Reilu 1-vuotias haluaa öisin nukkua äidin sylissä, vinkkejä miten äiti saisi nukuttua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paimentyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

paimentyttö

Jäsen
08.07.2008
127
0
16
Siis meidän 1v 4kk tyttö haluaa nukkua öisin äidin sylissä. Herää yöllä itkemään, ei ole jano ja ainoastaan syli auttaa. Olen koettanut siirtää siitä sänkyyn, seuraa huuto ja ei minun vieressänikään nuku. En millään voi öitä lasta sylissä keinutella, vinkkejä? Olen kotona päivät ja ollaan päivisin koko ajan yhdessä ja erityisesti iltaa kohti olen sylitellyt enemmän, mutta ei auta. Tähän asti on aina hyvin nukkunut yöt läpeensä ja omassa sängyssään. Niin ja sänky on meidän sängyn vieressä, joten yksin ei nuku omassa huoneessaan.

Täytyy unikouluttaa, jos vielä jatkuu pidempään eikä ala helpottaa. Viime yönä auttoi just tassuttelu, mutta en voi roikkua siinä pinnasängyssäkään puolta yötä. Heti kun otin käden pois, niin huuto alkoi...

Korvat on meillä ollu vaivana tuossa kohtaa jos tähän asti on nukkunu ongelmitta ja nyt pitäs vaan sylitellä. Kokeilisin antaa seuraavaksi yöks särkylääketta ja tilaisin lääkäriajan tarkistukselle.

meillä poika 1v 7kk tekee samaa.. poskihampaita tulee ainakin ja sitten on vielä se että näkee unia.. ainakin höpöttää sanoja unissaan..äiti,tutti, uuni..kiki(niki kissa) jnejne..

välillä ei ole auttanut muu kuin mennä alakerran sohvalle torkkumaan herra kainalossa.joskus on auttanut vaan vartin sylitys ja jatkanut unia..viimeyönä sitten ei tuntunnut auttavan ooikein mikään... :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja paimentyttö:
isä kun hoitaa, niin lapsi vain huutaa entistä enemmän...

Meil kans. Isi ei saa nukuttaa eikä juottaa iltamaitoa eikä käydä yöllä rauhoittelemassa :|

no ei kai jos äitit aina paapoo lasta ja mies ei pääse osalliseksi. kyllä se lapsikin tottuu vaikka vähän huutaakin isän sylissä.

Alkuperäinen kirjoittaja jos lapsella on isi:
isä hoitamaan lasta siks aikaa ku tilanne rauhottuu.

Näin.
Ja saa se lapsi vähän välillä itkeäkin. ( tarkoitan, että kyllä sen isänkin on alettava kelpaamaan).
Ja uuteen asiaan totuttelu vie aina aikansa. (oma sänky)

Mies on kyllä aina osallisena ja ihan tasaveroisena kelvannut lapselle tähän asti, nyt on vain joku äiti-kausi meneillään. Ihan turha vetää johtopäätöksiä asioista, joista ei tiedä.

älä kysy jos ei vastaukset kelpaa!

Olen toki samaa mieltä siinä, että isän täytyy kelvata, eihän se nyt pidemmän päälle voi aina äiti olla. Mutta se, että kyllä mies on osallisena, eikä meillä äiti paapo lasta ettei isä pääse osallistumaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja herranen aika:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
isä kun hoitaa, niin lapsi vain huutaa entistä enemmän...

Meil kans. Isi ei saa nukuttaa eikä juottaa iltamaitoa eikä käydä yöllä rauhoittelemassa :|

no ei kai jos äitit aina paapoo lasta ja mies ei pääse osalliseksi. kyllä se lapsikin tottuu vaikka vähän huutaakin isän sylissä.

:headwall: Ai niinkö.

Meillä on nyt 1,5 v tyttö valvottanut öisin. Herää itkemään ja ei välillä rauhoitu millään. Luulen, että hän näkee jotain unia, jokin sellainen mielikuvituksen kehitysvaihe varmaan. On nimittäin koetettu antaa paracetamolia (Pamol), eikä se ole auttanut, joten en usko, että on kipeä mistään. Hampaita mekin kuviteltiin ensin. Ja hänkin on muuten kovin hellyydenkipeä nyt päivisinkin, kipuaa joka välissä syliin.

en vaan suostuisi, yhtenäkään yönä.. sänky on nukkumista varten ja sylissä ollaan päivällä.. oon varmaan tiukkisäiti, mutta saan myös levätä yöt ja jaksan lapsieni kanssa viettää ihanaa aikaa päivällä =)

Meilläkin on ollut välillä levottomampia kausia, mutta on kyllä rauhoittunut viereen sentään. Välillä olen tehnyt niin, että siirrän pinnasängyn ihan meidän parisänkyyn kiinni ja mun käsi on siellä taaperon luona, niin rauhoittuu myös siihen. Tietenkin kyseessä voi olla myös korvakipu, poskihampaat tms., mitkä kannattaa poissulkea. Itse kokeilen yleensä panadolilla, jos fyysistä kipua, vartissa helpottaa, jos taas psyykkistä, ei tehoa:-) Minä en ole ollut heti muutaman valvotun yön jälkeen unikouluttamassa tai muutoin jyrkästi omaan sänkyyn patistelemassa. Kahden kouluikäisen lapsen äitinä tiedän, ettei ne kovin pitkään öisin häiritse:-) Mutta oman jaksamisen vuoksi kannattaa toki käyttää isänkin syliä välillä. Tsemppiä!

Mietin, voisiko olla poskihampaita, tätä on jatkunut muutaman yön.

no meillä tulee just poskihampaita ja ikää samanverran..öisin nukkuu hyvin mutta viidenaikaan hrää itkemään ja sitten ei nuku enää millään..ruokaakaan ei syö..käytin varuiks lekurissa ja kaikki ok.. :hug:

Meilläkin poika koittaa kovasti päästä sängystä öisin syliin huutelemalla (välillä lujaa ja pitkään) joitakin kertoja yössä. Mutta päättäväisesti oon vaan laittanut omaan sänkyyn makaamaan, silitellyt ja taputellut ja vaikka hyräillyt jotakin. Siihen en rupea, että sylissä nukuttaisin yöt, tarvitsen itsekin unta. Ja helposti se tilanne riistäytyy mahdottomaksi, jos lasta palvelee koko yön täysin hänen tahtonsa mukaan. Kokemusta on siitäkin, itse menin siihen halpaan toisen lapsemme kohdalla.... Tosin jos ap:n tapauksessa huuto on alkanut nyt hiljakkoin, niin onko katsottu korvat? tai sit voi olla kipuja hampaiden tulosta...

Meillä siis toi yöhuutelijapoika nyt 1v3kk.

Yhteistyössä