rintatulehdusko? rv 37+5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marsa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marsa

Vieras
Voiko rintatulehdus iskeä jo ennen synnytystä? Mulla on nyt eilisestä illasta ollut toinen rinta kosketusarka enenevässä määrin. Viileässä pakotus oikein yltyy. Pakotus on hyvin saman oloinen kuin imetysaikana, jos rinta on aivan ääriään myöten täynnä maitoa. Nyt se vaan ei ole mitenkään erityisen täyden näköinen ;)

Rintatulehdusta minulla ei ole aiemmin ollut, vaikka kaksi lasta on jo ennestään, joten en tiedä, miltä se tuntuu. Ei minulla kuitenkaan ikinä aiemmin ole maitokaan noussut ennen synnytystä, jos nyt siitä olisi kyse. Jos ei olisi lauantai soittaisin neuvolaan ja kysyisin, mutta kun on niin kysyn teiltä. Mistä ihmeestä tässä on oikein kyse?

Rintatulehduseen liittyy kuume ja lähes aina myös pääsärky.Viileät kaalinledet auttavat. En kyllä usko, että kyse on rintatulehduksesta. Joku rintarauhanen ehkä oireilee.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Joni Makkuusäkki:
Panadolia mulle sanottiin neuvolassa, kun oli samanmoiset oireet :/

Helpottiko sillä kokonaan vai vaan lääkkeen vaikutusajaksi?

Kyllä se siitä lähti pian helpottamaan. Kaurapussia ja panadolia.. mulla ei nyt raskausaikana kyllä kovin pahana ollutkaan. Huuli pyöreenähän sitä nyt muutenkin oli, kun ei ikinä raskausaikana tätä vaivaa ollut :o