Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ihan normaalisti hoituu, ristiäiset kuuluukin pitää 1-3kk iässä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos teillä on kastetilaisuus ja olet sen kirkkoherranvirastoon ilmottanut, se riittää. Tietävät että nimen anto on hanskassa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ihan normaalisti hoituu, ristiäiset kuuluukin pitää 1-3kk iässä.
Kyllä se on 0-2 kk ikäisenä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ihan normaalisti hoituu, ristiäiset kuuluukin pitää 1-3kk iässä.
Kyllä se on 0-2 kk ikäisenä.
Alkuperäinen kirjoittaja mietin:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ihan normaalisti hoituu, ristiäiset kuuluukin pitää 1-3kk iässä.
Kyllä se on 0-2 kk ikäisenä.
Mitä tapahtuu jos pitää yli 2-3kk vauvalle ristiäiset?
Alkuperäinen kirjoittaja Yainaba:Alkuperäinen kirjoittaja mietin:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ihan normaalisti hoituu, ristiäiset kuuluukin pitää 1-3kk iässä.
Kyllä se on 0-2 kk ikäisenä.
Mitä tapahtuu jos pitää yli 2-3kk vauvalle ristiäiset?
Viralliset paperit vaan tulee myöhemmin. Tiedän tapauksen kun lapsi oli melkein ½-vuotias kun kastettiin.
Keskosia saatetaan myös kastaa myöhemmin, mutta moni ilmoittaa silloin tiedot etukäteen.
Mä en ees tajua miks sitä nimeä ei vois kirjata ennemmin virallisiin papereihin, kasteessahan lapsi otetaan seurakunnan jäseneksi, se nimi vaan lausutaan siinä sen takia että tiedetään kenestä on kyse.
Alkuperäinen kirjoittaja anne:Lainattu nimilaesta:
"6 a LUKU (8.2.1991/253)
Etunimi
32 a § (21.8.1998/617)
Etunimen ilmoittaminen ja ottaminen
Lapselle on syntymän jälkeen annettava etunimi. Etunimiä saa antaa enintään kolme. Annetut etunimet on ilmoitettava väestötietojärjestelmään kahden kuukauden kuluessa lapsen syntymästä. Lapsen etunimi ilmoitetaan sille maistraatille, jonka toimialueella lapsella on kotikunta tai väestökirjanpitokunta. Ilmoituksen voi tehdä myös sille evankelis-luterilaisen kirkon tai ortodoksisen kirkkokunnan seurakunnalle, jonka jäsen lapsi on. Seurakunnan on selvitettävä nimen lainmukaisuus ja toimitettava tieto nimestä viipymättä väestötietojärjestelmään rekisteröitäväksi."
Alkuperäinen kirjoittaja emmy83:Alkuperäinen kirjoittaja anne:Lainattu nimilaesta:
"6 a LUKU (8.2.1991/253)
Etunimi
32 a § (21.8.1998/617)
Etunimen ilmoittaminen ja ottaminen
Lapselle on syntymän jälkeen annettava etunimi. Etunimiä saa antaa enintään kolme. Annetut etunimet on ilmoitettava väestötietojärjestelmään kahden kuukauden kuluessa lapsen syntymästä. Lapsen etunimi ilmoitetaan sille maistraatille, jonka toimialueella lapsella on kotikunta tai väestökirjanpitokunta. Ilmoituksen voi tehdä myös sille evankelis-luterilaisen kirkon tai ortodoksisen kirkkokunnan seurakunnalle, jonka jäsen lapsi on. Seurakunnan on selvitettävä nimen lainmukaisuus ja toimitettava tieto nimestä viipymättä väestötietojärjestelmään rekisteröitäväksi."
Mutta ei tuo selvennä mulle että pitääkö mun ilmoittaa nimi maistraattiin, kun ne ristiäiset on yli 2kk?? Vai riittääkö se että pappi sen ilmoittaa? kun nähdäänhän me pappi j a hän saa tiedon nnimestä ennen 2 kk...