Rehellisyys ei kannata

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Ite kyllä henk.koht. annan kalkin ennemmin maitotaloustuotteina kuin keinotekoisesti purkista. Eikä se yksin juomalla mene alas, se menee myös ruuanlaittoon ja leivontaan.

Kyllä meilläkin lapset maitoa juovat (yksi kauramaitoa, joka ei sekään halpaa), mutta itse tulin siihen lopputulokseen että turhaan minä sitä maitoa itselleni kannan selkä väärällä. Ruoanlaittoon en käytä kuin silloin kun teen maitopuuroa ehkä kerran viikossa, sen lisäksi makaronilaatikkoon. Ja pullaakaan ei tule päivittäin leivottua. Suomessa kulutetaan maitoa uskomattomia määriä enkä usko että se on yksioikoisesti ihmiselle hyväksi.

No kyllä meillä maitoa käytetään pannariin, vohvelit tai lätyt, erilaisiin laatikoihin, muusiin. Pullaa ei tule leivottua päivittäin mutta sitten kun leipoo, niin se on usemman litran taikina mitä teen. Ja maitoa kuluu kyllä muuhunkin leivontaan.

Mä en oikein jaksa ymmärtää, et miten ihmiset ei tuu toimeen...Meinaan vaan et mullakaan ei ole mikään huippupalkka, asutaan pk-seudulla ja meil on kaks lasta. Meil on miehen kanssa ihan normaalit duunit ja keskiverto liksat. Ja silti pärjätään. Ei ymmärrä....

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Mä en oikein jaksa ymmärtää, et miten ihmiset ei tuu toimeen...Meinaan vaan et mullakaan ei ole mikään huippupalkka, asutaan pk-seudulla ja meil on kaks lasta. Meil on miehen kanssa ihan normaalit duunit ja keskiverto liksat. Ja silti pärjätään. Ei ymmärrä....

Jos ap polttaa ja juo kaljaa? Ja ei se ylipaino ole pelkällä perunalla tullut..

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa:

Eilen ainakin kertoi juovansa siideriä ja tilaavansa tallentavan digiboxin.

Alkuperäinen kirjoittaja :(:

Just joo,ja juoksee ruokajonoissa!

Ei sitä ymmärräkään, jos on 2 aikuista töissä ja molemmat saa keskiverto liksaa. Mutta entäpä jos on vain 1 töissä ja hänkin matalapalkkaisella alalla? Siinä on TODELLA isot tuloerot.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:

Ja kehtaa valittaa ilmaisesta ruoasta. Työssäkäyvät maksavat itse siitäkin.

tuntuu vaan et tässä maassa valitetaan usein turhasta... en siis ota nyt kantaa tähän aloittajaan. kunhan mietin yleisellä tasolla.... jotenkin vaan ottaa päähän se ainainen marmattaminen, täällä ei kaiketi ole kukaan kuollut nälkään, toisin kuin jossain toisessa maassa missä ihmisten suurin huolenaihe on se millä saa edes sen yhden aterian päivässä.... Käsittämätöntä!

juu on ne tuloerot varmaan yhen vanhemman perheessä toisenlaiset ku meillä, mutta meillä ukko raataa pitkiä päiviä ja joskus viikonloppusinkin.Että ei se raha makaamalla tule, ja se aika on sit lapsilta pois.

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Niinhän se onkin että parempituloiset osaa vaan valehdella oikein kunnolla. Mutta olen mä loppujen lopuksi tyytyväinen noihinkin. Käyn tänään vapaakirkolla hakemassa ruokakassin niin eiköhän siinä taas ole ruokaa millä pärjätä. Enkä mä ole kateellinen niille jotka enemmän saa vaan ottaa päähän ne ihmiset jotka törkeästi valehtelevat päin naamaa siinä toivossa että saisi enemmän. Joskus tuntuu että pitäisi itekin ruveta ryyppäämään kun sossusta saa noi pultsarit sen rahan mikä kuuluis mun mielestä kaikille pienituloisille.
Siis oikeestiko olet tuota mieltä? Mä luulen ettei valehtelukyky ole sidoksissa kukkaron paksuuteen.

ei oo tosi tota ap:ta!!!! voiko näin yhteiskunnan elättiä olla??? ja vielä kehtaa valittaa ilmaisesta rahasta ja ruoasta?? ja ostella samalla digiboxeja... huh huh!! häpeisit!!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:

Ja kehtaa valittaa ilmaisesta ruoasta. Työssäkäyvät maksavat itse siitäkin.

kannattaa pitää suu supussa jos ei tiedä kaikkea.

totta..mä en ole edes vielä duunissa..ja asun lapsen kanssa kaksin vaikka yhteishuoltajuus onkin..ja hyvin ollaan pärjätty.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Ruokaan ei ole rahaa, mutta netin pitämiseen on?!? Eiköhän pitäis pistää asiat tärkeysjärjestykseen. Ihan vaan minun mielipide.
Ja peesi 'Älä ruikuta' mielipiteelle...

Jaapa netti maksu kuukauden jokaiselle päivälle, ei tee montaa senttiä päivässä.
Sitten kannattaa laskea pankin palvelumaksut, mitä pankki veloittaa, kun vie sinne laskuja maksettavaksi. Menee kuukaudessa laskujen maksuun enemmän, kuin nettimaksuun. Lisäksi kaikki postikulut asioiden hoitamisista, jollei ole sähköpostia....
"S" on hyvä ja miettii ensin asiat loppuun asti ja kommentoi sitten vasta.
Aplta kysyisin, mitä työtä teet, kun kahdestaan elätte, eikä rahat silti riitä?

No se on tosiasia, et 10e ei nykypäivänä tee oikeesti perheellinen kaupassa yhtään mitään. Mä en saisi sillä edes meidän perheen maitoja tuotua koska meillä parin päivän maitoihin kuluu rahaa jo melkein 20e. Et se raha mitä saa, pitäs suhteuttaa siihen että ruokakaupassa kerta kerran jälkeen hinnat nousee ja tietysti siihenkin, monta perheenjäsentä on. Toki, parempi se 10euroakin on kun ei mitään. Tottakai tuo harmittaa jos tietää muidenkin saavat liioittelemalla enemmän, onko se tässä kohtaa sitten niin että pieni valkoinen valhe on sallittua kun kyse on ruuan saamisesta pöytään. Tosin tuolla ajattelutavalla sit vissiin varastamisenkin pitäs olla sallittua ja sitähän se ei ole :|

No jos rahasta tiukkaa tekee, niin ehkä siitä maidosta vois tinkiä muutamaks päiväks...?

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Niinhän se onkin että parempituloiset osaa vaan valehdella oikein kunnolla. Mutta olen mä loppujen lopuksi tyytyväinen noihinkin. Käyn tänään vapaakirkolla hakemassa ruokakassin niin eiköhän siinä taas ole ruokaa millä pärjätä. Enkä mä ole kateellinen niille jotka enemmän saa vaan ottaa päähän ne ihmiset jotka törkeästi valehtelevat päin naamaa siinä toivossa että saisi enemmän. Joskus tuntuu että pitäisi itekin ruveta ryyppäämään kun sossusta saa noi pultsarit sen rahan mikä kuuluis mun mielestä kaikille pienituloisille.
Siis oikeestiko olet tuota mieltä? Mä luulen ettei valehtelukyky ole sidoksissa kukkaron paksuuteen.

Mä olen perusrehellinen, en hyväksy valehtelemista ollenkaan.
Mulla on tilillä yli 80tuhatta...

Ai miten sä nyt olet kärsnyt kun olet saanut ilmaista ruokaa ja vielä rahaakin? Kuulostaa aika kalsealle, että suunnittelet huijaavasi ihmistä joka AUTTAA sinua, siksi että olet kateellinen jollekin ulkopuoliselle.

Ap:n tilanteeseen sen enempää kantaa ottamatta, mutta kyllä muakin ihmetyttää, kun kävelee meidän terveysaseman ohi, jonka nurkalla jaetaan ruokaa ja joukossa oli viime talvenakin ihmisä, jotka kaarsivat paikalle uusilla farmariautoilla ja citymaastureilla. Joukossa oli toki paljon myös apua tarvitsevia, mutta sitten oli niitäkin, jotka hakivat ruokakassinsa ja sen jälkeen menivät kauppaan ostamaan korillisen kaljaa ja tulivat meidän taloyhtiön portaille juopottelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja n:
No se on tosiasia, et 10e ei nykypäivänä tee oikeesti perheellinen kaupassa yhtään mitään. Mä en saisi sillä edes meidän perheen maitoja tuotua koska meillä parin päivän maitoihin kuluu rahaa jo melkein 20e. Et se raha mitä saa, pitäs suhteuttaa siihen että ruokakaupassa kerta kerran jälkeen hinnat nousee ja tietysti siihenkin, monta perheenjäsentä on. Toki, parempi se 10euroakin on kun ei mitään. Tottakai tuo harmittaa jos tietää muidenkin saavat liioittelemalla enemmän, onko se tässä kohtaa sitten niin että pieni valkoinen valhe on sallittua kun kyse on ruuan saamisesta pöytään. Tosin tuolla ajattelutavalla sit vissiin varastamisenkin pitäs olla sallittua ja sitähän se ei ole :|

No jos rahasta tiukkaa tekee, niin ehkä siitä maidosta vois tinkiä muutamaks päiväks...?

No hei, eihän Suomessa elätit tingi mistään. Jos esim meidän perheessä (mies painaa niska limassa töitä, maksaa 60% veroa isosta palkasta) rahasta on tiukkaa, kun elämiseen ei siis tosiaan saa keneltäkään mitään tukia vaan KAIKKIKAIKKIKAIKKI on ITSEITSEITSE maksettava, niin silloin ei osteta sitä erikoismaitoa tai perutaan hesarin tilaus, eikä osteta digiboxia. Mutta oletteko koskaan kuulleet että nämä jotka ruokansakin muilta hakevat, olisivat peruneet lehtien tilauksia tai muita etuja tiukan rahatilanteen vuoksi. Sitä vaan haukutaan että sossu tai srk:n työntekijä on p...a kun ei anna tarpeeksi. Ja mennään muualle hakemaan jos ei yhdestä paikasta irtoa. Mutta vahingossakaan ei erehdytä töihin. Ja vielä, kaikilla meillä on syitä miksi ei vois mennä töihin, mutta suurin osa menee silti.

Jos nuo aiemmin esiin tulleet asiat pitää paikkansa, niin en ymmärrä kuinka joku edes kehtaa valittaa saamastaan ruoka-avusta ja rahallisen tuen määrästä.
Se että ap ostaa/tilaa tallentavan digiboksin ja laittaa rahojaan alkoholiin samalla kun valittaa kuinka huonosti saa tukea yhteiskunnalta olemalla rehellinen, menee jokseenkin yli mun hilseen.

Onko yhteiskunnan tehtävä ruokkia ihmiset jotta kaikki voi ostaa tallentavat digiboksit ja laittaa rahojaan alkoholiin?
Ei mun mielestä.
Jättää ne ylimääräiset ostokset ostamatta ja ostaa niilläkin rahoilla ruokaa niin ei tarvitse valittaa. :|

Alkuperäinen kirjoittaja ideaköyhä:
No se on tosiasia, et 10e ei nykypäivänä tee oikeesti perheellinen kaupassa yhtään mitään. Mä en saisi sillä edes meidän perheen maitoja tuotua koska meillä parin päivän maitoihin kuluu rahaa jo melkein 20e. Et se raha mitä saa, pitäs suhteuttaa siihen että ruokakaupassa kerta kerran jälkeen hinnat nousee ja tietysti siihenkin, monta perheenjäsentä on. Toki, parempi se 10euroakin on kun ei mitään. Tottakai tuo harmittaa jos tietää muidenkin saavat liioittelemalla enemmän, onko se tässä kohtaa sitten niin että pieni valkoinen valhe on sallittua kun kyse on ruuan saamisesta pöytään.
Oikeesti? Onko teillä isokin perhe?
=)

Olen yksinhuoltaja ja asun 11-vuotiaan tytön kanssa kaksin, on meillä kissakin. Mies asuu toisaalla eli ei asu meidän kanssa nyt eikä koskaan.

Miksi et ole töissä?

Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Jos nuo aiemmin esiin tulleet asiat pitää paikkansa, niin en ymmärrä kuinka joku edes kehtaa valittaa saamastaan ruoka-avusta ja rahallisen tuen määrästä.
Se että ap ostaa/tilaa tallentavan digiboksin ja laittaa rahojaan alkoholiin samalla kun valittaa kuinka huonosti saa tukea yhteiskunnalta olemalla rehellinen, menee jokseenkin yli mun hilseen.

Onko yhteiskunnan tehtävä ruokkia ihmiset jotta kaikki voi ostaa tallentavat digiboksit ja laittaa rahojaan alkoholiin?
Ei mun mielestä.
Jättää ne ylimääräiset ostokset ostamatta ja ostaa niilläkin rahoilla ruokaa niin ei tarvitse valittaa. :|

no digiboxiin en sano mitään, mutta musta jokaisella on oikeus joskus myös nauttia se siideri. noilla ruoka-avustuslapuilla ei saa ostaa alkoholi ja tupakka tuotteita ja tottahan se on ettei kymppi kyllä riitä oikein mihinkään kaupassa. musta olis aika ikävää ettei ihminen sais ikinä ostaa mitään kivaa tai hyvää itselleen jos on köyhä.. se pieni ilo vaikka siitä hemmetin digiboxista voi auttaa jaksamaan.. se on luksusta.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:

Ei mun mielestä.

no digiboxiin en sano mitään, mutta musta jokaisella on oikeus joskus myös nauttia se siideri. noilla ruoka-avustuslapuilla ei saa ostaa alkoholi ja tupakka tuotteita ja tottahan se on ettei kymppi kyllä riitä oikein mihinkään kaupassa. musta olis aika ikävää ettei ihminen sais ikinä ostaa mitään kivaa tai hyvää itselleen jos on köyhä.. se pieni ilo vaikka siitä hemmetin digiboxista voi auttaa jaksamaan.. se on luksusta.

Onhan se ikävää kun rahaa ei ole ylimääräistä, mutta silloin pitää itse miettiä mihin sitä rahaa laittaa.
Ei meilläkään olisi varaa tallentavaan dogiboksiin tai mihinkään ylimääräiseen, jos emme itse työllä hankkisi rahaa niihin.

Edelleenkän en ymmärrä että yhteiskunnan pitäisi ruokkia ihmiset jotta nämä saisivat sitä luksusta elämäänsä.
Jos haluaa luksusta ja hienoja laitteita sekä sitä alkoholiakin joskus ja jouluna, niin silloin menee töihin ja varmistaa itse että on varaa siihen.