Ristiäislahjaksi rahan pyytäminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DDDD
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

DDDD

Vieras
Mitä mieltä? Meille tuli kutsu ristiäisiin ja kutsussa pyydetään ristiäislahjaksi rahaa. Mukana siis lapsen oman tilin numero.
Oonko minä jotenkin outo, koska tämä herättää vähän negatiivisia tunteita? Jotenkin tuo rahan pyytäminen ristiäislahjaksi... en tykkää. Mitä mieltä muut?

Nykyään kaikilla on jo kaikkea tarpeellista, eivät halua ylimäärästä roinaa kaappeihin. Tosin mun mielestä esim kummeilta ja lähimmiltä sukulaisilta voisi olla kiva lapselle jokin pikkujuttu, joka "muistona" tapahtumasta vanhempanakin.. Mutta kukin tyylillään...

En tykkää minäkään.
Vanhemmat, isovanhemmat ja kummit voi ihan hyvin tahtoessaan kerryttää lapselle pesämunaa mutta kyllä lahjanantaja saa aivan itse valita lahjansa.
Ja tämä mielestäni pätee aivan jokaiseen lahjaan henkilöstä riippumatta. Toivoahan aina saa mitä haluaa.

No enpä ole ikinä törmännyt ristiäiskutsuun, jossa olisi minkäänlaisia viitteitä lahjaan. Eihän ristiäisiin muutenkaan ole tapana kutsua kuin ihan lähimmät ja tuskin sillä vauvalla on vielä parin kuukauden ikäisenä liikaa yhtään mitään. Tai sitten voisi vihjaista kutsun ulkopuolella että jos jotain käyttö- tai kulutustavaraa saisi.

Ristiäiset ei mun mielestä ole mikään lahjomisjuhla, yleensä lähinnä kummit ja lähimmät sukulaiset antavat jonkin muiston lapselle.

Mä kyllä pyysin miehen tädiltä, että kutois lapselle huopatöppöset ristiäislahjaksi.

En siis ole ainoa. Eihän ne lahjat pitäisi olla se ristiäisten ykkösasia. Minä vien ainakin nuo töppöset jotka kudoin, vaikka kutsussa ei "tavaroita" halutakaan. En koskaan itsekään ole törmäänyt kustuun jossa edes mainitaan lahjat yleensäkään. Ajattelin, että olenko ihan kalkkis, että onko tämä nykyisin joku yleinen tapa. näitähän on hääkutsuissa usein ja se on ymmärrettävää.

No mielestäni tämä on täysin järkevä ratkaisu silloin kun kyseessä on esimerkiksi toinen tai kolmas lapsi. Varmasti heille on tullut jo hankittua kaikki tarpeellinen, niin miksi, oi miksi pitää ottaa vastaan vielä jotain roinaa mitä ei haluta tai tarvita nurkkiin pyörimään. Kummilusikat, korut yms on sitten asia erikseen.

[QUOTE="Sirkkaliisa";23093145]No mielestäni tämä on täysin järkevä ratkaisu silloin kun kyseessä on esimerkiksi toinen tai kolmas lapsi. Varmasti heille on tullut jo hankittua kaikki tarpeellinen, niin miksi, oi miksi pitää ottaa vastaan vielä jotain roinaa mitä ei haluta tai tarvita nurkkiin pyörimään. Kummilusikat, korut yms on sitten asia erikseen.[/QUOTE]

Ensimmäinen on. :D

[QUOTE="Sirkkaliisa";23093145]No mielestäni tämä on täysin järkevä ratkaisu silloin kun kyseessä on esimerkiksi toinen tai kolmas lapsi. Varmasti heille on tullut jo hankittua kaikki tarpeellinen, niin miksi, oi miksi pitää ottaa vastaan vielä jotain roinaa mitä ei haluta tai tarvita nurkkiin pyörimään. Kummilusikat, korut yms on sitten asia erikseen.[/QUOTE]

Ensimmäinen on. :D Ja mielestäni on tavallaan ilkeää sanoa roinaksi tavaraa, jonka ihmiset ovat lapselle halunenet hankkia, jottan tällä olisi muistettavaa... esim. mukillakin voi anatajalleen olla paljonkin arvoa :D

Voisin itsekin tyrmistyä jos moisen kutsun saisin, mutta nyt kyllä vähän naurattaa. Toisaalta, jos tuolla voisi estää ne ihan hirveät kehykset ja helistimet sun muut, niin joo... ehkä sanoisin suoraan että ei koriste-esineitä, piste.

En ole ollut ristiäisissä muuta kuin lähisukulaisena, kummina ja juhlakalun äitinä. Sukulaiset saavat mielestäni sopia keskenään, kuka ostaa perinteiset lahjat, itse en niiltä paljon pdottanut, mutta vaatteet ja lastenkirjat olivat tarpeellisia ja hauskoja. Rahankeruu ristiäisten merkeissä ei tunnu oikealta, ja juhla on mielestäni muutenkinvain lapsen perheen lähipiirille tarkoitettu.

Yhteistyössä