ja sivu joka lukea. itse en kallistu rokotteen kanssa oikein kummallekkaan kannalle 100% varmuudella, mutta ehkä enemmän ei rokotteelle kuin kyllä. itselläni täyttyy myös 4 kohtaa riskiryhmistä.. lasta tässä enemmän miettii.
itse olen sairastanut guillen-barren oireyhtymän lapsena ja jo senkään takia tuskin kannattaa riskeerata?
kuten joku nyt tuon linkittämäni videon katsoja tulee sanomaan että on hyvin harvinaista,, on kyllä, mutta mahdollista.
minä halvaannuin 10vuotiaana vyötäröstä alaspäin, virtsarakko ja suolisto myös.
parannuin hyvin mutta neurologisia ongelmia jäi, esim. en tunne kylmää ja kuumaa ollenkaan, kosketustunto ja märkätunto on huonompia myös. eli jos joku laittaa huulet jalkaani vasten, en tunne niiden lämpöä enkä märkyyttä.
kävelen kuitenkin nykyisin ns. normaalisti ja olen myös käynyt armeijan

ettei niin pahaa jottei jotain hyvääkin.
sen kuitenkin tiedän että ei ole kivaa olla se yksi harvinainen joka ei koskaan kenenkään pitäisi olla.
paranemiseni kesti noin 4vuotta..
tällä hetkellä sairastan hyvin aktiivista reumaa ja jo viikon takainen streptokokki sai kaikki nivelet tulehtumaan, nilkkat, polvet, lonkka, olkapää, ranteet ja sormet...
että kyllä sinällään kausiinfluenssat pelottaa samoin kuin sikasellaiset, mutta rokote on aina rokote jossa on omat riskinä ja minulla niistä aika harvinainen kokemus.
http://sikainfluenssa.biz/tagi/influenssa