Risteilylippu reittilipun sijaan KYSYTTÄVÄÄ!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkaaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matkaaaja

Vieras
Olen lähdössä ensi viikolla Tukholmaan muutamiksi päiviksi (Turusta).
Ostin 23h miniristeilylipun, vaikka tarkoituksenani on jättäytyä Tukholman päässä pois (ihan ja vain sen takia, että pelkkä reittimatka olisi ollut 4 kertaa hintavampi kuin risteilylippu, ja olen opiskelija, eikä rahaa nyt ole ihan yllinkyllin) - eli poistun laivalta Tukholman päässä samaan aikaan kuin reittimatkalaiset ja ruotsalaiset enkä palaa laivan mukana takaisin Turkuun niinkuin olisi tarkoitus.
Sen lisäksi varasin 4 hengen hytin (pienemmät hytit olivat loppu) minulle ja "siskolleni", vaikka lähden matkaan yksin (jostain syystä online palvelu ilmoitti, että hyttiin on tultava väh. 2 henkilöä).

Eli: eihän kukaan tule minulta kyselemään siinä hulinassa kun ihmiset poistuvat laivasta, että onhan sinulla lupa mennä maihin?
Toisekseen: koska olen maksanut hyttini minulle ja "siskolleni", ei siinä pitäisi olla mitään ongelmaa, jos siskoni olisikin aamulla sairastunut ja "estynyt tulemaan", vai?
Miten tämä siis käytännössä toimii lähtöselvityksessä? Näytän virkailijalle varausnumeron ja henkkarini, kysyykö hän toisesta henkilöstä joka on tulossa kanssani hyttiin, vai antaako vain hyttilipukkeet ja toivottaa hyvää matkaa? Ja päästääkö hän minut matkaan jos toinen henkilö on estynyt? Vai otanko siskoni henkkarit mukaan ja sanon että hän on vessassa? (laitoin siis ihan oikeasti siskoni nimen siihen - luvan kysyin tietty)

Vaikka olen kuullut, että tämä onnistuu helposti (=risteilymatkan osto ja sniikkailu ulos laivasta Tukholman päässä) ajattelin vielä varmistaa, että onhan jollakulla kokemusta?
Ja nyt toivon sitten ihan oikeita vastauksia, ettei menisi koko matka plörinäksi. Kiitos!