Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja minä:Minä teen lähes kaikki työt yksin kun mies on päivisin töissä.Mies tekee joskus ruokaa ja olen siitä kiitollinen ja iloinen. Mutta en todellakaan halua rasittaa häntä työpäivän jälkeen siivoamalla. Sitten kun minä menen myös työelämään niin eri asia, ei voi jatkua näin vaan hommat jaetaan. Siitä on puhuttu jo miehen kanssa ja myös itse ehdotti näin.
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:Meillä myös minä teen kaikki kotihommat ja se on mulle ihan ok kun kotona olen, ei tulis mieleenkään vaatia miestä töiden jälkeen tekee kotitöitä ja kyllä mulla aika kävis pitkäks päivisin jos makaisin vaan sohvalla, leikin toki lapsenkin (10kk) kanssa paljon, mutta hän viihtyy leikkeinensä hyvin yksinkin (siis samassa huoneessa aina mun kanssa, otan aina sille leluja sinne missä teen hommia ja tuleehan siinä koko ajan juteltua lapselle). Mutta se ärsyttää jos joskus on jäänyt joku vauvan tyhjä korvikepurkki tai jotain muuta roskaa pöydälle ja mies sen näkee töistä tullessaan niin hermostuu täysin ja hyvin suurieleisesti laittaa sen roskikseen ja valittaa pitkään kuinka hän saa töiden lisäksi tehdä KAIKEN kotonakin. Välillä tekisi mieli sanoa että kun mä täällä siivoankin niin eikö mulla ole oikeus sotkeakkin... Mut ei viitti riitaa haastaa...
Vauvaa hän ei oma-aloitteisesti hoida, jos välillä pyydän pitämään esim. väsynyttä vauvaa sylissä sen aikaa kun käyn maitopullon lämmittää niin laittaa vauvan joka kerta lattialle heti kun selkäni käännän vaikkei siihen pullon lämmittämiseen kauaa mene ja lapsi väsyneenä vain kitisee lattialla kun ei siellä jaksa olla. Jos joskus vaihtaa mun pyynnöstä vaipan tai syöttää (silloinkin mä tuon vaipan tai ruuan valmiiksi ja vien likaisen roskiin ja tyhjän lautasen tiskikoneeseen) niin jaksaa kyllä muistuttaa pitkään kuinka hän silloinkin auttoi mua.
Mun mielestä yhdessä hankitun yhteisen lapsen hoidon pitäisi olla yhteinen homma silloin kun molemmat kotona eikä niin että mies vaan auttaa halutessaan/jaksaessaan. Ei oman lapsen hoidossa AUTETA vaan siihen osallistutaan. Mun mielestä lapsen hoidon päävastuu ei ole äidin silloin kun molemmat kotona, vaan tasapuolisesti molempien. Meillä mies ei ymmärrä ja siitä riitaa riittää jos jaksan jotain siitä sanoa... Osallistumista silti kaipaisin kun meillä pikkukakkonen syntymässä kuukauden päästä ja en todellakaan suostu jatkossa hoitaa yksin kahta näin pienellä ikäerolla kun yhdessä ne on tehty ja hankittu niin yhdessä hoidetaankin.
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:Alkuperäinen kirjoittaja minä:Minä teen lähes kaikki työt yksin kun mies on päivisin töissä.Mies tekee joskus ruokaa ja olen siitä kiitollinen ja iloinen. Mutta en todellakaan halua rasittaa häntä työpäivän jälkeen siivoamalla. Sitten kun minä menen myös työelämään niin eri asia, ei voi jatkua näin vaan hommat jaetaan. Siitä on puhuttu jo miehen kanssa ja myös itse ehdotti näin.
Hihi, voi juma... ei mies voi olla kovin rasittunut jos ihan omasta vapaasta tahdostaan haluaa auttaa, jos tietää että vaimo on esim. väsynyt. Ihmeellinen ajatusmaailma joillakin. Mies sanoi mulle kerran, että mun arki kotona oli paljon rankempaa kuin hänellä töissä, siksi ihan mielellään auttoi. Mitä väliä sillä on kuka tekee mitäkin, kunhan molemmat on tyytyväisiä. Eikä tule sellainen tunne että yksin joutuu hoitamaan kaiken.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:Alkuperäinen kirjoittaja minä:Minä teen lähes kaikki työt yksin kun mies on päivisin töissä.Mies tekee joskus ruokaa ja olen siitä kiitollinen ja iloinen. Mutta en todellakaan halua rasittaa häntä työpäivän jälkeen siivoamalla. Sitten kun minä menen myös työelämään niin eri asia, ei voi jatkua näin vaan hommat jaetaan. Siitä on puhuttu jo miehen kanssa ja myös itse ehdotti näin.
Hihi, voi juma... ei mies voi olla kovin rasittunut jos ihan omasta vapaasta tahdostaan haluaa auttaa, jos tietää että vaimo on esim. väsynyt. Ihmeellinen ajatusmaailma joillakin. Mies sanoi mulle kerran, että mun arki kotona oli paljon rankempaa kuin hänellä töissä, siksi ihan mielellään auttoi. Mitä väliä sillä on kuka tekee mitäkin, kunhan molemmat on tyytyväisiä. Eikä tule sellainen tunne että yksin joutuu hoitamaan kaiken.
Työskentelen miesvaltaisella alalla ja hyvin usein työkevereilta kuultu kommentti isyysvapaan jälkeen on... "tulin töihin lepäämään"...
Alkuperäinen kirjoittaja hiphei:Minusta se yhtälö menee niin päin, että kotona olevan "päätyö" on lapsen hoito, eikä se kodin puunaaminen. Muutenkaan eihän viikolla edes tarvitse tehdä muuta kotityötä kuin ruokaa ja pestä astioita ja pyykkiä. Siivoukset voi huoletta jättää yhteisesti tehtäväksi viikonlopulle. Kyllä se lapsen hoito on tärkeintä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sinun työpäiväsi kotona kestää siitä kun mies lähtee tasan siihen kun mies tulee takaisin. Sitten olette kumpikin suorittaneet yhtä pitkän työpäivän, ja loppuvuorokauden jaatte.
Kysy mieheltäsi, jos sinä olisit palkkatöissä 8-16, niin tarkoittaisiko se sitä että iltaisin ulkopuolinen hoitaja huolehtisi lapsesta, ja siivooja kävisi pitämässä talonne siistinä.
Älä käytä vauvan päiväuniaikaa siivoamiseen, vaan nuku. Vaikka sitten korvauksena menetetyistä yöunista, turha ottaa huonoa omatuntoa siitä että kuten kaikki muutkin, myös sinä tarvitset lepoa muutaman tunnin vuorokaudessa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sinun työpäiväsi kotona kestää siitä kun mies lähtee tasan siihen kun mies tulee takaisin. Sitten olette kumpikin suorittaneet yhtä pitkän työpäivän, ja loppuvuorokauden jaatte.
Kysy mieheltäsi, jos sinä olisit palkkatöissä 8-16, niin tarkoittaisiko se sitä että iltaisin ulkopuolinen hoitaja huolehtisi lapsesta, ja siivooja kävisi pitämässä talonne siistinä.
Älä käytä vauvan päiväuniaikaa siivoamiseen, vaan nuku. Vaikka sitten korvauksena menetetyistä yöunista, turha ottaa huonoa omatuntoa siitä että kuten kaikki muutkin, myös sinä tarvitset lepoa muutaman tunnin vuorokaudessa.
Meillä kun on muitakin lapsia niin ei se järjestys pysy tuntiakaan jos ei sitä ylläpidä ja kokoajan tulee siivottavaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sinun työpäiväsi kotona kestää siitä kun mies lähtee tasan siihen kun mies tulee takaisin. Sitten olette kumpikin suorittaneet yhtä pitkän työpäivän, ja loppuvuorokauden jaatte.
Aika iso talo, jos joka päivä siivoaa klo 8-16 ja silti kotitöitä jää vielä illaksikin..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:Alkuperäinen kirjoittaja minä:Minä teen lähes kaikki työt yksin kun mies on päivisin töissä.Mies tekee joskus ruokaa ja olen siitä kiitollinen ja iloinen. Mutta en todellakaan halua rasittaa häntä työpäivän jälkeen siivoamalla. Sitten kun minä menen myös työelämään niin eri asia, ei voi jatkua näin vaan hommat jaetaan. Siitä on puhuttu jo miehen kanssa ja myös itse ehdotti näin.
Työskentelen miesvaltaisella alalla ja hyvin usein työkevereilta kuultu kommentti isyysvapaan jälkeen on... "tulin töihin lepäämään"...
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:Meillä kun on muitakin lapsia niin ei se järjestys pysy tuntiakaan jos ei sitä ylläpidä ja kokoajan tulee siivottavaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sinun työpäiväsi kotona kestää siitä kun mies lähtee tasan siihen kun mies tulee takaisin. Sitten olette kumpikin suorittaneet yhtä pitkän työpäivän, ja loppuvuorokauden jaatte.
Aika iso talo, jos joka päivä siivoaa klo 8-16 ja silti kotitöitä jää vielä illaksikin..
Eli kyllä ne kotityöt jatkuu 4 jälkeen.