Relaatio 16 - uusi ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahis74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="lamppu";29502572]En ehtinyt eilen vastata. Nuo edellä olevat multa löytyi. Lisäksi keksin sen Rikos ylös 9 joka on lasten seksuaalinen hyväksikäyttö hienommin sanottuna.[/QUOTE]

Suurkiitos taas näistä! täytyy sanoa, että osan kohdalla oli omat ajatuskulut kyllä niin kaukana oikeista sanoista, etten olisi ikinä ilman apua keksinyt.

Aistien kal...14 välähti heti sen perään, kun olin saanut sen vihjelaatikon sanan kirjoitettua. Alkaa tuolla sanalla ja perään sellainen mitä siellä keltaisessa laatikossa paljon harrastetaan. On myös toinen nimitys sille, jos joku esittelee valtavan määrän noita kal...ja vaikkapa luennolla tms. :)

Suurkiitos taas näistä! täytyy sanoa, että osan kohdalla oli omat ajatuskulut kyllä niin kaukana oikeista sanoista, etten olisi ikinä ilman apua keksinyt.

Aistien kal...14 välähti heti sen perään, kun olin saanut sen vihjelaatikon sanan kirjoitettua. Alkaa tuolla sanalla ja perään sellainen mitä siellä keltaisessa laatikossa paljon harrastetaan. On myös toinen nimitys sille, jos joku esittelee valtavan määrän noita kal...ja vaikkapa luennolla tms. :)
Kiitos tuhannesti tuosta. Ei olisi kyllä mulla välähtänyt.

Keksin nyt sen Tavara 16 eli pääsanan eteen yleissana "huusholli"

[QUOTE="lamppu";29504226]Kiitos tuhannesti tuosta. Ei olisi kyllä mulla välähtänyt.

Keksin nyt sen Tavara 16 eli pääsanan eteen yleissana "huusholli"[/QUOTE]

Ja tuo ei taas olisi puolestaan mulla välähtänyt. Nyt niitä jatkoja miettimään - jos vaikka aukeaisi vahingossa naapuriruudunkin jumit? :)

Ja tuo ei taas olisi puolestaan mulla välähtänyt. Nyt niitä jatkoja miettimään - jos vaikka aukeaisi vahingossa naapuriruudunkin jumit? :)

Löytyi kolme jatkoa: 9 yleissana "läpinäkyvä kippo", 11 kodinkone, jolla kuumennetaan ve.. ja 13 taas vaihteeksi yleisana "kippo, jossa ylipäätään pidetään jotakin".

En keksi vas. 12 joka yhdistyy kev.. tai sitä 11 6 joka jatkuu 9 naapuriruudun ma..
Nyt luovutan tältä illalta.

[QUOTE="lamppu";29504551]Löytyi kolme jatkoa: 9 yleissana "läpinäkyvä kippo", 11 kodinkone, jolla kuumennetaan ve.. ja 13 taas vaihteeksi yleisana "kippo, jossa ylipäätään pidetään jotakin".

En keksi vas. 12 joka yhdistyy kev.. tai sitä 11 6 joka jatkuu 9 naapuriruudun ma..
Nyt luovutan tältä illalta.[/QUOTE]

Tismalleen sama tilanne mulla eli samat jäi auki ja nyt lähden nukkumaan :)

1 1 2 2
ok ok 1 1
ok ok ok ok
1 ok 3 3

Pelin läpäisy:
678 / 698 (97.1%)

Vihjeet: 3 / 3
Loppuratkaisu oikein!

Sijoitus:
113 / 3590

Epätoivo alkaa painaa. Siis vielä 20 sanaa pitäisi jostain pyöräyttää ja mä en keksi enää yhtään mitään.

Mäkin palasin jo tekemään toista jumissa olevaa vanhaa eli relaatio 15:ta, kun tuntuu jumeista huolimatta helpommalta kuin tämä :)

Sulla on aisteissa 2 sanaa enemmän kuin mulla. Ne on varmaan siitä kolmikirjaimisesta lähtevä pitkä 14 13, johon luulen olevani jotenkin kärryillä mitä siinä haetaan, mutten saa sanoja oikeaan muotoon. Tai sitten olen taas ihan hakoteillä :) löytyykö tarvittava sanapari mahdollisesti sieltä kolmikirjaimisen määritelmästä wikistä?

Toinen mikä sulla varmaankin on on fy..ja ve.. välinen 15?

Mäkin palasin jo tekemään toista jumissa olevaa vanhaa eli relaatio 15:ta, kun tuntuu jumeista huolimatta helpommalta kuin tämä :)

Sulla on aisteissa 2 sanaa enemmän kuin mulla. Ne on varmaan siitä kolmikirjaimisesta lähtevä pitkä 14 13, johon luulen olevani jotenkin kärryillä mitä siinä haetaan, mutten saa sanoja oikeaan muotoon. Tai sitten olen taas ihan hakoteillä :) löytyykö tarvittava sanapari mahdollisesti sieltä kolmikirjaimisen määritelmästä wikistä?ja tää sanapari löytyikin just äsken

Toinen mikä sulla varmaankin on on fy..ja ve.. välinen 15?

tää jälkimmäinen vielä uupuu?

Sulla on aisteissa 2 sanaa enemmän kuin mulla. Ne on varmaan siitä kolmikirjaimisesta lähtevä pitkä 14 13, johon luulen olevani jotenkin kärryillä mitä siinä haetaan, mutten saa sanoja oikeaan muotoon. Tai sitten olen taas ihan hakoteillä :) löytyykö tarvittava sanapari mahdollisesti sieltä kolmikirjaimisen määritelmästä wikistä? löytyy ihan ensimmäisestä lauseesta

Toinen mikä sulla varmaankin on on fy..ja ve.. välinen 15 liittyy nesteisiin, oli fy..wikissä punaisena?
Tuoosa nuo vinkit. Eikä muuta ole nyt näkyvissä.

[QUOTE="lamppu";29507745]Tuoosa nuo vinkit. Eikä muuta ole nyt näkyvissä.[/QUOTE]

Kiitos! Mä sen ekan löysinkin taas melkein heti kun olin lähettänyt viestin. Tuntuu usein käyvän niin, että heti kun kysyy jotain "ääneen" niin oikean sanan keksiikin. Mä en tiedä miten olen onnistunut eilen illalla naputtelemaan tota jotenkin niin väärin, etten muka millään saanut sopimaan...Pitäisköhän näitä tehdä vähän levänneempänä :)

Mä taidan pitää itse pienen tauon tän kanssa ja käyn sitten välillä lueskelemassa, jos muut tekijät tulisivat ketjuun vinkkailemaan paremmilla ideoilla. Eikös siellä ollut perässä tulossa ainakin vierasras ja tangled? Ja jospa vaikka "jii"kin eksyisi meitä neuvomaan, kun hänellä tämä taisi olla ratkottuna ja neuvoi silloin ketjun alkuvaiheessa hyvin eteenpäin.

[QUOTE="lamppu";29507754]ja mulla on surkea näppis :)[/QUOTE]

ja mä näköjään luen näitä niin sujuvasti, etten huomaa mitään kirjoitusvirheitäkään :)

Mulla siis tilanne sama kuin lampulla eli

1 1 2 2
ok ok 1 1
ok ok ok ok
1 ok 3 3

Pelin läpäisy:
678 / 698 (97.1%)

Loppuratkaisu oikein!

Sijoitus:
113 / 3590

Jep! mullakin nyt "yliannostus" relaatioista ja kaikestä pähkäilystä. Ketjun aloituksen jälkeen mukaan on tullut 50 lisää. En tiedä jaksavatko kaikki loppuun, mutta toivon, että heille on tästä ketjusta ollut jotain apua. Tämän rellun laatijalle (tuskin tätä ketjua lukee) haluaisin sanoa, että hienosti laaditttu!. Pitkiä enemmän tai vähemmän loogisia ketjuja, mutta loppumetreille aivan mahdoton oivaltaa. Tai sitten mä oon vaan tyhmä. Lamppu kuittaa nyt. En enää edes mieti noita puuttuvia. Palataan joskus, tai sitten ei.

keksin lääke-ruutuun sen ylia...lähtevän 12. Alkaa samalla sanalla mihin tuo loppuu ja perään synonyymi sanalle neuvo. Sen jatkoa en sitten vielä ehtinyt miettiäkään...

Jos lamppu vielä luet niin mieletön kiitos kaikista vinkeistä! Oli mukavaa tehdä tätä yhdessä.

keksin lääke-ruutuun sen ylia...lähtevän 12. Alkaa samalla sanalla mihin tuo loppuu ja perään synonyymi sanalle neuvo. Sen jatkoa en sitten vielä ehtinyt miettiäkään...

Jos lamppu vielä luet niin mieletön kiitos kaikista vinkeistä! Oli mukavaa tehdä tätä yhdessä.
Kiitokseni tuosta! Jatko ei kyllä auennut, mutta ei mitään väliä. Ilo on on ollut tätä haastavaa rellua kanssasi tahkoa. Ehkä tästä jonain päivänä valmista tulee, mutta vaikka ei tulisikaan, niin aika hyvin sentään yhdessä saimme sanoja kasaan. Jos perässätulijat vinkkejä kaipaatte, niin niitähän löytyy:) Voitte sitten auttaa meitä loppujumeissamme.

[QUOTE="lamppu";29507852] Tämän rellun laatijalle (tuskin tätä ketjua lukee) haluaisin sanoa, että hienosti laaditttu!. Pitkiä enemmän tai vähemmän loogisia ketjuja, mutta loppumetreille aivan mahdoton oivaltaa.[/QUOTE]

Kiitos, mukava jos on kelvannut. Oli ensimmäinen laatimani, joten taisi tulla liiankin hankala tästä.

Jos oikein kovasti ahdistaa (kiitos sähköpostista) niin voi vinkata. Laittakaa tänne niitä 'mahdottomia' jumeja niin katsotaan sitten. Jos en huomaa täällä käydä vinkkaamassa, niin heittäkää muistutus sähköpostilla.

Tähtikuviot oik. 13 (yhdistyy Pol...)
Avaruuslennot oik. rajalla 7 Dis.. ja Kan.. välissä
Rikos Hu..ka.. ja Do.. yhdistävä 13
Lääke Efe.. ja Ast..pi.. yhdistävä 19 ja yläoik. Ann..o.. 8 7
Sairaus ylh. Val...ver... 9
Urheilu uimareita J.W. ja R.S. yhdistävä 8 8
Puheenaiheet elokuvaa, näyttelijää ja molemmat Pu.. keskellä 13
Tavara oik. 11 6, siitä jatkuva 9 ja Kev.. ja Kot... välinen 12
Aistit Ha.. ja Ma.. välinen 4 5 sekä Ma.. ja Ve.. välinen 11 10

Näitä en sitten millään ole oivaltanut.

[QUOTE="lamppu";29520896]Tähtikuviot oik. 13 (yhdistyy Pol...) en löydä omasta relaatiostani tätä lainkaan???
Avaruuslennot oik. rajalla 7 Dis.. ja Kan.. välissä Tämä on yksi saariryhmä jonne tuo Dis... niminen alus myös purjehti
Rikos Hu..ka.. ja Do.. yhdistävä 13 tämä liittyy sellaisiin aineisiin joita sairauden hoidossa käytetään ja joka ei ole niin iso juttu kuin rikos olisi, vaikka alkaakin samoilla kirjaimilla
Lääke Efe.. ja Ast..pi.. yhdistävä 19 ja yläoik. Ann..o.. 8 7 ensimmäinen on sellainen yleissana tulehdukselle, jota mm voidaan ast...pi.. helpottaa, ja toinen on sellainen teos, josta noita ohjeita voidaan hakea
Sairaus ylh. Val...ver... 9 laite jolla voidaan tuota ver... pa...tutkia
Urheilu uimareita J.W. ja R.S. yhdistävä 8 8 kumpikin oli omassa lajissaan ensimmänen tällainen; liittyy tulokseen
Puheenaiheet elokuvaa, näyttelijää ja molemmat Pu.. keskellä 13 sori, en ymmrrä mitä sanaa tarkoitetaan?
Tavara oik. 11 6, siitä jatkuva 9 ja Kev.. ja Kot... välinen 12 ensimmäinen on sellainen joka ei ole enää tuoretta ja kunnollista, ja toinen sana on tu keskussana, ja se toinen sana on sellainen tarvike, jota tarvitaan kun keitetään tuotetta, joka on tyypilisesti kevään tuote
Aistit Ha.. ja Ma.. välinen 4 5 sekä Ma.. ja Ve.. välinen 11 10 ensimmäinen on sellainen yleisnimitys ravinnolle, jossa kumpikin noista ha.. ja ma.. on kohdallaan (katso Atrian mainoslausetta), ja toinen on kyllä vaikea, mutta kummallakin näistä on tällainen. Vaikea on, joten kyseessä ei ole fysikaalinen vaan kem.... omin....

Näitä en sitten millään ole oivaltanut.[/QUOTE]

Nyt kun tätä ensimmäistäni jouduin tässä katselemaan, niin siellä on aivan liikaa päättymättömiä ketjuja, jotka kulkevat vain yhteen suuntaan. Olen tämän jälkeen koettanut parantaa tässä suhteessa.

Tässä relaatiossa oli myös aivan liian monta sellaista tapausta, että pelissä viivat eivät menneetkään niin kuin olin ne piirtänyt, vaan jostain syystä viivat kulkivatkin ruutujen välillä väärin. Olen viimeisimmissäni pyytänyt, että saan tarkistaa viivat ennen pelin julkaisua, ja se on vähentänyt näitä vääriä viivoja.

Noita paria kohtaa en tosiaan tajunnut, joten jo niistä voisi hiukan selvemmin vielä sanoa mitä tarkoitetaan.:)

Tähtikuviot siis piti olla oik. 11 yhdistyy Poly...
Puheenaiheet alaoikealla Ma.. ja G.C. ja Puh.. siis näiden keskellä oleva 13

Ja suuret kiitokset, kun vaivauduit vastaamaan! Heti aukesi monta sanaa, löytyi mittari ja saari ja mainoslausekin, vielä on kuitenkin mietittävää :)

[QUOTE="lamppu";29521446]Tähtikuviot siis piti olla oik. 11 yhdistyy Poly...
Puheenaiheet alaoikealla Ma.. ja G.C. ja Puh.. siis näiden keskellä oleva 13

Ja suuret kiitokset, kun vaivauduit vastaamaan! Heti aukesi monta sanaa, löytyi mittari ja saari ja mainoslausekin, vielä on kuitenkin mietittävää :)[/QUOTE]

Tuossa ensimmäisessä on juuri yksi niitä väärin menneitä viivoja. Sen ei pitäisi yhdistyä tuohon sanaan vaan kolmeen muuhun sanaan, jotka kaikki ovat tähtien nimiä. Ja ne kolme tähteä muodostavat asterismin eli kuvion, jolle on annettu tuo nimi.

Jälkimmäinen on adjektiivi, joka kuvaa etenkin G C roolihahmoa siinä elokuvassa joka on siellä toisella puolella. Tyyppihän ei paljon puhu...

Tuossa ensimmäisessä on juuri yksi niitä väärin menneitä viivoja. Sen ei pitäisi yhdistyä tuohon sanaan vaan kolmeen muuhun sanaan, jotka kaikki ovat tähtien nimiä. Ja ne kolme tähteä muodostavat asterismin eli kuvion, jolle on annettu tuo nimi.

Jälkimmäinen on adjektiivi, joka kuvaa etenkin G C roolihahmoa siinä elokuvassa joka on siellä toisella puolella. Tyyppihän ei paljon puhu...
Kiitos erinomaisista vinkeistä. En olisi mitenkään noita keksinyt itse. Enkä muuten niitä edellisiäkään. Osaan kyllä tuli mieleen, että niinpä tietenkin, mutta suurin osa olisi aivan varmasti jäänyt pimentoon ilman lisävihjeitä.

Aisteista puuttuu enää mainoslauseesta ylös lähtevä 6 5 ja hy.. ru.. 9, joka yhdistyy Tavara-ruudun pi..ta.. En myöskään tajunnut vihjetta kev.. ja kot... välisestä 12. Mitä tuotetta keitetään keväällä? En yksinkertaisesti käsitä mikä se voi olla.

[QUOTE="lamppu";29522499]Kiitos erinomaisista vinkeistä. En olisi mitenkään noita keksinyt itse. Enkä muuten niitä edellisiäkään. Osaan kyllä tuli mieleen, että niinpä tietenkin, mutta suurin osa olisi aivan varmasti jäänyt pimentoon ilman lisävihjeitä.

Aisteista puuttuu enää mainoslauseesta ylös lähtevä 6 5 ja hy.. ru.. 9, joka yhdistyy Tavara-ruudun pi..ta.. En myöskään tajunnut vihjetta kev.. ja kot... välisestä 12. Mitä tuotetta keitetään keväällä? En yksinkertaisesti käsitä mikä se voi olla.[/QUOTE]

Se hy... ru... 9 on tavallaan yhdellä aistilla suoritettava koe, jolla voi todeta onko esimerkiksi ruoka kunnollista.

Se keväinen tuote on englanniksi asparagus.

Se hy... ru... 9 on tavallaan yhdellä aistilla suoritettava koe, jolla voi todeta onko esimerkiksi ruoka kunnollista.

Se keväinen tuote on englanniksi asparagus.
Kiitokseni ihana VR! Oikeasti suuren suuret kiitokset. Aivan mahtavaa. Mielenrauha saavutettu. Tätä tilannetta en olisi uskonut saavuttavani, mutta totta se on:
ok ok ok ok
ok ok ok ok
ok ok ok ok
ok ok ok ok

Pelin läpäisy:
698 / 698 (100.0%)

Loppuratkaisu oikein!

Kiitos VR:lle vihjeistä! Miten satuitkin löytämään tämän meidän ketjumme? :)

Mulla on vielä 4 sanaa, joita en vihjeistä huolimatta keksi tai löydä:

RIKOS
- se saari/saariryhmä 7?
- hu.ka ja do.. välinen 13?

PUHEENAIHEET
- GC:n adjektiivi 13?

AISTIT
-mainoslauseen 6 5?

Yhteistyössä