F
Fleur de la Cour
Vieras
Suhteellinen käsite tämä raskasta ja rankkaa ja suhteellinen käsite sekin kun joku sanoo olevansa väsynyt.. Kaverini mies viikonloppuna vitsailikin, että mitäs siinä valitatte nuoret, hehkeät naiset kun juhlissa kolmekymppiset rouvat listasivat työtuntejaan ja nukuttuja yön tunteja.. No hymyni liittyy nyt asiaan kotiäidit.. siis uskokaa tai älkää, mutta julkean tarttua taas aiheeseen kotiäiti. Minulla on tässä lapseni oksentanut viime yön, oksentelu alkoi puoli tuntia sen jälkeen kun minä olin tullut kotiin iltavuorosta, sitä ennen olin ollut töissä aamuvuoron, lähtenyt kiireellä sinne juhliin, kömpinyt sieltä kotiin klo 01.30, nukkunut viisi tuntia kunnes anoppi herätti mut puhelinsoitolla että lapsellani on pissavaivaa, lähtenyt vartin varoitusajalla lääkärille lapsen kanssa että ehdin iltavuoroon, tullut siis iltavuorosta ja sen jälkeen siivonnut oksennusta koko yön ja nyt siis olen kotona sairaan lapsen kanssa, koska mieheni ei ole kotona, huomenna toki menen taas töihin aamuvuoroon.. ja siis minä olen lähinnä tyytyväinen kaikessa ryytyneessä olemuksessani ja parin tunnin yöunien jälkeen, koska saan istua tässä nyt yöpuvussa enkä olekaan töissä.. kaverini oli kauhuissaan, että kun se on niin mahdottoman raskasta kun lapsi oksentaa ja pitää niitä petivaatteita pestä ja valvoa. Voi kauhia! Tosin niin minäkin joskus kotiäitinä ajattelin, mutta näin se elämä opettaa, että ei se ollutkaan oikeasti raskasta ollenkaan! (niin ja minä olen 31 vuotta ja sairaanhoitaja kun joku sitä oli tässä aiemmin muutamia päiviä sitten kysynyt, en ole ollut koneella kun olen ollut siellä töissä..)
Niin ja p.s. eihän sitä ylpeyttä omasta vanhemmuudestaan koskaan tunne enemmän kuin silloin kun keräät pestyä oksennusta kuivausrummun sihdistä