Riita aiheesta vauvan yksin kotiin jättäminen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyse ei ole siitä että vauva näennäisesti olisi ok just silloin lähtöhetkellä. Esim. päikkäreillä tai vastaavaa.

Kun et voi ikinä tietää.

Jokin kodinkone saattaa syttyä tuleen, joku saattaa murtautua teille. Vauva saattaa herätä oveen, paniikissa tukehtuu vaikka peittoon. Oppii just silloin nousemaan sängyssä seisomaan ja putoaa päälleen ja niskat sanoo naks. Noin esimerkiksi.

Ja vaikka vauva olisi pehmustetussa huoneessa jossa ei olisi mitään vaarallista, niin te ette ole turvassa kodin ulkopuolella.

Autolla voi joutua kolariin, varsinkin kun kiireessä ajaa. Voit joutua koomaan, kuolla, mennä niin hysteeriseksi, ettei kukaan saa tietää, että teillä on vauva kotona, ennen kuin on liian myöhäistä.

Vauvaa ei voi lempata kun se tuntuu vähän vaivalloiselta, vauva on pidettävä mukana kunnes on niin iso lapsi, että voi huolehtia itsestään jos/kun jotain sattuu hänelle tai vanhemmille.

No siis mies kävelemään. Piste.

Mutta lapsi pärjäisi kyllä tuon ajan yksinkin. Itse jouduin yrittäjänä jättämään vauvan lähes joka pvä yksin muutamiksi tunneiksi, ikinä ei ollut vastassa itkevää ipanaa.. Ja edelleen nukkuu hyvin ja on tasapainoinen ja hyväkäytöksinen teini, luokkansa priimus.

[QUOTE="vieras";24855808]En tiedä mitä sanoa, miten kukaan voi edes ehdottaa mitään noin älyvapaata. Oletko varma että miehesi on Mies? Siis sun tarvii sitä muistuttaa töihin lähdöstä ja käydä vielä autolla viemässä muutaman kilometrin päähän. Miksi nainen ottaa tuollaisen luuserin ja kivireen miehekseen...[/QUOTE]

Joo, kuulostaa ihan perus palstamamman mieheltä ja lisää lapsia pukkaa :x

[QUOTE="miu";28404736]No siis mies kävelemään. Piste.

Mutta lapsi pärjäisi kyllä tuon ajan yksinkin. Itse jouduin yrittäjänä jättämään vauvan lähes joka pvä yksin muutamiksi tunneiksi, ikinä ei ollut vastassa itkevää ipanaa.. Ja edelleen nukkuu hyvin ja on tasapainoinen ja hyväkäytöksinen teini, luokkansa priimus.[/QUOTE]

Häh? Ootko tosissas? Kerro lisää...

[QUOTE="aapee";24855566]Samaa olen miettinyt itsekin, mutta itse asiassa tämä lapsellisuus ja ajattelemattomuus on alkanut ilmenemään vasta hiljattain. Ja näitä siis muidenkin asioiden kanssa, kuin tämän vauvan yksin kotiin jättämisen.

Mutta tosiaan: aiemmin mies oli erittäin toimelias. Korjasi itse omat jälkensä, hoiti vauvaa oma-aloitteisesti, teki myös silloin tällöin kotitöitä. Nousi aamulla ylös, myös vapaapäivinään, autteli muutenkin. Yhdessä vaiheessa meillä ei ollut autoa, joten sitten käveltiin. Vaikka vesisateessa. Ei mies siitä valittanut.

Tässä on nyt tätä aikaa kulunut jonkin verran, ja kitinä on astunut mukaan kuvioihin. "Ei, en mä jaksa ruokkia vauvaa", "En mä jaksa viedä roskia", "En mä osallistu kotitöihin millään tavalla, koska olen töissä muutenkin" (kyse siis oli yhdestä yksinkertaisesta askareesta, johon pyysin apua), "En mä jaksa kävellä", "En mä halua kävellä töihin", "En mä halua lähteä ulkoilemaan, taasko pitäis kävellä?", "En mä nouse ylös aamulla, sillä mun täytyy mennä töihin neljältä ja mä pääsen sieltä pois yhdentoista maissa illalla", "En mä nouse ylös mun vapaapäivinä varhain, sillä mun on saatava kerrankin nukkua, "Voitko laittaa sen vauvan hiljaiseksi, että mä saan nukkua?"

Ja siis tuota rataa. Ennen tuollaisesta ei ollut tietoakaan, nyt sitä kyllä kuulee senkin edestä.[/QUOTE]

Ei vttu! Kannattaisiko sun päästä eroon tuollaisesta miehestä?

[QUOTE="satu";24855928]Veikkaan ap, ettei tää ole ainoa asia missä epätoivoisesti yritätä perustella miehellesi aikuisen vastuuta. Kuinka tollasta miestä voi edes rakastaa, oletko läheisriippuvainen? Älä ikinä jätä lasta hänen kanssaan kahdestaan, ja samaan sysyyn voisit sitten miettiä teetkö tuollaisella miehelläkään mitään?[/QUOTE]

Jep, näin juuri. Tulee vielä monta riitaa siitä miten lasta kasvatetaan jne. Mä en tommosen miehen kanssa jaksais edes yrittää, heivaisin pihalle!
Ja ap vielä kertoi että kuopus syntymässä tähän perheeseen! Ei herranjumala!
Kaksi lasta olet tehnyt tällasen tossukan kanssa, joka pitää autolla viedä töihin.
Sulla ap ei tule olemaan mitään apua tästä miehestä, ja kohta sulla on kaksi lasta. Onnea ja tsemppiä, sillä sitä tulet tarvitsemaan. Älä koskaan jätä lapsiasi ton idiootin kanssa yksin, ties mitä voi tapahtua.

[QUOTE="miu";28404736]No siis mies kävelemään. Piste.

Mutta lapsi pärjäisi kyllä tuon ajan yksinkin. Itse jouduin yrittäjänä jättämään vauvan lähes joka pvä yksin muutamiksi tunneiksi, ikinä ei ollut vastassa itkevää ipanaa.. Ja edelleen nukkuu hyvin ja on tasapainoinen ja hyväkäytöksinen teini, luokkansa priimus.[/QUOTE]

Siis sinä olet jättänyt vauvan yksin muutamiksi tunneiksi? Ei ole todellista! MIten vauva ruokkii itsensä? Miten hoitaa itseään ja suojelee vaaroilta? Sinulla ei pitäisi olla lasta ollenkaan kun noin aivoton ja sydämetön olet.

vaikka kotova vauvalle ei mitään sattuisikaan, voitte tekin ajaa sillä autolla kolarin
ja kuka sitten tietäisi yksin kotona olevasta vauvasta.
Hemmetti mikä mies.

Yhteistyössä