Remu,Jonathan,Lassietec,Reimatec vai Lenne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äänestä!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Näitä olen kuolannut, mutta kokemusta ei ole: http://www.keltainenkettu.fi/product_details.php?p=351

Reimatecejä ollaan suosittu, myös Jonathanin cordurapuku tosi hyvä. Reimalta saa välillä 59 e hintaan vanhan kauden Reimatec-pukuja tehtaanmyymälöistä Kankaanpäästä ja Parkanosta.

5 vuotiaallamme ties jo kuinka monennet lassiet ja viime vuonna ostin lassie g-tec haalarit jotka aivan mahtavat- ja hinta puolet reimatec haalarien hinnasta. Vettäpitäneet ja kestäneet kulutusta. Aina olen saanut haalarit myytyä hyväkuntoisina eteenpäin enkä ole koskaan omistanut "kakkoshaalareita". meillä tuo tenava kasvaa silti sitä vauhtia että se on vuosi/haalari. Mielestäni lassiessa hyvä hinta/laatusuhde!

Minä täällä pähkään myös tytölle talvihaalarin ostamista, ja löysin yhden kivan näköisen nettikaupasta, mutta epäröin koon kanssa. Tietäisikö kukaan miten Lennen koot ovat suhteessa esim. ReimaTeciin tai Remuun? ...ne kun ovat minulle ennestään tuttuja.

valmistetaan virossa ja hinta/laatusuhde ei todellakaan ole kohdallaan,vaan ovat selvästi ylihinnoiteltuja!
Jonathan on hyvä,samoin Lassietec kestävät kulutusta ja käyttöä,toki kaikilta valmistajilta löytyy "maanantai"-kappaleita

Meillä on reimatec ja on ollut hyvä. Helsingissä ei oikein lumia ole vielä ollut, joten loska- ja vesikeleillä on ollut päällä ja täysin on pitänyt kuivana ja lämpimänä. Miinukseksi voisin sanoa, että hupun napit ja tarrat olivat huonosti ommeltuja, 1 nappi (jolla saa sellaisen turhan karvan siihen kiinni) lähti heti kättelyssä irti ja melkein heti perään yksi tarra lähti melkein kokonaan irti. Mutta nämä eivät ole vaikuttaneet pukuun käytössä juurikaan, mitä nyt huppu olisi kiva saada edestä kiinni, että saisi suojattua kaulaa. Mutta nuo on varmaan helppo ommella itse.

lassietec- haalarit ovat olleet käytössä. hinta- laatusuhde on hyvä. kestävää laatua oli toppapukukin, ei ole repeytynyt ja vettäkin pitää. kovin kallista en ole viitsinyt ostaa, koska joka vuosi joutuu kuitenkin ostamaan uutta. kuravaatteet ovat sitten asia erikseen, niihin olen satsannut vähän enemmän. Talveksi oon hankkinu ja hankin kyllä jatkossakin kuoma kengät. Ovat nekin erittäin kestävää laatua ja eivät ole hinnalla pilattuja.

Kuulin juuri että Lassie ja Reima ovat samasta tehtaasta, Lassie on vaan "halvempi" tuotelinja. Kun kaupassa tunnustelin kankaita Lassie g-tec tuntui samalta materiaalilta kuin Reimatec+. Meillä aiemmin ollut Lassie Suprafill haalari ja sen kanssa pärjäsi koko talven ilman kurahousuja. Vesi ei menny läpi kertaakaan.

Ajattelin sisällyttää kysymykseni tähän ketjuun. Minkä verran olisi mielestänne sopuhinta erittäin vähän käytetystä ja uuden veroisesta Jonathanin toppahaalarista?

Jonathanilla surkea hinta-laatusuhde. Haalari on kylmä, helposti pilalle likaantuva, polvista ja takapuolesta eka käyttökerroilla rikki. Meillä haalari 1kk käytön jälkeen törkeän näköinen. Lapsi 4v. Minun neuvo on, että ostakaa halpa perushaalari ja vaikka kurahaalarit päälle. Sit ei tarvitse katua rahan menoa hukkaan. Ei lapsi voi pumpulissa elää sen takia, että haalarit pysyisivät siistinä...

Ostin kohta 3-vuotiaalle tytölleni Rasavil-puvun. Oikein tyytyväinen olen ollut. Eikä se hintakaan niin kauhea ole (alen kanssa vajaa 80 €), kun meillä se menee myöhemmin nuoremmalle lapselle. Rasavil-puvut valmistetaan Suomessa, joten se tietenkin vielä lisää omaa tyytyväisyyttä!

Meillä on kolme lasta 8- 6- ja 4-vuotta, vanhin tyttö ja nuoremmat poikia.
Olemme kokeilleet lähes kaikki tässä ketjussa mainitut vaatemerkit, sekä nipun muitakin. Riehuvilla pojilla puku kestää vuoden, oli se mikä puku hyvänsä....
Kaikki mielestämme hyvät puvut ovat olleet jotain TEC-loppuista tavaraa, valmistajasta riippumatta...

Meillä kerkesi olla 5 vuotiaalla vajaan kuukauden uusi Rasavillin haalari vain käytössä ja polvet oli kuluneet. Hoidossa oli toisella lapsella samaan aikaan käyttöön otettu uusi Reiman haalari joka ei ollut kulunut polvista ollenkaan.
Oli muuten ensimmäinen ja viimeinen Rasavillin haalari jonka ostin...
Olen ostanut ennen lapsilleni Reiman haalareita ja niihin olen ollut tyytyväinen.

Meillä on ollut pojalla 2 vuotta Lassien suprafilli ja ollaan tykätty. Eli nyt toista talvea käytössä ja on edelleen ihan uudenveroinen, vaikka lumessa on temuttu.
Tytölle taas ostin Baby mallin ReimaTecin. Muuten hyvä, mutta tuntuu aika jäykältä, enkä yhtään tykkää sen kauluksesta.
Nyt suunnitelmissa ostaa molemmille Lassien G-Techin haalarin tai Jonathanin välikausipuvut, housut ja takki erikseen.

meillä kokemusta ticketistä; reimatecista ja remusta, ja rasavilista.Ticketin toppa 2.pukuna;ihana ja vedenpitävä;lämmin ja kaksivuotias tyttö ei ole saanut märäksi ollenkaan.Reima on silti parempi; kun värit on niin kauniita niissä puvuissa...tytöllä myös remua käytössä; kylmä ja ohut(ainakin 2.v) mallille. Poika 4.v. viihtynyt remun puvussa koko talven; juoksee niin paljon että ei tule kylmä. Ja sattui mieleiset värit tään vuotiseen pukuun. Hänelle etsin kuitenkin Reimatecin ensi vuodeksi. Rasavilia ostin noin 6 vuotta sitten; välikausipuvut ovat käytössä satunnaisesti vieläkin.Laatu kuulemma on nykyään huonontunut ja hinta noussut aika korkeaksi.Mallit ei ole miellytäneet; joten ei ole ostettu.
Mutta reimatec on silti paras; ylivoimaisesti. Yritän puhua 1.luokkalaisen myös kokopuvun käyttäjäksi; näkyy olevan reimatecin malleja. Meillä lunta ja pakkasta ja nollaa ja loskaa täällä itäisessä Suomessa; joten kaikki kelit koettu tänä talvena. Käytettynä Reimatecia löytyy asialliseen hintaan huutonetistä; ja alennusmyynnit joulun jälkeen on hyvä hankintapaikka.Ja toimii puku vielä toisella ja kolmannellakin käyttäjällä; kun hoitaa puvun oikein. Ja mikä ihaninta ei tarvitse kurapukuja!!

Jonathanista on meillä tykätty. Lassie oli muuten erittäin hyvä, mutta liian lämmin meidän muksuille tänne Etelä-Suomen nollakeleihin. Remuun ollan oltu pettyneitä, niin kosteudenpidon kuin kestävyydenkin kannalta.

Meillä oli viime syksynä välikausipunua lassie supratech 1,5 vuotiaalla. Hyvin toimi eikä käytetty kurahaalareita. Oli paljon ulkona, useamman tunnin päivässä. Polvissa näkyy vähän ruskeaa kulumaa, mutta vaalenee varmaan pesussa.

Talveksikin ostettiin lassien puku. Ostin "vauvamallin" koska tuntui niin paksulta ja peppuun asti oli "kurakangas". Asutaan pohjoisessa joten puvun pitää olla lämmin. Alle pitää mahtua vielä pari vaatekerrosta ja villapukukin ilkeimmillä keleillä. Ainoa miinus talvihaalarissa on ollut huppu, jonka nepparit on löysähköt. Lapsi rimpuilee pukiessa ja huppu tahtoo revetä irti..Eli tiukempia neppareita sais olla näitä haastavampia tapauksia varten.

Hei,
osaisiko joku täällä sanoa lonkalta että kuinka paljon mikin puku maksaa uutena? Tietenkin hinnat löytyvät varmasti jostakin netistä kaivamalla, tai käymällä kaupassa, mut jos jollakin olis noin-hinnat valmiina päässä, niin olisin kiitollinen tiedosta.
Itsellä on tarkoitus ostaa kyseiset puvut lapsilleni käytettynä netistä.

Meillä on kokeiltu reimatec+, josta tykkäsin, tytölle kokeilin Raiski drymaxX vk-haalaria, joka osoittautui niin hyväksi, että ostin samanlaisen toppapuvun ensi talveksi. Remun vk-haalarit ja toppahaalarit on huonoja. Vk:ssa pienikin sade meni läpi ja toppahaarit kului tosi nopeesti. Nyt ostin toiseksi vanhimmalle pojalle (5v) kokeiluksi Jonathanin tähtivk-haalarin ihan sen takia, koska vesipilariarvo on 10000 ja se on corduraa. Joskus ostin halpoja pilipalihaalareita, mutta nyt satsaan todellakin laatuun, ostan aina alesta odottamaan vuodenkin päähän, paitsi nyt tän Jonathanin, joka tuntui muutenkin aika edulliselta. Eipähän tarvii enää pelätä, että lapset kastuu ulkona.

Meilläki ostettiin aina ennen reimateciä, mutta pari vuotta sitten huomasin laadun huonontuneen, liekkö syynä valmistuksen siirtyminen ulkomaille?!!! Kestää hyvin pienillä, mut isommilla puvut talvella oli parissa viikossa läpireijillä ( myös välikausi haalareissa sama homma) harmitti kyllä, kun kalliita olivat!! Myyjä väitti ,että syy vähäluminen talvi! seuraavana talvena (joka oli yhtä vähäluminen) ostettiin kokeeksi lennen puvut ja kestivät todella hyvin ja olivat lisäksi huomattavasti lämpimämmät, kuin reimatecit! Kannattaa vaan lenneä ostaessa ottaa kokoa isompi!!

Meillä 5v:llä olen alusta asti käyttänyt reimateciä talven ja kevään/syksyn. Laatu vain huononi vuosi vuodelta, päätin vaihtaa..
Ensin oli pari talvea käytössä Motions haalarit ( ei enään ole kyseistä merkkiä Jesperissä). Haalari oli aivan HUIPPU! Kurikset oli päiväkodissa käytössä kuitenkin joten en katsonut vedenpitävyyden olevan ykkös asia. Mutta motions piti myös vettä jonkin verran.

Sitten ostettiin TähtiJonathania. Viime talvena 4v ei saanut kuin lopputalvesta pari tosi pientä naarmua polviin. Vettä piti täysin, todella lämmin puku ja kaikinpuolin suositeltava!
Ainoa miinus oli jalkalenkit, vaihdoin ne heti kuminauhoihin. Eivät pysyneet, tosi jäykät.

Tänä vuonna meinaan ostaa myös saman, mutta käyn ensin reiman tehtaanmyymälässä kurkkaamassa :D

Kyllä reimatecistäkin menee vesi läpi teipatuista. Ei ole väliä millainen haalari kaikki toimivat samalla tavalla. Tietysti hinta on näissä tec haalareissa kalliippi muuta eroa ei ole.

Yhteistyössä