Riideltäisiinkö teillä tämmösestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
No mun mies ei ainakaan ole niin uusavuton etteikö olisi itse saanut pussilakanaa laitettua. Todella kummallista touhua!

Ihan totta. Tosi lapsellista mun mielestä miehen käytös.

Onko teillä joku juttu, et mies vaikka elättää? Ja saat ehkä palkkaa siitä? Jotkut ottaa tosi kirjaimellisesti nuo, etteivät mitään voi thedä.

Minä oo nsitä mieltä, et voi nukkua sit ilman pussilakanaa jos ei ite ossaa rahtuakaan liikauttaa. Jos toinen kerta hoitaa lapsia, niin toinen voi ittellensä pussilakanan laittaa.

Nuo voi laittaa yhdessäki.

Meillä ei oo kotitöistä liikaa. Mies tienaa enemmän, ite oo nopiskelija. Maksan osani kuluista ja teen enemmän kotitöitä (tykkään niistä). Mies itseki osallistuu. Ja mies hankkii, jos pitää esmse ostaa uus sänky tms. Kumpiki voi osallistua.

Mun mielestä toi on kyllä huono isä,jos ei lastaan voi päästää pissille kun tukkaansa laittaa!!! Hei Haloo!! Jos noin itsekäs kannattais ehkä sit olla vaan itelleen. Kyl mun ukolle ainakin ekana tulee 4 lapsensa hyvinvointi!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Edelleen. Hellittäkää. Pingotatte liikaa!!

Pingottamisesta TULEE yliväsyneeksi ja stressaantuneeksi. Näin se vain on.

Mun lapsuudenkodissani kaikki oli aina tip top, ja mutsi + faija suoritti suorittamasta päästyään. Minä päätin, että meillä ei arkea suoriteta. niinpä esim. tänään lähdetään suursiivouksen sijasta koko perhe Suokkiin ravinteliin syömään ja maisemia ihastelemaan. Nauttimaan keväästä ja auringosta. Imuroin vähän, ja illalla (ehkä) siivoan vessat + kylppärin. Huomenna vaihdan lakanat.

En ota paineita kodin kunnossa pidosta (vaikka se pikkuhiljaa tekemisellä ihan okkunnossa pysyykin) eikä ota mies. Järkevämpää näin.

Onneksi olkoon, sulla on mies joka on samalla aaltopituudella. Älä silti moiti toisia, jotka haluavat siistin kodin. Meillä on ilman pingottamista siisti koti. KUmmatkin on sitä mieltä, että kodin pitää olla siisti. Ilman pingotusta. Ja se hoituu -molemmilta =)

Jos mulla ois kumppani, joka ei välittäis siistiydestä..niin huonosti menis. Samoin teillä, jos toinen ois siistiysintoilija. Jotkut tykkää siivota jne. Mukavaa puuhaa. Ei tartte pingottaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja ai jaa:
Mun mielestä toi on kyllä huono isä,jos ei lastaan voi päästää pissille kun tukkaansa laittaa!!! Hei Haloo!! Jos noin itsekäs kannattais ehkä sit olla vaan itelleen. Kyl mun ukolle ainakin ekana tulee 4 lapsensa hyvinvointi!!!!

Olen täysin samaamieltä. Itsekkäitä ollaan nuorina, muuta kun lapsia saadaan pitäis alkaa ajattelemaan muutakin kun sitä omaa napaa!!

kyllä mun ukko nukkus sohvalla jos noin avutomaksi heittäytyis. en mä sen äiti enkä piika ole. mä teen sen mitä päivällä ehdin ja jaksan kun kotona olen ja jos ukon mielestä olis tarttenu jotain tehdä niin kyllä se itse tekee jos tollaseksi alkais niin sais kyllä hakea piikansa jostain muualta.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
No mun mies ei ainakaan ole niin uusavuton etteikö olisi itse saanut pussilakanaa laitettua. Todella kummallista touhua!

Ihan totta. Tosi lapsellista mun mielestä miehen käytös.

Onko teillä joku juttu, et mies vaikka elättää? Ja saat ehkä palkkaa siitä? Jotkut ottaa tosi kirjaimellisesti nuo, etteivät mitään voi thedä.

Minä oo nsitä mieltä, et voi nukkua sit ilman pussilakanaa jos ei ite ossaa rahtuakaan liikauttaa. Jos toinen kerta hoitaa lapsia, niin toinen voi ittellensä pussilakanan laittaa.

Nuo voi laittaa yhdessäki.

Meillä ei oo kotitöistä liikaa. Mies tienaa enemmän, ite oo nopiskelija. Maksan osani kuluista ja teen enemmän kotitöitä (tykkään niistä). Mies itseki osallistuu. Ja mies hankkii, jos pitää esmse ostaa uus sänky tms. Kumpiki voi osallistua.

Itseasiassa minä toisinaan tienaan enemmän kuin mies tällä hetkellä. Mutta alunperin en, eli totta siinä mielessä, että mies on aina vedonnut rahaan, jos on puhe tekemättömistä kotitöistä (ja kieltämättä joskus poden huonoa omaatuntoa näistä ja pidän kotitöitä minun velvollisuuksinani, mies joskus saattaa auttaa, esim. imuroi). Tai siitä, että olen saattanut ostaa itselleni jotain. Vielä tänäkin päivänä se naputtaa minun ostoksistani, kun ostan vaatteita, vaikka tulot on lähestulkoon fifty-fifty. Itselleen se ei osta mitään, en ole estellyt, mutta ei mene kauppaan. Sitten naputtaa, ettei hän ole voinut ostaa mitään, kun minä tuhlaan rahat. En todellakaan tuhlaa, en minä nyt niin usein vaatteita ostakaan (ja silloin kun ostan, tilaan n. 200 eurolla h&m:ltä, ehkä 4kk:n välein, ja tuossa on osa jo lastenkin vaatteita).

kai tämä enemmänkin on jotain opittua käytöstä, ns. miesten ja naisten työt. Ota tuosta nyt sitten selvää, miksi se on joskus tuommonen ?

Siis mun mies tienaa meidän perheessä,minä olen kotiäiti 5 lasta. Mies maksaa asuntolainan, Tekee pitkiä päiviä ja TODELLA arvostaa mun kotona olemista ja lastenhoitoa. Osallistuu SILTI myös kotitöihin. Ei ole itsekäs paska!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Noh, totta on se, että mies on varsin itsekäs joskus, juurikin tälläisistä jutuista. Minä laitan omissa arvojärjestyksissä lapset ekaksi, heidän tarpeet tulee ennen minun tai mieheni. Mies taas usein arjen asioissa laittaa omat tarpeensa edelle, muutamana esimerkkinä vaikkapa voisin kertoa, että meillä on vain yksi wc, jos mies on veskissä laittamassa vaikka hiuksiaan tai hampaitaan pesemässä, hän tasan tarkkaan laittaa ne loppuun, eikä päästä lastaan pissalle, joka oven takana saattaa olla koputtelemassa pidellen haarovälistään kiinni kun on kova hätä. Tai jos mies on nälkäinen, hän syö ensin ja antaa vasta sitten lapsille. Mutta älkää silti saako hänestä sellaista hirviöisä-kuvaa, hän on kuitenkin hellivä ja rakastava, mutta joskus ärsyttävän ajattelematon itsekäs (eihän se huonoa isää sentään tee?)!

:o Eikö voi hiuksiaan laittaa vessan ulkopuolella...

Eipä tuo nyt hirviöksi tee, mutta aika itsekkääksi kylläkin... ainakin tuossa asiassa. Mutta eipä tuosta nyt voi mitään kokonaisvaltaista luonteenpiirteitä heittää vielä..

Yhteistyössä