Raskaus ja saikku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Missä vaiheessa olette joutuneet jäämään saikulle raskauden loppuvaiheessa, millaisesta työstä ja millaisin perustein? Mä oon vasta keskiraskaudessa ja lääkäri jo nyt rupesi puhumaan että en voi olla työssäni loppun asti vaan saikulle pitää jäädä jo ennen äitiyslomaa. Perusteli sillä että olen "vaarallisessa" työssä (käytöshäiriöisten vanhusten kanssa). Pelkää että saan kovan iskun vatsan alueelle ja työ on kuulemma liian fyysistä. Tuntuu oudolta ajatella että en välttämättä voikaan olla loppuun asti töissä vaan lääkäri päättää jo tässä alkuvaiheessa mun puolesta sen etten voi ollakaan töissä..

Jos perusteena on tuommonen, työnantajalla on velvollisuus vaihtaa sut toisiin tehtäviin. Sehän ei ole sulle mikään sairaus, että saattaa iskua tulla jostain.

Mä oon varastohommissa ja mun selkä ei meinannu kestää alkuraskaudessa ja keskivaiheessa mut siirrettiin kevyempiin nosto hommiin (tuore elintarvikkeisiin) ja selkäkipuilu jatkui. Työnantaja joutui mut sit siirtämään ihan muihin tehtäviin koko varastopuolelta. Saikulle jäin sit kuitenkin selän takia reilu kk ennen älomaa.

[QUOTE="vieras";24529561]Jos perusteena on tuommonen, työnantajalla on velvollisuus vaihtaa sut toisiin tehtäviin. Sehän ei ole sulle mikään sairaus, että saattaa iskua tulla jostain.

Mä oon varastohommissa ja mun selkä ei meinannu kestää alkuraskaudessa ja keskivaiheessa mut siirrettiin kevyempiin nosto hommiin (tuore elintarvikkeisiin) ja selkäkipuilu jatkui. Työnantaja joutui mut sit siirtämään ihan muihin tehtäviin koko varastopuolelta. Saikulle jäin sit kuitenkin selän takia reilu kk ennen älomaa.[/QUOTE]

Valitettavasti työnantaja ei voi järjestää minua toisiin tehtäviin, on kyllä tehnyt parhaansa työaikojen suhteen ja olen saanut luopua yövuoroista. Mutta toisiin tehtäviin hän ei voi minua laittaa. Ja on muutenkin antanut minulle mahdollisuuden keventää itse työtäni sen mitä voin ja on valinnut minulle aina osastolta kevyimmät tehtävät.

Jos et jäisi kehotuksesta huollimatta omasta mielestäsi turhalle saikulle ja joku vanhuksista saisi "hepulin" ja saisit iskun vatsan alueelle tai kaatuisit ja vauva vammautuisi/menehtyisi, voisitko perustella sen itsellesi ja elää sen kanssa?

Jos voisit nin jatka vaan töitä siihen asti kunnes itse haluat jäädä pois.

Itselläni tuli rv 29 juuri täyteen, kun lääkäri laittoi loppuajaksi saikulle. Itselläni hyvin pienessä firmassa hyvin fyysinen työ (joutuu mm. päivittäin nostamaan 15 kilon laatikoita) eikä työtä pystynyt enään yhtään keventämään. No töissä rupesi tulemaan harkkasupistuksia tiheään ja kävin lääkärillä tarkistuttamassa vain tilanteen. Sen suurempia ei kohdunsuulla ollut tapahtunut, mutta koska esikoinenkin on hiukan etuajassa tullut, ilmoitti lääkäri että oletkin sitten loppuajan kotona. Onhan täällä kotona vähän tylsää ja muuten mielelläni olisin vielä hetken töissä ollut, mutta kyllä itse ainakin tottelen lääkärin käskyä

Yhteistyössä