Raskaana ja seksi menee päin v... siis, huonosti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen nyt kuudennella kuulla raskaana ja äsken kysyin mieheltä, koska meillä oli viimeksi seksiä. Mies sanoi vähän surkean näköisenä, että varmaan 6 kk sitten. Järkytyin, olen ajatellut, että 2-3 kk. Totuus on varmaan näiden välillä..

Mulla on raskauden alusta asti limakalvot olleet tosi kuivat ja kipeät, lääkärissä käyty ja öljytä käsketty, öljyän, mutta ei ole parantunut. No, aluksi onnistui seksi silloin tällöin, mutta mahan alettua kasvaa asentojakin ollut vaikea löytää. Ja nyt ei viime aikoina ole ollut mitään, jotain satunnaista s-ottoa nyt toki.

Kysyin, onko miehellä ollut paha mieli tästä, niin kuulemma ei ole kivaltakaan tuntunut. On ehdottanut aina välillä ja ollaan välillä yritettykin, mutta ei ole onnistunut, yleensä mun kipujen takia. Ei vonkaa kuitenkaan eikä murjota koskaan tuon takia, onneksi!

Helpottaahan tää synnytyksen jälkeen jossain vaiheessa, pliis sanokaa että helpottaa???!

Käyttäkää jotakin kunnon liukuvoidetta, siis paino sanalla kunnon. Glidin eivät sitä ole, tilaa vaikka netistä esim. x-men siliconea, luistaa takuulla eikä satu. Ei kai kukaan kuivilla limakalvoilla jaksa innostua.

[QUOTE="vieras";23711130]mulla ei oo omakohtasta kokemusta kuivista limakalvoista (raskaus vaikutti lähinnä vaan asennon etsimisen vaikeutena)... mutta mites liukuvoide, kokeiltu jo?[/QUOTE]

Kiitos, me ollaan liukastettu vain ceridal-öljyllä, onko ne varsinaiset sitten parempia? Juu asennon löytäminen hankalaa, kylkiasennot hiertää ja ratsastus käy tylsäksi jos on pelkkää sitä...

No mut ihan ymmärrettäväähän tuo on, että seksiä ei ole, jos se toista sattuu. Ei mun ainakaan tekis ittelläkään mieli, jos miehen vehje suunnilleen vuotaisi verta panon jälkeen ja koko touhu tekisi hänelle vaan kipeää. Ja 9kk (+ synnytyksen jälkeinen aika, pahimmillaan imetysaikakin) on aika pitkä aika pakottaa itsensä täysin yksipuoliseen seksiin, josta ei itse saa alapään kunnon vuoksi irti yhtään mitään.

Tietty hyvä olis, jos seksin puute ei veisi pois kuitenkaan muuta läheisyyttä.

On varsinaiset todellakin parempia ja niissäkin on mielettömästi eroja, jotkut muuttuvat tosi nopeasti tahmeiksi ja inhottaviksi. Tuo mainitsemani x-man on ehdottomasti hyvä, hajuton eikä sottaa paikkoja ja juu, myin näitä monta vuotta ;)

[QUOTE="vieras";23711148]

Tietty hyvä olis, jos seksin puute ei veisi pois kuitenkaan muuta läheisyyttä.[/QUOTE]

No onneksi ei ole näin käynyt, aina on ollut paljon läheisyyttä ja hellyyttä meillä :)

Jos koko seksielämä on pillusta kiinni niin osapuolilta puuttuu selvästi mielikuvitusta. Suuseksi tai käsien käyttö voi olla ihan yhtä intiimiä ja nautinnollista. Tai miten olisi lelut? Klitoriskiihotin, fleshlight jne., ei niiden tarvitse olla vain sinkkujen kaapeissa.

Sun hormonit vie sua nyt. Jollain tekee mieli koko ajan, joitain ei vois vähempää kiinnostaa. Meillä harrastettiin harvakseltaan raskauksien aikana seksiä, mutta ekan synnytyksen jälkeen oli 6kk tauko. Eikä se mitään haitannu, kun asiasta kuitenkin keskusteltiin avoimesti. Ja olin tosi kuiva silloin imettäessäni. Aloitteenteko on myös ollut molemmilla vähän huonoa, kun aina iltaisen kaaduttiin vaan väsyneinä sänkyyn. Kyllä se tilanne taas tasottuu viimeistää, kun on imetykset ohi ja hormonitoimita normalisoitunut. Epistä ois, jos miehes tosta syystä mököttäis. Mulla jo kalskahti korvaan toi "jotain satunnaista s-ottoa toki" Ei se nyt mikään velvollisuus ole, jos ei homma kiinnosta. Sulla on aika paljono sulateltavaa ja kestettävää tossa raskaudessa ja synnytyksessä kroppas kanssa, niin luulis miehen nyt pienestä kuivasta kaudesta suoriutuvan ilman.

On varsinaiset todellakin parempia ja niissäkin on mielettömästi eroja, jotkut muuttuvat tosi nopeasti tahmeiksi ja inhottaviksi. Tuo mainitsemani x-man on ehdottomasti hyvä, hajuton eikä sottaa paikkoja ja juu, myin näitä monta vuotta ;)

Ok! Pitääkö se tilata netistä, vai saako jostain kaupoista?

ja aiemmalle vieraalle, kyllä meillä suu- ja käsihommia on, niistä vähän mainitsin kyllä aloituksessa.. Ei oo mitään leluja kyllä, mutta en nyt niitä ihan ekaksi kaipaa, hankin tuota liukkaria.

Mulla sattui raskaana olessa varsinkin takaapäin ja ei sitten jäänyt paljoa asento vaihtoehtoja jäljelle. Saa sanoa, että ehkä kerran viikossa. Nyt kun lapset ovat kasvaneet seksielämäkin palautunut, ei siihen mitä se oli ennen lapsia, mutta 4-6 kertaa viikkoon.

[QUOTE="vieras";23711174]Jos koko seksielämä on pillusta kiinni niin osapuolilta puuttuu selvästi mielikuvitusta. Suuseksi tai käsien käyttö voi olla ihan yhtä intiimiä ja nautinnollista. Tai miten olisi lelut? Klitoriskiihotin, fleshlight jne., ei niiden tarvitse olla vain sinkkujen kaapeissa.[/QUOTE]

Mulla ainakin vastaavassa tilanteessa KAIKKI alapäähän koskeminen sattuu. Siis ihan yhtälailla ne kädet ja lelut sattuu kuin miehen vehje. Nuoleminen ei varsinaisesti satu, mutta jos alapää on ihan päreinä, ei se erityisen houkuttelevalta ajatukseltakaan tunnu.

Se, että täysin yksipuolisesti vedän käteen tai otan suihin mieheltä, ei taas vastaa käsitystäni seksistä. Toki semmoista voi joskus tehdä toisen mieliksi, mutta ei se musta mikään pysyvä asiantila voi olla. En mäkään vaatisi säännöllisesti ja jatkuvasti vastaavia palveluksia mieheltäni, jos hän sairauden vuoksi olisi kykenemätön itse nauttimaan seksistä ollenkaan.

[QUOTE="pulla";23711198] Mulla jo kalskahti korvaan toi "jotain satunnaista s-ottoa toki" Ei se nyt mikään velvollisuus ole, jos ei homma kiinnosta. Sulla on aika paljono sulateltavaa ja kestettävää tossa raskaudessa ja synnytyksessä kroppas kanssa, niin luulis miehen nyt pienestä kuivasta kaudesta suoriutuvan ilman.[/QUOTE]

No siis ei se mikään velvollisuus ole, en sitä tarkoittanut :D Vaan että on kuitenkin jotain mukavaa välillä ollut molemmin puolin, vaikka sitä yhdyntää ei ole ollut.
Ja tietysti se mies selviää eikä valita ollenkaan, mutta en mä nyt toivo mitään pitkää kuivaa kautta, vaan että tilanne normalisoituisi.. mutta voihan se olla että tää käy vasta parin vuoden päästä : /

[QUOTE="eee";23711203]Hyvä jos olet kuitenkin jaksanut ottaa mieheltä suihin, hoitaa käsin jne. Se on jo paljon parempi kuin täysin kuiva kausi.[/QUOTE]

"Jaksanut ottaa"? Suoraan sanottuna kuulostaa aivan kamalalta miusta tuollainen seksielämä. Jos syystä tai toisesta se seksi on toiselle yksipuolista jaksamista tai viitsimistä tai mikä tahansa uhraus, niin mielummin olisin oikeasti itse ilman.

Sitä hellyyttä ja rakkautta voi osoittaa muutenkin, tavalla johon molemmat voivat osallistua ja josta molemmat voivat nauttia, kuten vaikka halailu tai pussailu.

meitä ei kumpaa huvittanut seksi enään puolivälin jälkeen,kun maha pompsahti esiin... koin sen mahan niin epäseksikkääksi ettei haluttanut ja mies sanoi pelkäävänsä että jotenkin satuttaisi vauvaa,vaikka luulen että maha häiritsi häntäkin.Hellimme toisiamme muuten,ei kylläkään kovin seksuaalisesti ja olimme ihan onnellisia.Vauvan synnyttyä seksielämä normalisoitui,vaikka väliin on tullut joitan parin viikon taukoja vauvan huonon nukkumisen takia.

Kyllä tota liukkaria pitäis saada lähes joka "aikuisten lelukaupasta" tai ainakin jotakin vastaavaa mutta tosiaankin suosittelen ehdottomasti jotakin silicon-liukkaria, ne toimivat parhaiten kuivilla limakalvoilla, nuo muut seksikaupan liukkaritkin ovat lähinnä lisäkosteudeksi tai leikkimiseen sopivia ja tosiaan tuo glid muuttuu rakeiseksi ja tahmeaksi vähänkin pidempiaikaisessa käytössä. Muista merkeistä en oikein osaa sanoa mitään varmaksi kun olen ollut "pois alalta" jo joitakin vuosia ja nuohan muuttuvat...

Meillä ei oo raskaus muuttanu petipuuhia mitenkään, ekan kohalla lisäänty nyt toisen kohalla vähän vähentyny kun oon niin väsyny. Mutta synnytyksen jälkeen oltiin pari viikkoa tekemättä mitään mutta sitten oli pakko.:D Mulla oli silloin kuivat limakalvot, mutta noi liukkarit oli tosi hyviä se minkä äitiyspakkauksessa sai oli mun mielestä kaikista paras klik tai joku tollanen.:)

Meillä jäi seksi tauolle kokonaan n. pari kuukautta ennen synnytystä. Mä väsyin samantien ja mies panikoi että synnytys käynnistyy, tai että tökkii vauvaa ( :D ). Synnytyksen jälkeen meni 4kk ennen kuin oltiin yhdynnässä.

[QUOTE="a p";23711244]No siis ei se mikään velvollisuus ole, en sitä tarkoittanut :D Vaan että on kuitenkin jotain mukavaa välillä ollut molemmin puolin, vaikka sitä yhdyntää ei ole ollut.
Ja tietysti se mies selviää eikä valita ollenkaan, mutta en mä nyt toivo mitään pitkää kuivaa kautta, vaan että tilanne normalisoituisi.. mutta voihan se olla että tää käy vasta parin vuoden päästä : /[/QUOTE]

Jeps, ei siinä sit mitään, jos iteltäkin löytyy vähän fiilistä hommaan. :) Kiehauttaa vaan jo ajatuskin, et naisella ois velvollisuus tyydyttää miehen tarpeet ja sit se ois semmonen mekaaninen vemputus tai suihinotto , missä ite miettis kauppalappua.

Kai se kuivakausi on vältettävissä avoimella keskustelulla ja pienellä molemmin puolisella vaivannäöllä. Ja tosiaan...ei sitä liukkaria turhaan äitiyspakkauksessa jaeta. ;)

[QUOTE="vieras";23711249]"Jaksanut ottaa"? Suoraan sanottuna kuulostaa aivan kamalalta miusta tuollainen seksielämä. Jos syystä tai toisesta se seksi on toiselle yksipuolista jaksamista tai viitsimistä tai mikä tahansa uhraus, niin mielummin olisin oikeasti itse ilman.

Sitä hellyyttä ja rakkautta voi osoittaa muutenkin, tavalla johon molemmat voivat osallistua ja josta molemmat voivat nauttia, kuten vaikka halailu tai pussailu.[/QUOTE]

No mä en kokisi sitä uhrauksena, jos ottaisin mieheltäni suihin raskauden aikana, jos itseäni ei seksi huvittaisi/onnistuisi. 9 kuukautta on TODELLA pitkä aika jos on sitä ennen tottunut säännölliseen seksielämään. Halailu ja pussailu eivät valitettavasti halua poista!

meillä ei ollut seksiä kun varmaan 3 kertaa koko raskauden aikana... mun vaan ei tehnyt yhtään mieli... mut otin poskeen vähintään kerran viikkoon niin tuli miehen tarpeet tyydytettyä... halut palas pari kuukautta synnytyksen jälkeen ja nyt ei oo enää haluissa ja kyvyissä mitään vikaa eikä tarvi ees miettiä mitään liukkareita... lapsonen on nyt 7,5 kk...

Niin ja noista asennoista, me ollaan paljon kylellään tai takaapäin, sitten ollaan oltu sillee että mä olen pöydällä ja mies seisoo lattialla niin ei makaa mahan päällä tai sängyssä niin että mä olen selällään tyyny takapuolen alla ja mies polvillaan sängyllä.

Yhteistyössä