Rivari naapurit tulevat meidän takapihan eteen touhuamaan :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shxf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28777839]No mene sinäkin tutustumaan ja mukaan jutustelemaan.[/QUOTE]

et ne tulis tuohon pyörimään vieläkin useammin? NOUP

Ja ei ne siellä aina jutustele, vaan tosiaan kävelyttää sitä vauvaansa, puhuu puhelimessa, istuskelee tuossa ihan muutenvaan. En ole kyllä ikinä vastaavaa nähnyt :O Vähän sama kuin menis vaan röyhkeesti toisen pihalle, meidän pihaa tuo tavallaan on, jokaisella on se oma kaistale, mikä siis jatkuu aitojen jälkeen vielä pari metriä

Vaikea selittää ilman kuvaa, että millainen tuo on

[QUOTE="a.p";28777856]et ne tulis tuohon pyörimään vieläkin useammin? NOUP

Ja ei ne siellä aina jutustele, vaan tosiaan kävelyttää sitä vauvaansa, puhuu puhelimessa, istuskelee tuossa ihan muutenvaan. En ole kyllä ikinä vastaavaa nähnyt :O Vähän sama kuin menis vaan röyhkeesti toisen pihalle, meidän pihaa tuo tavallaan on, jokaisella on se oma kaistale, mikä siis jatkuu aitojen jälkeen vielä pari metriä

Vaikea selittää ilman kuvaa, että millainen tuo on[/QUOTE]

Nyt kuule vain kameravehkeet esille ja meet kuvaamaan ja mielelään videokameralla, kun seuraavan kerran tulevat. Lataan youtubeen ja sitten linkki tänne niin nähdään mimmosta porukkaa ja miten reagoivat ;D

[QUOTE="a.p";28777837]Ei saa rakentaa aitaa :(
[/QUOTE]

Voisko niiden sivuaitojen väliin "aidasta aitaan" kiinnittää jonkun väliaikaisen systeemin näkösuojaksi, joka olisi helppo myös ottaa pois eikä jättäisi jälkiä? Jos ei muuta niin vaikka naru jonka päälle heitätte ison lakanan :D Mutta siis tyylikkämpiäkin ratkaisuja siihen varmasti keksii ;) Ja jos siihen sivuaitaan ei sen vertaa saa kajota, niin tuotte jotain muuta näkyvyyden peittävää tavaraa teidän pihan rajalle.

Mua todellakin häiritsisi tuollainen, mutta vähän vaikea mennä sanomaan, kun naapurit eivät tee mitään luvatonta vaan oleilevat yleisellä pihalla... Ja vaikka siinä ei kukaan varsinaisesti oleilisi, mutta esimerkiksi lapsia kulkisi koko ajan ohi, kaipaisin silti jotain näkösuojaa edes vähän.

[QUOTE="a.p";28777856]et ne tulis tuohon pyörimään vieläkin useammin? NOUP

Vaikea selittää ilman kuvaa, että millainen tuo on[/QUOTE]

Joo, tuli selväksi että olet tosiaan :O siis valtavan ihmeissäsi :O Ja miehesikin on takuulla kummissaan :O :O :O

Lapset kulkevat myös ja tulevat heittelemään palloa, vaikka tuossa vieressä on toinenkin rivitalo ja näiden talojen välissä on iso nurmikkoalue. Ei, siihen ei voi mennä pelaamaan, vaan tarttee tulla meidän pihan eteen

[QUOTE="hmm";28777793]Otsikon perusteella arvelin, että tulevat siihen naimaan luonnon helmassa, mutta jos kyse muunlaisesta touhusta, niin oman tontin rajaa voi merkata selvemmäksi esimerkiksi kukkapadoilla.[/QUOTE]

Mä luulin kanssa että siellä hässitään :D

Kuulostaa kyllä tosi ihmeelliseltä että pitää tunkea teidän pihan eteen, vaikka muuallakin olisi tilaa. Ellei tuo sitten ole ainoa paikka, johon aurinko paistaa tms. Tai päinvastoin, ainoa varjoinen paikka.

Laittaisin jotain tuija-puita siihen näkösuojaksi.

Olemme muuttamassa rivariin, päätyasunto sekin. Pihan edessä on korkeahko pensasaita, mutta sivulla ei juurikaan mitään (muutama kitukasvuinen puu tms). Pihan leikkipaikka on suoraan pensasaidan toisella puolella, eli kiat meille et lapset pääsee suoraan leikkimään.. Ja eikös muilla naapureilla ole ihan lupa oleskella siinä pensasaidan toisella puolella, joka on ns. yhteisaluetta?

Sinulla ei ole vaikutusvaltaa. Tulevat siihen näyttämään, että heillä on pokkaa mennä maan matosen pihan eteen viettämään aikaa. On statuskysymys. Olet todennäköisesti vaatimattoman näköinen, ujohko, kouluttamaton ihminen.

[QUOTE="vieras";28778164]Sinulla ei ole vaikutusvaltaa. Tulevat siihen näyttämään, että heillä on pokkaa mennä maan matosen pihan eteen viettämään aikaa. On statuskysymys. Olet todennäköisesti vaatimattoman näköinen, ujohko, kouluttamaton ihminen.[/QUOTE]
Röyhkeät mammat haluavat kyykyttää sinunlaisiasi. Tuo jonkinkaltaista tyydytystä heille.

Ymmärrän kyllä ap:n harmituksen. Meillä on pihan jälkeen noin 10 metriä pitkä alue, jonka jälkeen alkaa metsä. Kyllä mua ottaisi päähän, jos siinä porukkaa jatkuvasti majailisi.

Mutta koska mä olen tällainen erakkolunne, mä olen aidannut oman pihani. Aidan kyllä SAA RAKENTAA, kunhan se ei ole kiinteä, eli sen saa purettua muutamassa minuutissa. Pari puista pylvästä maahan ja niiden väliin vihreää aitaverkkoa ja se on siinä.

Mutta koska tuo aitahan ei tuo näkösuojaa lainkaan, vaan toimii vain tilan rajaajana, mä istutin pihani puolelle tuijia riviin...aikanaan niistä kasvaa kunnollinen aita ja lähes täysin peittävä näkösuoja. Koska ne eivät sitä vielä ole, istutin pihan ulkopuolelle, eli tuijien taakse suuren pensaan, joka antaa kesällä lisää näkösuojaa.

Istutin tuijat 80-100cm korkeina 2 tai 3 vuotta sitten...nyt ne ovat niin korkeita, etten yllä pisimpien tuijien latvaan enää. Joten kasvavat sikanopeasti.

Viimeksi muokattu:
Meeppä ens kerralla tän naapurin pihan rajalle viltin kanssa bikineissä ottamaan aurinkoa, sittenku tulee ihmettelemään niin sanot et näytti oma piha olevan varattuna. ( Vielä parempi jos tää vierailija on nainen ja hänen miehensä kotona, siinäpä keikistelet niin kyllä vetäis herneen nokkaansa :D )

Oikeasti pistä joku sadettaja, aita, kasveja tai pari kukkapataa rajaamaan sitä pihaa tai käy kysymässä et mikäs teidän pihassa on vikana ku ette sillä viidy ;)

Tässä just yks syy minkä takia en sit halunnutkaan ostaa rivaria.. Rivarissa tontti on yhteistä, kukaan EI omista pihaansa. Toki usein on just muutamalla aidalla/puskalla hallintarajat mutta kuka vaan voi tulla istumaan kenen vaan ikkunan alle :(
Kannattaa ostaa kerrostalo tai sitten jos haluaa oman pihan niin omakotitalo.

Kyllä me vaan omistetaan omat etu-nja takapihat siinä missä asuntokin.

[QUOTE="Vieras";28778446]Kyllä me vaan omistetaan omat etu-nja takapihat siinä missä asuntokin.[/QUOTE]

Paitsi että ette omista. Te ette itse asiassa omista edes sitä asuntoanne, vaan omistamanne as.oy:n osakekirjat oikeuttavat hallitsemaan as.oy:n tiettyä asuntoa. Vielä vähemmän omistatte ne pihanne; yhtiöjärjestyksessä on voitu antaa hallintaoikeus tiettyyn plänttiin, siinä se.

Ainoastaan omakotitalossa asuva omistaa talonsa ja pihansa (paitsi jos on vuokratontti).

no on varmasti tosi ärsyttävä tilanne. itse olen sellainen, että varmaan kulkisin siinä pihan rajalla ja kiroilisin äänekkäästi ja huutaisin ukolle jne. sen lisäksi "ottaisin haltuuni" sen pihan vierustilan vaikka kippaamalla sinne kottikärryt ja isoja lasten leluja, pyöriä jne vaikka varmasti tiedäm. ettei se ole mun tilaani. tekisin siis vaikeaksi, ellei mahdottonmaksi siinä olemisen.

[QUOTE="a.p";28777837]Sanoinkin miehelleni, että sinun pitää muna pystyssä mennä kotona ja avataan kaikki verhot, katsotaan kuinka kauan siinä porukkaa pyörii :D[/QUOTE]Tämä voi hyvinkin olla harkitsemisen arvoinen idea mutta se voi myös kääntyä teitä vastaan. Jotta voimme selvittää asian, voisitko kertoa minkäkokoisesta munasta nyt puhutaan?

Jos kerran siinä on oma piha, niin ota pyyhe/aurinkomatto messiin, vaatteet pois ja meet sinne pihalle silleen "omissa ajatuksissasi".. Voit sitten olla säikähtävinäsi että mitäs, oho, sori, ajattelit omalla pihallasi aurinkoa ottaa, ei varmaan häiritse?? Tuskin kovin montaa kertaa tulevat enää naapurin härskiä mammaa häritsemään...

Yhteistyössä