Rokottaako vai ei?Poikani saa huomenna sikalunssa rokotteen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja empijä äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

empijä äiti

Vieras
Perusterve on,mutta asta oireita.Mietin menemmkö huomenna rokotteeseen vai emme?Mitä jos rokote aiheuttaakin jotain?Mitä hyötyä rokotteesta on? Minullakin mahdollisuus rokottaa itseni huomenna...en tiedä vielä rokotanko.13tuntia aikaa päättää

ota nyt ihmeessä nii ei tartte sit katua.meidän astmalapsi,poika,sai eilen rokotteen ja yhtään mitään oiretta ei oo tullu siitä,ainakaan vielä.itsekkin emmin tosi kauan,mutta oon nyt huojentunu siitä,että vein rokotettavaksi.

Samassa jamassa olen. Selasinnoi 45min kysymyksetkin ja katoin jakson. En vakuuttunut, että pitäs, mutta en siitäkään etteikö pitäs. Eniten häiritsee se kun kysyttiin saako siitä elin ikäisen suojan, niin vastaus oli, että samanlaisen kun kausiflunssassakin. Eli kannattaako sen takia rokottaa. Toisaalta myös se, että siinä on elohopeaa (tosin eri muodossa ja kuulema poistuu nopeasti elimistöstä). En tiedä vaikea päätös.

Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
ota nyt ihmeessä nii ei tartte sit katua.meidän astmalapsi,poika,sai eilen rokotteen ja yhtään mitään oiretta ei oo tullu siitä,ainakaan vielä.itsekkin emmin tosi kauan,mutta oon nyt huojentunu siitä,että vein rokotettavaksi.

Sanoivatko kuinka pian tulee oireita jos tullakseen?Eikö teillä ole tullut mitään oireita?Mitä oireita saataa rylla-siis mitä sanoivat siellä rokottaessa?

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Samassa jamassa olen. Selasinnoi 45min kysymyksetkin ja katoin jakson. En vakuuttunut, että pitäs, mutta en siitäkään etteikö pitäs. Eniten häiritsee se kun kysyttiin saako siitä elin ikäisen suojan, niin vastaus oli, että samanlaisen kun kausiflunssassakin. Eli kannattaako sen takia rokottaa. Toisaalta myös se, että siinä on elohopeaa (tosin eri muodossa ja kuulema poistuu nopeasti elimistöstä). En tiedä vaikea päätös.

Elohopeaa on monessa ruassakin jota syömme päivittäin.Emme vain ole siitä kiinnostuneita.

Nyt ajattelen että jos rokotan ehkä yksi lapsi säästyy torniolaisen 8v tytön kohtalolta....NYYH.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiedoksi:

Elohopeaa on monessa ruassakin jota syömme päivittäin.Emme vain ole siitä kiinnostuneita.

Ei mua noi yksittäiset aine osat sinällään haittaa, mut niiden yhteisvaikutukset.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei luulis kovin vaikea päätös olevan jos esim 8v lapsikin on kuollut flunssaan! Tai sen aiheuttamaan " jälkitautiin"

Mutta kun on.Pelottaa kaikki mitä netissä lukenut "negatioista" rokotteen kohdalta.Ja mitään tutkimustuloksia ei ole näkynyt lasten saamista rokotteista.

joka ikinen vuosi kuole lapsia kausiinfluenssan jälkioireisiin kuten muitakin ikäryhmiä?en sitä sano, varmasti on tämä raju tauti jos pahana tulee.. mutta mutta.. kaikessa on se mutta. ajatukseni ovat kyseisen 8v. tytön läheisten luona, todella surullista ja niin käsittämätöntä tää elämä kyllä välillä :(

Alkuperäinen kirjoittaja PD:
joka ikinen vuosi kuole lapsia kausiinfluenssan jälkioireisiin kuten muitakin ikäryhmiä?en sitä sano, varmasti on tämä raju tauti jos pahana tulee.. mutta mutta.. kaikessa on se mutta. ajatukseni ovat kyseisen 8v. tytön läheisten luona, todella surullista ja niin käsittämätöntä tää elämä kyllä välillä :(

Ei kyllä kausiinfulenssaan kuole perysterveitä lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja shop:

Ihan varmasti kuolee pahaan keuhkokuumeeseen, mikäli se jätetään hoitamatta, kuten tämän kuolleen tytön tapauksessa.

ite otin maanantaina H1N1 rokotteen koska kuulun ns. riskiryhmään astma mitään muuta ei tähän mennessä ole tullut kuin käsi kipeä ja punoittaa rokotuskohdasta ja ensimmäinen yö meni nukkuessa ja heräillessä ja hikoilin paljon. Olen siis 26-vuotias aikuinen. Otin samalla toiseen käteen kausi-influenssa rokotteen siitä jäi armoton mustelma ja käsi vain hiukan arka.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:

Ihan varmasti kuolee pahaan keuhkokuumeeseen, mikäli se jätetään hoitamatta, kuten tämän kuolleen tytön tapauksessa.

Tää menee kauas ap:n aloituksesta, mutta silti. Mä olin vuosi sitten lapseni kanssa sairaalassa ja samaan huoneeseen tuli äiti 1v. lapsensa kanssa, jolla oli "paha" kuivuminen rota? Sille oli tk:ssa sanottu, että seurataan kotona ja siitä 2pvn päästä se lapsi oli tosi huonona (sillon tuli srlaan). Mä en tajua miks vanhemmat seuraa lapsen tilan huononemista kotona päiviä, jos näkee, että kaikki ei ole hyvin. Vanhemmat (toivottavasti) näkevät lapsensa päivittäin ja tietävät milloin ei ole ns. normaalitila. Miksi niitä tk lääkäreitä sokeena luotetaan?

ja sivu joka lukea. itse en kallistu rokotteen kanssa oikein kummallekkaan kannalle 100% varmuudella, mutta ehkä enemmän ei rokotteelle kuin kyllä. itselläni täyttyy myös 4 kohtaa riskiryhmistä.. lasta tässä enemmän miettii.

itse olen sairastanut guillen-barren oireyhtymän lapsena ja jo senkään takia tuskin kannattaa riskeerata?
kuten joku nyt tuon linkittämäni videon katsoja tulee sanomaan että on hyvin harvinaista,, on kyllä, mutta mahdollista.

minä halvaannuin 10vuotiaana vyötäröstä alaspäin, virtsarakko ja suolisto myös.
parannuin hyvin mutta neurologisia ongelmia jäi, esim. en tunne kylmää ja kuumaa ollenkaan, kosketustunto ja märkätunto on huonompia myös. eli jos joku laittaa huulet jalkaani vasten, en tunne niiden lämpöä enkä märkyyttä.

kävelen kuitenkin nykyisin ns. normaalisti ja olen myös käynyt armeijan :) ettei niin pahaa jottei jotain hyvääkin.

sen kuitenkin tiedän että ei ole kivaa olla se yksi harvinainen joka ei koskaan kenenkään pitäisi olla.

paranemiseni kesti noin 4vuotta..

tällä hetkellä sairastan hyvin aktiivista reumaa ja jo viikon takainen streptokokki sai kaikki nivelet tulehtumaan, nilkkat, polvet, lonkka, olkapää, ranteet ja sormet...
että kyllä sinällään kausiinfluenssat pelottaa samoin kuin sikasellaiset, mutta rokote on aina rokote jossa on omat riskinä ja minulla niistä aika harvinainen kokemus.

http://sikainfluenssa.biz/tagi/influenssa

Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:

Tää menee kauas ap:n aloituksesta, mutta silti. Mä olin vuosi sitten lapseni kanssa sairaalassa ja samaan huoneeseen tuli äiti 1v. lapsensa kanssa, jolla oli "paha" kuivuminen rota? Sille oli tk:ssa sanottu, että seurataan kotona ja siitä 2pvn päästä se lapsi oli tosi huonona (sillon tuli srlaan). Mä en tajua miks vanhemmat seuraa lapsen tilan huononemista kotona päiviä, jos näkee, että kaikki ei ole hyvin. Vanhemmat (toivottavasti) näkevät lapsensa päivittäin ja tietävät milloin ei ole ns. normaalitila. Miksi niitä tk lääkäreitä sokeena luotetaan?

Aikoinaan meillä tk:lääkäri väitti oksentavalla ja ripuloivalla pojallani olevan korvatulehdus ja määräsi antibiootin. Vein pojan sairaalaan ja tippaan joutui, selvät kuivumisen merkit.
Kuinkahan olisi käynyt kun lääkkeet olisin hakenut ja syöttänyt. Varmaan kuollut.

Poika 2 v. sai eilen rokotteen. Yöllä oli ehkä vähän itkuisempi, paha sanoa, voi olla muuten vaan painajaisia. Annoin varmuden vuoksi Pamol F. Tänään pois hoidosta mutta leikkii normaalisti.

Meillä rokotteen sai eilen 2-vuotias ja 8-kuinen. Eikä ole kyllä oikeastaan mitään sivuvaikutuksia, yöllä heräsivät jonkun kerran, mutta sitä tapahtuu muutenkin. Ihan normaaleja ovat olleet nyt päivällä. Toivottavasti ei tulekaan mitään enää... Siitä en tiedä, vieläkö voi jotain tulla, kun aikaa on kulunut nyt vrk. Ei paljon voinut kysellä eilen, kun oli niin kovat jonot.

Yhteistyössä