Raskautuminen synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei vahinko laukauksia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei vahinko laukauksia

Vieras
Kuin pian olette raskautuneet uudestaan synnytyksen jälkeen?

Itteä nyt mietityttää, ku synnytyksestä 7vk. Menemme omasta tahdostamme ilman ehkäilyä (koska seuraava saa kyl tulla). Edellinen on täys imetyksellä (tiedän ettei ole ehkäisykeino).
Jälkivuoto kesti 4vk eikä menkat ole vielä alkaneet. Viimeviikolla oli yhtenä päivänä valkkarin mukana verta (pyyhkästessä) ja eilen sama juttu.. nyt polttelee myös alamahaa, mut menkkoja ei näy.
Alkaa huolettaan et olenkohan jo raskaana? testitki jo tilasin, ku enkait mä muuten varmuutta saa.. hirvittää et näin pian vaik tietty se teoriassa mahollista onki, mut.. mitä ne neuvolassa sanoo *nolo*
Onko muilla ollu jälkivuodon loputtua vielä valkkarin mukana satunaiseti verta? Itellä ei ole vielä jälkitarkastus ollu. Eikä edellisen raskauden jälkeen ollu tämmöstä

Meillä eka raskaus synnytyksen jälkeen tärppäsi heti ekojen menkkojen jälkeen, jotka tulivat kolme kk synnytyksestä! Tosin meni kesken, mutta silti! Ja täysimetyksellä oltiin.
Tosta verenvuodosta en osaa muuta sanoa kun mulla oli just tollasta ton raskauden kanssa. Jälkivuodosta ei siis enää hajuakaan ollu aikoihin. Mutta sen jälkeen kun ekat menkat oli tullu ,niin noin kymmenen päivää siitä tuli just valkovuodon seassa verta noin neljän päivän ajan. Mä jo soittelin neuvolaan, että mitä tää on, mutta olivat sitä mieltä et tossa vaiheessa keho on sekasin vaan. Sitten oli vähän aikaa ettei mitään, mutta tiputtelua alkoi olla aina vaan enemmän. Sinä päivänä jolloin menkkojen piti alkaa, niin tuli kunnolla verta, mutta vain sen päivän. Siitä kummastuneena ja tietty muittenki oireitten perusteella tein testin ja plussahan sieltä pärähti. Meni sit kesken viikon päästä siitä. En tiedä sit vielkää et mikä sen verenvuodon mulla aiheutti. Ilmeisesti se raskaus sen teki.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä en tiedä itekkään enään et pelkäänkö et ootan vai toivonko et ootan :/

Mikset sitten käyttänyt ehkäisyä? Etkö saa käyttää? Siinä tapauksessa ei ehkä kannata seksiä harrastaa, jos ei sitä vauvaa heti putkeen halua. Näin se vaan on.

Alkuperäinen kirjoittaja Enska:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä en tiedä itekkään enään et pelkäänkö et ootan vai toivonko et ootan :/

Mikset sitten käyttänyt ehkäisyä? Etkö saa käyttää? Siinä tapauksessa ei ehkä kannata seksiä harrastaa, jos ei sitä vauvaa heti putkeen halua. Näin se vaan on.

no joo niin hän se on.. Oomme puhuneet miehen kans jo ennen synnytystä ja synnytyksen jälkeen et vauva saa tulla.. mut pää on pyörällä, et näin pian (vaik tiesinki et se on mahdollista)

niin enkä jaksa nyt kuunnella mitään piilo kettuilua, ku ihan asiallisesti kyselen et mites muilla? onko joku muu raskautunu onnistuneesti heti kohta edellisen raskauden jälkeen

Meillä on viisi lasta, joista kahden jälkeen on annettu heti lupa seuraavalle. Molemmilla kerroilla ikäeroksi on tullut 1 v 10 kk eli mun hormonitoiminta ei ole käynnistynyt kovin nopeesti synnytyksen jälkeen. Täysimettänyt olen molemmilla kerroilla noin puoli vuotiaaksi.

Mutta ennenkuin ekat kuukautiset on synnytyksen jälkeen alkaneet, on mulla ollu kaikenlaisia oireita. On tullut pientä vuotoa, särkenyt alaselkää, poltellut mahaa jne. eli keho on pikkuhiljaa alkanut uudelleen toimia.

Toivottavasti saat pian selvyyden omaan tilanteeseesi.

Mulle sanoi lääkäri hormoonikierukkaa asennettaessa, että jos menkat eivät ole alkaneet ja ollaan täysimetyksellä, on n. 95% varmuus, ettei raskaus lähde käyntiin. Tietty siinä on aina tuo 5% mahdollisuus, että lähtisi...

Mä olen täysimettänyt myös öisin kuus kuukautta ja kiinteen ruuan ohella noin vuoden ja menkat on pysyneet pois niin kauan kuin olen imettänyt + 1-2 kk päällekin.

kiitos vastauksista.

Esikoiselta jälkivuoto kesti 5vk siitä 4vk päästä alko menkat, raskauduin kun esikoinen oli 10kk (mut se meni kesken) ja sit raskauduin uudestaan kun esikoinen oli reilun vuoden. Lopetin imettämisen kun eka raskautuminen tuli.

Nyt siis tämä olis pikku kolmonen jos odotan.. on vain niin vahva tunne ja siks kait niin ristiriitanen, apteekkiinkaan en pääse testiä hakemaan, mut posti tuo ens viikolla :/

Yhteistyössä