M
mom
Vieras
Olen avioliitossa ja meillä on puolivuotias lapsi. Olen pohtinut kovasti onko tällainen järjestely reilu meitä molempia kohtaan koskien kotitöitä, lapsenhoitoa yms. Haluan että hommat menis tasan. Olen itse äitiyslomalla ja mieheni on töissä. Hän tekee 8 tuntista päivää autonasentajana ma-pe. Tähän asti meillä on ollut silleen, että minä hoidan kaikki kotityöt (siivous, tiskit, pyykit, ruoan valmistus yms.) ja hoidan vauvaa. Mies hoitaa omien töiden lisäksi talomme lämmityksen (puulämmitys) ja puutyöt kun tarve. En muista milloin mieheni ois tiskannut tai imuroinut tai mitään muuta vastaavaa! Ne ovat olleet minun kontoillani. Vapaa-ajallaan mies auttaa vauvan hoidossa mutta yleensä työpäivän jälkeen hän ei halua tehdä muuta kuin vaan maata sohvalla ja katsoa tv:tä ja suuttuu jos pyydän esim. syöttämään vauvaa. Vapaapäivinään hän hoitaa vauvaa vähän enemmän; ollaan tehty niin, että mies hoitaa vapaapäivänsä aamuna vauvaa jotta minä saan nukkua klo 11-12 asti (minä hoidan vauvaa öisin oli sitten arki tai loma - en oo puoleen vuoteen nukkunut yhtäkään yötä heräämättä vauvan itkuun aina välillä. Mieheni nukkuu yläkerrassa joten ei edes kuule jos vauva herää). Minulla ei ole oma-aikaa oikeastaan ollenkaan tai jos on niin olen niin väsynyt etten jäksa tehdä muuta kuin yrittää nukkua. Olen usein väsynyt. Olenko mä vaan laiskimus kun musta tuntuu että mies sais auttaa enemmän..?