raskaana ja onneton

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maiju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maiju

Vieras
onkohan ketään joka ois samassa tilanteessa kuin minä.
ollaan mieheni kanssa oltu vuosi yhdessä ja helmikuussa testi näytti positiivista,raskaus oli täysin suunnittelematon vahinko.
ennen raskautta olin suunnitellu jättäväni mieheni koska suhde on minun puolelta täysin umpikujassa.
mies on kiltti ja mukava ja hän tahtoo perustaa mielellään perheen kanssani mutta olen miettiny että kannattaako minun jäädä tähän suhteeseen jossa olen täysin onneton.
miehestä tulee varmastikkin hyvä ja vastuuntuntoinen isä,kannattaako sen takia jäädä että lapsi saisi kasvaa isän ja äidin kanssa vaikka äiti olisikin täysin onneton.
tahdon vain lapseni parasta mutta uhratako oma onneni??

Noh, uskoisin, että mielummin onnellinen yksinhuoltaja kun onnettomassa suhteessa...... Mies voi olla myös hyvä isä lapsellenne vaikkette olisi yhdessä..... Mutta vauva-aika on raskasta...jätä mies vasta lapsen ollessa muutaman kuukauden...;) nojoo...

Moi,
Ei tietenkään kannata uhrata omaa onnea, siitä ei mitään hyvää seuraa pidemmän päälle. Enkä myöskään suosittelisi, että teet lapsen kaikesta huolimatta tähän tilanteeseesi. Aborttihan on vielä mahdollinen... jos niin haluaa.
Siksi olen näin ""negatiivinen"", kun tuttavaperheissä, minun suvussa, vanhempani mukaanlukien on sattunut tällaisia ""vahinkoja"" ja pidemmän päälle se on sitten raskasta olla yksin tai sitten tulee myöhemmin ongelmia kun on uusi puoliso ja entiselle tehtyjä lapsia jne. Itsekkään en ""kannata"" aborttia, mutta jos ei ole valmis vauvaan, niin.. kantsii miettiä vaihtoehtoja. Mutta lopuksi, teidän täytyy miehesi kanssa keskustella asiasta keskenään mitä teette, kukaan ei voi teidän puolesta päättää. Ja tämähän koskee myös sinun miestäsi yhtä lailla, anna hänenkin sanoa oma mielipiteensä asiaan. =) Yrittäkää puhumalla keksiä miten teette, kasvatatteko vauvan kuitenkin vaikka erillänne tms. Tsemppia!

Toivottavasti voitte keskustella myös syistä miksi olet onneton ja yrittää löytää ratkaisun siihen! Uskon, että lähes joka parisuhteesta saa toimivan ja onnellisen, kunhan molemmat vain sitoutuvat näkemään vaivaa sen eteen - ei väkisin, vaan yhteistä hyvää sekä toisen parasta ajatellen. Toivottavasti asiat selkenevät!

Vahinko kävi minullekin miehen kanssa, jota vain tapailin.

No, päätin pitää lapsen siitä huolimatta, mutta nyt kaksi viikkoa olen vuotanut verta enemmän tai vähemmän ja monen tunnin mahakipuja on noin muutaman kerran viikossa. Olen ollut lääkärin vastaanotolla neljä kertaa, ultrassa kolme kertaa, joista kaksi sairaalan polilla sekä sairaslomalla viikon.
Raskaus keskeytetään torstaina.

Siitä huolimatta, että kahdella viimeisellä kerralla lääkärikin suositteli keskeytystä, tämä on raskasta.

Raskauden ongelmien, miehen kakramaisen ja itsekeskeisen käytöksen ja hormoonien (uskoisin) takia tunteeni miestä kohtaan ovat muuttuneet jäätävän kylmiksi enkä halua enää häntä tavatakaan.

En ole samassa tilanteessa,kun sinä,mutt tahdoin vain kommentoida.....
Minulle heräsi nyt vain kysymys siitä,miksi olet niin kovin onneton suhteessa??? miksi annoit sitten vahingon tapahtua jos tiesit että että olet miehen jättämässä??nainenhan loppupeleissä on loppuvastuussa lapsen tulosta siis siinä jos ei käytä pillereitä eikä kondomia mahdollisuus raskaaksi tulemiseen on ,miksi kukaan tahtoisi itse kokea sen että on ""huolimaton"" tai sillai ja sitten tulee raskaaksi ja sit vaik tekis abortin....en minä ainakaan!!! 2 tuttava tyttöä tulivat raskaaksi viimevuoden alussa,kun eivät mitään ehkäisyä käyttäneet,eli tiesivät että mahdollisuus raskauteen on...molemmat tekivät abortin...pitääkö ensin kokea raskaaksi tuleminen ja sit abortin tekeminen ennen kun ""tajuaa"" hankkia vaik pillerit,kirjoitan tavallaan aika kovaa teksitä tarkoitukseni ei ole pahoittaa kenenkään miletä vaan saada ihmiset ajatteleman!!! Sitten taas kun miettii nittä ihmisiä ,jotka yrittävät vuosia lapsen saantie eikä onnistu,elämä on aika epäreilua sellaisia kohtaan!!! Uskoisin itse sinun tilanteessasi että kannattais jutella miehen kanssa asiat selviksi miksi juuri olet hänen kanssaan niin onneton,ehkä mieskin eri tavalla ottaisi ne asiat huomioon ja kenties pystyisitte saamaan parisuhteestanne viel toimivan,yritys kannattaa en sano vain lapsen takia vain ihan teidän molempien....Miehestäkin voi tuntua aika hassulta jos nyt hänet jätät ja sitten odotat hänen lastaan ja tottakai myös tilanteessa jos olet hänen kanssaan kertomatta että olet onneton ja sitten kun lapsi syntyy jätät hänet,toivottavasti löydät teitä molempia tyydyttävän ratkaisun. Tottakai suhde jossa on onneton kuluttaa ihmisen loppuun nopeasti,tiedän kokemuksesta!!! Toivottavasti löydät ratkaisun ja tulet onnelliseksi:)

tyttö82 rv25+3

Yhteistyössä