, uskon asioiden kyllä järjestyvän omalla painollaan :)

Kyllä se vaan niin on, ettei sulla ap oo yhteistä tulevaisuutta kyseisen miehen kanssa...

Tulin itse 17-vuotiaana raskaaksi pitkäaikaiselle poikaystävälleni, mutta hän ei lasta halunnut. Yritti painostaa minua aborttiin, mutta luojan kiitos en suostunut! Muutin yksin toiseen kaupunkiin, lopetin yhteydenpidon mieheen ja pidin lapsen. Sattui vielä niin onnellisesti, että raskausaikana tapasin elämäni rakkauden ja nyt ollaan naimisissa ja yhteisiäkin lapsia on.

Älä tyydy tuollaiseen mieheen. Alota uusi, parempi elämä. Ja vaikka nyt saatat tuntea itsesi liian nuoreksi/kypsymättömäksi, niin älä mieti sitä, raskaus ja äidiksi tuleminen on todellakin henkisen kasvun paikka. :) Kovasti jaksamisia sinne!

[QUOTE="vieras";28735370]Koska elämä voisi olla elämistä, ei pelkkää pärjäämistä.

Naisen logiikka varmasti väittää, että mies siitä muuttuu, mutta ihan oikeasti. Ei se muutu ja kyllä tuollaisissa sanoissa on aina jotain perää vaikka ne tunnemyllerryksessä laukoisikin. Ja eihän tämä ollut edes eka kerta?[/QUOTE]

Millä vuosituhannalla ja missä kehitysmaassa oikein elät?!? Et ole kuullut ja sattunut huomaamaan, että monet monet yh-äidit ja yh-isät kasvattavat lapsiaan erinomaisesti ja elävät onnellista perhe-elämää? Ihan samoin kuin ydinperheessä ja usein löytävät puolison myöhemmin. Voi hyvänen aika mitä mummoja täällä käykään.

[QUOTE="vieraana";28735346]Opettele edes lukemaan ennen kuin hakut muita! ap on raskaana ehkäisystä huolimatta, rv 15 ei enää mitään raskauden keskeytystä saa, ellei sikiöllä ole vakavia rakennepoikkeamia. Miksi ihmeessä ap ei kykenisi opiskelemaan siinä missä muutkin vastaavassa tilanteessa olevat??? oleko kenties itse katkera jotain exää kohtaan, vai mistä viha ap:ta kohtaan?
siitä olen kyllä samaa mieltä että mies ei tuosta tule mihinkään muuttumaan, helpompi kun heittää sen pihalle heti.[/QUOTE]
Osaan kyllä lukea ja tämä on minun mielipiteeni. Ihan tiedoksenne kaikille, että ehkäisy ei ole ehkäisyä jos se ei ehkäise! Jos pillerit pettää kerran ja tämä tilanne on jo koettu, niin silti se tapahtuu uudelleen ja taas ollaan samassa tilanteessa? Varmasti pärjää ja onnea aloittajalle hurjasti koska tosiaan joutuukin pärjäämään mutta elämä siinä on pilalla sen jälkeen. En ole katkera kellekkään, olen vain liian monta kertaa katsonut ystävien tekevän samat virheet uudelleen ja uudelleen. Kokemuksesta siis sanon, ei se tilanne valitettavasti lapsen tulon jälkeen miksikään muutu ja vastaan tämän ihan katsomalla aloittajan antamaa kokonaiskuvaa. Tyhmäähän lapsia tuohon soppaan on tehdä, vahingossa tai tahallaan.

[QUOTE="aloittaja";28735286]taisi olla ihan väärä paikka tulla kysymään kokemuksia, sen perusteella kun tätä foorumia on välillä lukenut :) vaikka en tullut tsemppejä hakemaan, kiitän niistä. olen vain lukenut katkeria tarinoita miehistä, jotka ovat hylänneet raskaana olevan vaimonsa toisen naisen takia, ja halusin vain kuulla onko samanlaisia tilanteita, missä mies on aluksi ehkä itsekäs ja välinpitämätön, mutta jonkin ajan päästä haluaa ottaa vastuun edes jollain tasolla lapsestaan. kai se nyt on yleistä jos on normaali perusterve mies? vai kaikkiko ne vaan katoaa kun vastuu iskeytyy suoraan kasvoihin. täällä on varmasti yh-äitejä, joiden tuntemukset mua kiinnostaa.[/QUOTE]

Nyt en kyllä ihan ymmärrä. Miehesi käyttäytyy mulkkumaisesti ja dumpaa sut kun olet raskaana ja nyt sitten etsit samantyyppisiä tarinoita jotka olisivatkin päättyneet niin että mies palaakin takaisin.

Elämä kun ei ole romanttista elokuvaa, niin en oikein tajua miksi ylipäätään ajattelet asian noin että "jos muillakin niin kyllä varmaan mullekin niin käy".
Plus sekin asia, että kannattaako sellaista edes takaisin ottaa, nostaa kytkintä aina kun tulee vähänkin vaikeaa ja lopulta kipittää sitten häntä koipien välissä takaisin.

[QUOTE="Sofia";28735396]Osaan kyllä lukea ja tämä on minun mielipiteeni. Ihan tiedoksenne kaikille, että ehkäisy ei ole ehkäisyä jos se ei ehkäise! Jos pillerit pettää kerran ja tämä tilanne on jo koettu, niin silti se tapahtuu uudelleen ja taas ollaan samassa tilanteessa? Varmasti pärjää ja onnea aloittajalle hurjasti koska tosiaan joutuukin pärjäämään mutta elämä siinä on pilalla sen jälkeen. En ole katkera kellekkään, olen vain liian monta kertaa katsonut ystävien tekevän samat virheet uudelleen ja uudelleen. Kokemuksesta siis sanon, ei se tilanne valitettavasti lapsen tulon jälkeen miksikään muutu ja vastaan tämän ihan katsomalla aloittajan antamaa kokonaiskuvaa. Tyhmäähän lapsia tuohon soppaan on tehdä, vahingossa tai tahallaan.[/QUOTE]

Miksi olet niin katkera?

[QUOTE="vieras";28735370]Koska elämä voisi olla elämistä, ei pelkkää pärjäämistä.[/QUOTE]

Tämä viisaus pitäisi laittaa jokaisessa kodissa kunniapaikalle. Miksi pitää tehdä elämästä väen vängellä vaikeaa ja hankalaa, kun voisi ottaa sen helpomman vaihtoehdon.

Omassakin lähipiirissä parikymppisiä yh-mammoja tulee koko ajan lisää, vauvakuume on niin kova, ettei hetkeäkään mietitä niitä olosuhteita johon vauva syntyy. Tai oikeastaan edes muisteta, että se lapsi sitten on ja pysyy ja yksin on kestettävä ne kurjatkin hetket.

onko täällä aikuisia ihmisiä? älkää haastako riitaa mielipiteiden takia. ihan turhaa kun ette kukaan ole sen enempää oikeassa tai väärässä. faktoista on ihan turha lähteä kiistelemään, esim. opiskelusta lapsen kanssa, tai siitä ettei yksin voisi kasvattaa täysjärkistä, hyvinvoivaa lasta. tukiverkostoa on. YHT HALUAN LUKEA TEIDÄN TARINOITA, en näitä naurettavia kiistelyitä, tai minulle suunnattuja "loukkaavia" viestejä, koska harmi sinänsä, ne eivät toimi niinkuin haluaisitte. tiedän että elämästä tulee raskasta, mutta ainahan se, kaikila joskus jossain elämäntilanteessa on. jonkun mielestä abortti on parempi mulle, ja se on ok, jos jostain niin tuntuu. musta ei tunnu siltä, voiko se olla teille ok?

[QUOTE="vieras";28735353]Lue lehtiä ja ole korvat kuulolla ihmisten kanssa niin tiedät, että hyvin suuri osa lapsista on suunnittelemattomia. Eli ns. vahinkoja.

Se on totta, että jos ei lapsia halua niin kannattaa ehkäisystä huolehtia - kuka nyt tuota ei ymmärtäisi? Mutta tilanne on nyt tuo, ja ap:n lapsi voi olla mitä ihanin ihme tämän elämässä pian. Ja hänestä voi tulla äitinä vaikka kuinka hyvä.[/QUOTE]
En väitäkkään etteivätkö pärjäisi, en väitä etteikö lapsi olisi ihana tai kommentoi mihinkään hyvä äiti -asioihin mitään, kokemuksesta vaan voin sanoa, että ap:lla on paljon vihaa, pettymystä ja surua edessään kun tämän tien valitsee.

Suurin osa "vahingoista" on ihan tahallisia vahinkoja jotka minun korviini on kantautunut. "No käytettiin ehkäisyä mutta päätettiin että on nyt tullakseen jos tulee" tai muita tapoja, joissa ehkäisy on jätetty puolitiehen tai huolimattomaksi, koska halutaan lapsia muttei uskalleta tehdä sitä päätöstä. Tosi iso osa ihmisistä sanoo niitä vahingoiksi, mutta vähän aikaa kun juttelee niin käy ilmi juurikin että no ei käytetty kondomia kun se hiertää tyylisiä.

[QUOTE="Jaahas";28735421]Tämä viisaus pitäisi laittaa jokaisessa kodissa kunniapaikalle. Miksi pitää tehdä elämästä väen vängellä vaikeaa ja hankalaa, kun voisi ottaa sen helpomman vaihtoehdon.

Omassakin lähipiirissä parikymppisiä yh-mammoja tulee koko ajan lisää, vauvakuume on niin kova, ettei hetkeäkään mietitä niitä olosuhteita johon vauva syntyy. Tai oikeastaan edes muisteta, että se lapsi sitten on ja pysyy ja yksin on kestettävä ne kurjatkin hetket.[/QUOTE]

Ihme valitusta. Kyllä se elämä voi olla ihan yhtä rankkaa, tai paljon rankempaakin, parisuhteessa olevillakin vanhemmilla kuin yh:lla.

Sano miehelle, että ota tai jätä. Jos jättää niin sitten jättää, lähdet elämään itsenäistä elämää lapsesi kanssa.

Opiskella voi vallan mainiosti, mitä ihmettä joku oikein höpisi, ettei voisi?
Vai mitä vellihousuja osa täällä on, jos ei normaaleista elämän asioista selviäisi ilman "toisen apua"? :D

Mitä mieltä miehen vanhemmat on raskaudesta? Entä sinun?

[QUOTE="vieras";28735427]En väitäkkään etteivätkö pärjäisi, en väitä etteikö lapsi olisi ihana tai kommentoi mihinkään hyvä äiti -asioihin mitään, kokemuksesta vaan voin sanoa, että ap:lla on paljon vihaa, pettymystä ja surua edessään kun tämän tien valitsee.

Suurin osa "vahingoista" on ihan tahallisia vahinkoja jotka minun korviini on kantautunut. "No käytettiin ehkäisyä mutta päätettiin että on nyt tullakseen jos tulee" tai muita tapoja, joissa ehkäisy on jätetty puolitiehen tai huolimattomaksi, koska halutaan lapsia muttei uskalleta tehdä sitä päätöstä. Tosi iso osa ihmisistä sanoo niitä vahingoiksi, mutta vähän aikaa kun juttelee niin käy ilmi juurikin että no ei käytetty kondomia kun se hiertää tyylisiä.[/QUOTE]

Jännä kun mun äiti ei ollut katkera, vihainen eikä pettynyt, vaan erittäin onnellinen meistä lapsista. Hän kouluttautui pitkälle meidän ollessa pieniä ja eli (ja edelleen 44vuotiaana elää) täysillä, eikä varmasti ole mistään kokenut jäävänsä paitsi siksi että on yh.

[QUOTE="vieras";28735381]Millä vuosituhannalla ja missä kehitysmaassa oikein elät?!? Et ole kuullut ja sattunut huomaamaan, että monet monet yh-äidit ja yh-isät kasvattavat lapsiaan erinomaisesti ja elävät onnellista perhe-elämää? Ihan samoin kuin ydinperheessä ja usein löytävät puolison myöhemmin. Voi hyvänen aika mitä mummoja täällä käykään.[/QUOTE]

En ole kommentoinut mihinkään kasvatustaitoihin mitään. :D Miksi teillä on kauhea hinku uskotella AP:lle että elämä tulee olemaan ruusuista kun hän hankkii lapsen mulkun miehen kanssa ja aikoo alkaa yksinhuoltajaksi kesken opintojen? Eihän tuossa ole mitään järkeä, rauhoituhan nyt.

[quote="jaahas";28735404]nyt en kyllä ihan ymmärrä. Miehesi käyttäytyy mulkkumaisesti ja dumpaa sut kun olet raskaana ja nyt sitten etsit samantyyppisiä tarinoita jotka olisivatkin päättyneet niin että mies palaakin takaisin.

Elämä kun ei ole romanttista elokuvaa, niin en oikein tajua miksi ylipäätään ajattelet asian noin että "jos muillakin niin kyllä varmaan mullekin niin käy".[/quote]

aamen !

[QUOTE="vieraana";28735361]voin kertoa että pillerit tai ylipäänsä mikään ehkäisy ei ole 100% varma. itsekin pillereiden pettämisen kokeneena. meillä tosin toinenkin lapsi oli oli erittäin toivottu, tuli vaan pienemmällä ikäerolla kun oltiin ajateltu:)[/QUOTE]

Niin no, jos lasta toivoo niin voihan se omaan käytökseenkin piilotajunassa vaikuttaa niin ettei huolehdikaan niistä pillerien ottamisista niin tarkasti.

Joidenkin kropalle pillerit ei vaan toimi ja tulevat raskaaksi niiden läpi, mutta silloin pitäisi osata vaihtaa ehkäisytapaa luotettavammaksi.

en ole ottamassa ketään takaisin, mulle riittäisi oikein hyvin että isä tapaisi lastaan kerran kuukaudessakin. kerran viikossa edes tunninkin ajan olisi ihanteellista suorastaan, mutta tällähetkellä näyttää siltä, ettei kumpikaan ole mahdollista. olisihan se hienoa, jos lapsi tietäisi pienestä pitäen isänsä. siihen tässä kyselyllä pyrin, että onko ollut samoja tilanteita ja miestä on jossain kohtaa alkanut kiinnostamaan EDES JOLLAIN TASOLLA oma lapsi. en odota missään nimessä yhteenmuuttoa, palavaa rakkautta, ihan vain pieni toivo ystävyydestä, halusta nähdä omaa lastaan edes kerran kuussa.

[QUOTE="vieras";28735453]En ole kommentoinut mihinkään kasvatustaitoihin mitään. :D Miksi teillä on kauhea hinku uskotella AP:lle että elämä tulee olemaan ruusuista kun hän hankkii lapsen mulkun miehen kanssa ja aikoo alkaa yksinhuoltajaksi kesken opintojen? Eihän tuossa ole mitään järkeä, rauhoituhan nyt.[/QUOTE]

Realismi on joskus hukassa näillä mammapalstoilla. Ollaan niin perhe-elämän ja vauvakuumeen lumoissa, ettei sitten aina oteta huomioon niitä olosuhteita. Veikkaan että missä tahansa muualla foorumissa ap ei saisi juuri yhtäkään kommentia, joissa pidettäisiin tilannetta kauhean hyvänä ideana.

Parempi on, ettet miehen osalta toivo turhia. Isyystestiinhän tuo kaksilahkeinen pääsee, jos niikseen haluaa tai voit itse hänet sinne velvoittaa menemään. Mutta lähde nyt siitä, että olet todennäköisesti yksin lapsen kanssa ja hoidat asiat niin, että pärjäät jos lapsen isä lähtee kävelemään.

Mulla itselläni on ollut vastaava tilanne. ensin tulin raskaaksi kun kondoomi hajosi ja jälkiehkäsykään ei toiminut. Tilanne oli ihan mahdoton kotona, mies ei halunnut enempää lapsia ja kaksoset tulossa. Joten päädyin pitkän ja raskaan pohdinnan jälkeen aborttiin. Koska en saanut strelisaatiota ikäni vuoksi, halusin varmimman ehkäisyn mitä oli. Näin minulle laitettiin hormoonikierrukka.

Meni palttearallaan vuosi, kun raskaustesti näytti plussaa. Ja miehen mielipide oli edelleen aivan sama, ei enempää. Pahoitellen kerroin, että en kykene tekemään aborttia ja kerroin miehelle, että hän voi tehdä omat ratkaisunsa niinkuin parhaakseen näkee, mutta hänen vuokseen en yhden ainuttakaan aborttia tee, enää ikinä.

Se oli piiiiiitkä yhdeksän kuukautta meille molemmille. Minä annoin miehen purkaa pahaaoloaan ja käydä pelkojaan sekä kiukkuaan läpi. Kävin yksin ultrissa ja odotin yksin lasta. Mies ei halunnut nähdä ultrakuvia eikä kuulla lapsesta. Hänestä minä pilasin hänen elämänsä, koska hän ei kehdannut jättää minua yksin, sillä pelkäsi mitä muut asiasta ajattelisivat. Kolmeviikkoa ennen lapsen syntymää mies kertoi, ettei itseasiassa ikinä ole edes halunnut olla minun kanssani ja että yksi yhteinen lapsi on ainoa asia, miksi olemme yhdessä.

Jatkuvasti kerroin ja sanoin sekä osoitin kaikin tavoin, että hän oli täydellisen vapaa lähtemään. Mielessäni olin päättänyt, että mikäli hän ei itse pystyisi tekemään päätöstä ja suhtautuisi lapseen samoin kuin raskausaikana, niin minä tekisin päätöksen hänen puolestaan ja eroasimme.

Kun lapsi sitten syntyi, oli se suorastaan rakkautta ensisilmäyksellä. Mies oli onnensa kukkuloilla, eikä hän edes muistanut, ettei koskaan koko lasta halunut. Nyt tuo yhteinen ihmeemme käy jo koulua ja me erosimme joitain vuosia sitten. Yhteiset lapset asuvat isällään vaikkakin ovat joka toinen viikko luonani. Välimatkaa meidän kahden kodin välillä on n. 500m.

Mutta en käy valehtelemaan aj sanomaan, että raskausaika olisi ollut helppo. Siinä joutui laittamaan omat tunteet täysin syrjään ja ymmärtämään, että toisella oli oikeus niihin negatiivisiin ja jopa loukkaaviin ajatuksiin. Koko raskausaika aina synnytykseen asti oli pelkkää odottamista sen suhteen, että lähteekö mies vai ei. Ja henkistä valmistautumista yksinhuoltajuuteen.

Ainoastaan yhden kerran suutuin miehelle ja se oli silloin, kun hän uskotteli itselleen, että pieni syntymätön lapsi olisi syypää hänen elämänsä pilaamiseen. Aikuisena ihmisenä hänellä kun oli valta valita MITÄ tehdä omalla elämällään ja sen myös toin ilmi aika rankoinkin sanakääntein.

Joten, kyllä, miehen mieli voi muuttua, mutta todennäköisempää on se, että se ei muutu.

[QUOTE="vieras";28735453]En ole kommentoinut mihinkään kasvatustaitoihin mitään. :D Miksi teillä on kauhea hinku uskotella AP:lle että elämä tulee olemaan ruusuista kun hän hankkii lapsen mulkun miehen kanssa ja aikoo alkaa yksinhuoltajaksi kesken opintojen? Eihän tuossa ole mitään järkeä, rauhoituhan nyt.[/QUOTE]

Ei ole hinku uskotella että elämä tulee olemaan ruusuista, vaan kertoa, että se on nyt oma valinta surkutteleeko ja haukkuuko sitä miestä vai meneekö eteenpäin elämässä ja valmistautuu lapsen tuloon. Mitä tekemistä sillä miehellä enää on jos on eroamassa siitä, eikä miestä kiinnosta olla lapselle isä? Joten tuo "hankkii lapsen mulkun miehen kanssa" ei pidä paikkaansa, kun mulkun miehen kanssa ei tarvitse elää!

Mies? Siis millä tavalla mies? Painostaa aborttiin? Haukkuu huoraks ja pakenee täysin vastuuta ja aikoo vielä "kylvää siementään" ihan tarkoituksella. Jösses.

[QUOTE="Jaahas";28735421]Omassakin lähipiirissä parikymppisiä yh-mammoja tulee koko ajan lisää, vauvakuume on niin kova, ettei hetkeäkään mietitä niitä olosuhteita johon vauva syntyy. Tai oikeastaan edes muisteta, että se lapsi sitten on ja pysyy ja yksin on kestettävä ne kurjatkin hetket.[/QUOTE]

Löytyyhän täältä maalaisjärkeäkin! Tätä minä juuri tarkoitan, miksi pitäisi maalata liian ruusuinen kuva kaikesta. Toivomme kuitenkin varmasri kaikki hirveästi onnea tälle AP:lle valitsemallaan tiellä, vaikka emme olisi samaan itse ryhtyneet.

Ei mun lapsen isää oo ainakaan missään vaiheessa alkanut kiinnostamaan.
Meillä on hänen kanssaan ihan hyvät välit ja ollaan juteltu ja nähty, mutta häntä ei oikeasti vain kiinnosta lapsi millään tasolla.

Mitään riitaa, haukkumisia tai edes äänen korottamista meidän välillä ei ole ollut ikinä, eikä hän ole ehdottanut minulle aborttia tai ottanut mitään kantaa raskauteen silloin aikoinaan.
Miehen vanhemmat, siskot, isovanhemmat, tädit, sedät ym sukulaiset on tekemisissä lapseni kanssa ja läheisiä ovatkin, mutta miestä itseään ei yksinkertaisesti kiinnosta.

En mä rankaksi tieksi tätä sanoisi, mutta en voi kenellekään suositella tai sanoa, etteikö helpompiakin teitä kulkea tätä elämää olisi. :D
Asioissa on puolensa ja puolensa, mutta sen mä voin sanoa, että älä turhaan elättele MITÄÄN toiveita miehen suhteen. Tuhlaat energiaasi.
Todennäköisesti mies ei lapsesta kiinnostu ja jos kiinnostuu, niin vasta hamassa tulevaisuudessa. Ei lähivuosina.

[QUOTE="aloittaja";28735286]taisi olla ihan väärä paikka tulla kysymään kokemuksia, sen perusteella kun tätä foorumia on välillä lukenut :) vaikka en tullut tsemppejä hakemaan, kiitän niistä. olen vain lukenut katkeria tarinoita miehistä, jotka ovat hylänneet raskaana olevan vaimonsa toisen naisen takia, ja halusin vain kuulla onko samanlaisia tilanteita, missä mies on aluksi ehkä itsekäs ja välinpitämätön, mutta jonkin ajan päästä haluaa ottaa vastuun edes jollain tasolla lapsestaan. kai se nyt on yleistä jos on normaali perusterve mies? vai kaikkiko ne vaan katoaa kun vastuu iskeytyy suoraan kasvoihin. täällä on varmasti yh-äitejä, joiden tuntemukset mua kiinnostaa.[/QUOTE]

Mun mies päätti lapsen syntymän jälkeen, että vauva ei ole hänen vaan naapurin ???? kaiken huipuksi meni kertomaan epäilynsä sekä äidilleen, että exälleen. Koen, että häpäisi minut ja lapsemme syntymän. Mentiin isyystesteihin, sain anteeksipyynnön, mutta edelleen on ahdistunut tunne kun muistelee lapsen syntymää.. Ei ollut mikään onnellinen tapahtuma.

Yhteistyössä