raskauden aikana tupakoineet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haluan tietää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3-20 päivässä. 3kg täysiaikainen lapsi, ei vikaa. Jopa fiksu ikäisekseen. (se ei tietty johdu siitä että poltin)
Kuitenkin morkkis on itselläni, en polttaisi jos toisen joskus saisin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
10-20/vrk. Ei pysyviä tai pysymättömiä vaurioita (en ole koskaan kuullut, että kenelläkään olisi tullut) terveet lapset, ja paino 3600-3900g. 4 lasta.

Onko ollu enempi korvatulehduksia tms? itse oon rv 15 ja tuntuu niin vaikealta lopettaa.. 1-5 savuketta menee päivässä.

Noin 10 meni päivässä esikoisen kohdalla.Toisen kohdalla älysin sentään lopettaa.Nyt tuntuu ihan järkyttävältä,että en lopettanut esikoisen kohdalla.Ei mitään vikaa lapsessa ole näkynyt ja syntyikin ihan normaalina rv39+3,3900g ja 52cm.Saa nähdä sitten tuleeko kouluikäisenä jotain.Toivottavasti ei,mutta varmaan lopun elämäni mä tulen katumaan tätä tekoa ja tiedän,että jokainen arvostelu tupakointiani kohtaan on ollut ja tulee aina olemaan oikeutettu.Mitenkään en pysty tupakointia perustelemaan enkä edes halua.Itsekästä se on ja sillä selvä.

Ap,lopeta vaan.Ihan reilusti.Ota mielikuvaksi vaikka se,miten se pieni vauva sun sisällä kituu ja kärsii siitä sun tupakoinnista.Liioittele sitä mielikuvaa ja lopeta sen voimalla,että tiedät tekeväsi sen nimenomaan lapsesi parhaaksi.

n 20/pvä. 3300g painoi.Ikinä ei ole sairastanut paitsi vauvarokon,mutta ikää onkin vasta pikkusta vaille 3 vuotta.Pelottaa ilmeneekö jotain.Todella fiksu kaveri on (ainakin nyt vielä)
toista odotan ja savuttelu jatkuu vaikka pelko on kova,olen niin idiootti etten saa lopetettua=(

Alkuperäinen kirjoittaja haluan tietää:
10-20/vrk. Ei pysyviä tai pysymättömiä vaurioita (en ole koskaan kuullut, että kenelläkään olisi tullut) terveet lapset, ja paino 3600-3900g. 4 lasta.

Onko ollu enempi korvatulehduksia tms? itse oon rv 15 ja tuntuu niin vaikealta lopettaa.. 1-5 savuketta menee päivässä.

4:1:llä oli pari korvatulehdusta. Sinä poltat niin vähän, että varmasti pystyt sen lopettamaan, mutta jos et, niin älä kauheaa painetta ota siitä. Sairaudetkin tulevat, poltat tai et.

Mun äiti ei koskaan polttanut ja meitä oli 3 korvasairasta lasta.
Joten hyvää jatkoa sinulle vaan!

Mulla sama juttu, paitsi että lapset oli pienempiä. 2900-3500g, mut johtunee perintötekijöistä suurimman osin. Vanhin nyt 18, toinen 17, kolmas 10 ja nuorin 2.5 vuotias ja kellään ei ole lukivaikeuksia,keskittymisvaikeuksia,astmaa tms. Tavalliset nuhakuumeet ja korvatulehdukset ollut.
kaverillani,joka aina saatuaan tietää olevansa raskaana lopetti ja hänen kolme lastaan sairastavat: yhdellä astma, yhdellä atooppinen ihottuma yhdellä nuhaa ja yskää koko ajan.

Myöskään vauvan synnyttyä en ole huomannut että olisi kärsinyt "nikkiksistä" olivat vauvalan rauhallisimmat.

mut lopeta jos voit,ihan itteskin takia. Mä en pystyny ja nostan hattua niille jotka onnistuu!

mä poltin 2-10 tupakkaa päivässä silloin tällöin..
vauva syntyi 2300 45cm,korvatulehduskierre yms,lasten erikoislääkäri sanoi vate:lla et alilämpöisyys ja hengitysvaikeudet johtuivat tupakanpoltosta kun se vaikeutti istukan ja napanuoran toimintaa...

Alkuperäinen kirjoittaja sohvi:
mä poltin 2-10 tupakkaa päivässä silloin tällöin..
vauva syntyi 2300 45cm,korvatulehduskierre yms,lasten erikoislääkäri sanoi vate:lla et alilämpöisyys ja hengitysvaikeudet johtuivat tupakanpoltosta kun se vaikeutti istukan ja napanuoran toimintaa...

Niinhän ne lääkärit haluavat sanoa. :D On helppo syyttää tupakointia, kuin alkaa etsimään muita syitä.

tiedän etten ehkä kuulu tähän ketjuun mutta minä poltin ennen raskautta ja lopetin raskaaksi tultuani ja tämä vaikka vaikeaa olikin todella antoi minulle mielenrauhan! Ei tarvinnut pelätä syntyykö vauva pienikokoisena, kuoleeko synnytykseen, tuleeko kärttyisä, tuleeko ongelmia vanhempana ym. Ihan totta tupakointi ei ole sen pelon ja morkkiksen arvoista ihan vaan vaikka muuten tulisi lukihäiriöinen tms. lapsi niin ei ainakaan tarvitse etsiä syytä itsestään

Reiluun puoleenväliin raskautta poltin 0-5 tupakkaa. Lapsi painoi syntyessään 3950g, eikä ole vielä ollut mitään sairauksia, yksi flunssa vain. Vauvanakin oli todella helppo tapaus, oikeastaan ihan liian helppo kun ei turhia kitissyt.:) Ikää nyt 1v8kk.

Esikoisen sain 22v sitten. Oli 52cm pitkä ja painoi 4kg. Poltin normaalisti koko raskauden. Lapsi oli terve koko lapsuutensa, kolme korvatulehdusta ja pähkinäallergia. Ylioppilas loistavin arvosanoin ja itsellään jo kaksi lasta.
Toisen lapsen kohdalla en tupakoinut enää, olin lopettanut jo 5 vuotta ennen raskautumista. Nyt 7vuotias, korvakierteinen, astmaa sairastaa ja lukuisia allergioita. Syntyi kuitenkin laskettuna aikana, 3600g ja 50cm.

Eipä se tupakka aina haittaa tee...

Alkuperäinen kirjoittaja hjaa:
Esikoisen sain 22v sitten. Oli 52cm pitkä ja painoi 4kg. Poltin normaalisti koko raskauden. Lapsi oli terve koko lapsuutensa, kolme korvatulehdusta ja pähkinäallergia. Ylioppilas loistavin arvosanoin ja itsellään jo kaksi lasta.
Toisen lapsen kohdalla en tupakoinut enää, olin lopettanut jo 5 vuotta ennen raskautumista. Nyt 7vuotias, korvakierteinen, astmaa sairastaa ja lukuisia allergioita. Syntyi kuitenkin laskettuna aikana, 3600g ja 50cm.

Eipä se tupakka aina haittaa tee...

Mutta et voi sentään lapsesi ansioita laittaa kiitostellen tupakointisi nimiin..Se on niin tuuripeliä sanon mä.Voi olla,että jossain määrin niitä haittoja liioitellaan,mutta mun mielestä se on ihan sallittua jos sillä saadaan edes yks äiti lopettamaan se tupakointi.Mua vaan ärsyttää kun niin monet jopa puolustelee sitä tupakointiaan just tuolla,että ei meidän lapsella mitään ollut ja on niin älykäs yms.Mitä sitten?Tässäkin ketjussa nyt on mun mielestä se idea,että ap saa sen motivaation siihen lopettamiseen.

Siskoni poltti molemmissa raskauksissaan. Esikoisen kohdalla vielä yritti rajoittaa ja hän onkin ollut hyvävointinen, menestynyt koulussa ok jne. Kuopuksensa kohdalla poltti PALJON. En osaa arvioida montako röökiä päivässä, mutta varmasti aski ellei enemmänkin. Lapsella synnynnäinen, leikkaushoitoa vaatinut sydänvika, korvakierre. puheen tuottamisen vaikeuksia, keskittymisvaikeutta. Aloitti nyt koulun ja nyt on meneillään valmistelut eritysluokalle siirtymisestä (eskarissa siis jo suositeltiin). En tietysti voi sanoa, että kaikki tupakan syytä, mutta ei siitä taatusti apuakaan ole ollut. Kyllä uskoisin tutkimustuloksia, joissa on pystytty osoittamaan, että sikiölle äidin tupakoinnista on haittaa. Kun siitä on haittaa sille tupakoitsijalle, niin hyvänen aika, miten ei olisi paljon pienemmälle, kehittymässä olevalle olennolle.

Saa nähdä miten reippaalla kädellä olette alentaneet lastenne hedelmällisyyttä itsekkyydellänne, etenkin poikalasten. Lapsettomuus(hoidot) ei ole mikään kevyt juttu, mut onneksi saitte tupakoida, ettei teidän tarvinnut kärsiä vieroitusoireista paria viikkoa :)

Alkuperäinen kirjoittaja hoidoissa käynyt;30179845:
Saa nähdä miten reippaalla kädellä olette alentaneet lastenne hedelmällisyyttä itsekkyydellänne, etenkin poikalasten. Lapsettomuus(hoidot) ei ole mikään kevyt juttu, mut onneksi saitte tupakoida, ettei teidän tarvinnut kärsiä vieroitusoireista paria viikkoa :)

No eihän noi minäminä-muijat osaa ajatella kuin omaa napaansa. 'Teenpa lapsestani hedelmättömän ja laitan sen kärsimään viekkarit kun en itse niitä kestä' siis hyi helvetti!!! Voiko noin tekevää sanoa edes ihmiseksi???

Eikä kukaan näistä röökimammoista kyllä pienen vauvan suupieleen laittais röökiä palamaan.. Mutta miksi ei, samaahan se lapsi on tehnyt kohdussakin, saanut kaikki myrkyt sinne, kouristellut hapenpuutteessa.. Sitten vaan puolustellaan että on niin terve lapsi, niin terve lapsi.. ETTEKÖ TE VITTU SEN VERTAA PYSTY LAPSENNE ETEEN TEKEMÄÄN UHRAUKSIA ETTÄ YHDET VIEKKARIT KESTÄSITTE!!!

[QUOTE="Miia";30180032]Oma äitini poltti jonkun verran. Minulla on keskittymishäiriö.[/QUOTE]

Piti vielä lisätä, että olin suurikokoinen syntyessäni, ja numeroarvosanat hyviä. Silti elämä takkuaa. Kyllä nämäkin olisi yhteen viestiin joku saanut. ;)

[QUOTE="Miia";30180034]Piti vielä lisätä, että olin suurikokoinen syntyessäni, ja numeroarvosanat hyviä. Silti elämä takkuaa. Kyllä nämäkin olisi yhteen viestiin joku saanut. ;)[/QUOTE]

:) Mutta asenne sulla näyttää olevan ihan hyvä! :)

Kaikkia kolmea odottaessa. Esikoinen yli 4,5kg ja kaks nuorempaa yli 3 kiloisia syntyessään, eli ihan normaalikokoisia vauvoja.
Vanhin nyt 6v, nuorin 6kk. Tähän mennessä lapset sairastaneet yhteensä kaks korvatulehdusta ja kaks mahatautia sekä vanhemmat lapset vesirokon. Muutamia pikkuflunssia ollut. Ei mitään muutakaan vikaa kenessäkään.

Yhteistyössä