Raskaana ja paino vaan nousee...:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Tarvisin jonkun potkimaan mua ihan kunnolla persuksille tän ruokavalion suhteen. Kaamee nälkä KOKO ajan ja herkkujakin on tullut syötyä aivan liikaa :( En vaan pysty hillitsemään itteäni.

Viikkoja on 29 ja painoa tullut n. 7kg

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Huomiotako haet? Varsin maltilliselta painonnousulta kuulostaa.

Ööö..neuvolantätikin huomautti et vois vähän kattoa mitä suuhun pistää eikä näillä viikoilla kuulemma tarttis vielä olla 7 kiloa kasassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mässytät herkkuja ja itket painon nousua, voi elämä!

kaipaan potkasun persaukselle kuten sanoin. Toi oli kyllä aika hyvä, koska oma vikahan se on, mitäs mässytän...

Mässytä kurkkusuikaleita, porkkanaa, viinirypäleitä, mitä tahansa muuta paitsi herkkuja.

Ööö..neuvolantätikin huomautti et vois vähän kattoa mitä suuhun pistää eikä näillä viikoilla kuulemma tarttis vielä olla 7 kiloa kasassa.

Oletko sitten alunperinki ylipainonen vai mitä?

Otahan nyt oma järki käteen, eihän tuo ole kuin 200g viikossa!!

Höpö höpö...mulla raskaus 4 viikkoa pidemmällä ja painoa tullut aika paljon enemmän...ja mä sain tänään KEHUJA siitä, että nyt on paino viikkoihin nähden kohtuullinen (sitä kun oli tuossa pikkasen liikaa tullunna, joskaan ei täti sitä mulle sanonut, vaan ihan itse äkkäsin).

Mulla nousi rv28 mennessä 10kg. Nyt pidän tiukan linjan herkkujen suhteen. :x

Th ei ole sanonut muuta kuin että on ok. Itseäni hirvittää, sillä tuo 10kg tuli kymmenessä viikossa. Kyllähän siitä vauva, istukka, lapsivesi, turvotus jne. vie osansa, mutta osa taas on tullut pelkästään herkkujen takia.

Oletko sitten alunperinki ylipainonen vai mitä?

Otahan nyt oma järki käteen, eihän tuo ole kuin 200g viikossa!!

en ole ylipainoinen, bmi oli 21 ennen raskautta. Nuokin kilot on kyllä tullut suurimmaks osaks 20 viikon jälkeen kun aluks olin niin huonovointinen. Eikä ole kyllä neuvolassa hyvällä katsottu tota painonnousua :/

Ei tuo ole mikään paha painonnousu eikä se nyt niin kilosta tai kahdesta voi olla kiinni. Anna niiden neuvolassa katsoa painoa hyvällä tai pahalla tai vaikka ylösalaisin, mutta sinä lopetat stressaamisen. Niiden päänsärky se on, jos turhasta hermoilevat. On ihan normaalia, että raskaana paino nousee. Toisilla enemmän, toisilla vähemmän.

Mä uskon, että raskauden aikaisella nälällä ja mieliteoilla on merkityksensä, kun nyt ei aivan järjettömyyksiin mennä. Eiköhän yleensä oma elimistö tiedä paremmin, kuin joku keskiarvotaulukko.

Ei tuo ole mikään paha painonnousu eikä se nyt niin kilosta tai kahdesta voi olla kiinni. Anna niiden neuvolassa katsoa painoa hyvällä tai pahalla tai vaikka ylösalaisin, mutta sinä lopetat stressaamisen. Niiden päänsärky se on, jos turhasta hermoilevat. On ihan normaalia, että raskaana paino nousee. Toisilla enemmän, toisilla vähemmän.

Mä uskon, että raskauden aikaisella nälällä ja mieliteoilla on merkityksensä, kun nyt ei aivan järjettömyyksiin mennä. Eiköhän yleensä oma elimistö tiedä paremmin, kuin joku keskiarvotaulukko.

Kiitos :) Toivoisinkin että osaisin olla hermoilematta tästä mutta paino on ollut mulle aina niin arka paikka että etenkin kun joku toinen sanoo että nyt on tullut painoa liikaa niin hirveä syyllisyys iskee...

Yhteistyössä