[QUOTE="aapee";24855566]Samaa olen miettinyt itsekin, mutta itse asiassa tämä lapsellisuus ja ajattelemattomuus on alkanut ilmenemään vasta hiljattain. Ja näitä siis muidenkin asioiden kanssa, kuin tämän vauvan yksin kotiin jättämisen.
Mutta tosiaan: aiemmin mies oli erittäin toimelias. Korjasi itse omat jälkensä, hoiti vauvaa oma-aloitteisesti, teki myös silloin tällöin kotitöitä. Nousi aamulla ylös, myös vapaapäivinään, autteli muutenkin. Yhdessä vaiheessa meillä ei ollut autoa, joten sitten käveltiin. Vaikka vesisateessa. Ei mies siitä valittanut.
Tässä on nyt tätä aikaa kulunut jonkin verran, ja kitinä on astunut mukaan kuvioihin. "Ei, en mä jaksa ruokkia vauvaa", "En mä jaksa viedä roskia", "En mä osallistu kotitöihin millään tavalla, koska olen töissä muutenkin" (kyse siis oli yhdestä yksinkertaisesta askareesta, johon pyysin apua), "En mä jaksa kävellä", "En mä halua kävellä töihin", "En mä halua lähteä ulkoilemaan, taasko pitäis kävellä?", "En mä nouse ylös aamulla, sillä mun täytyy mennä töihin neljältä ja mä pääsen sieltä pois yhdentoista maissa illalla", "En mä nouse ylös mun vapaapäivinä varhain, sillä mun on saatava kerrankin nukkua, "Voitko laittaa sen vauvan hiljaiseksi, että mä saan nukkua?"
Ja siis tuota rataa. Ennen tuollaisesta ei ollut tietoakaan, nyt sitä kyllä kuulee senkin edestä.[/QUOTE]
Ei vttu! Kannattaisiko sun päästä eroon tuollaisesta miehestä?