H
Hegy
Vieras
mulla on romaniystäviä ja musta on kiva kysellä niiden "säännöistä" ne on todella mielenkiintoisia =)
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Hegy:ja esimerkiksi jos äiti ja tytär asuvat omakotitalossa..niin tytär ei voi asua yläkerrassa vaan aina vanhempi ylhäällä..
Alkuperäinen kirjoittaja BMI44-4:Alkuperäinen kirjoittaja Hegy:ja esimerkiksi jos äiti ja tytär asuvat omakotitalossa..niin tytär ei voi asua yläkerrassa vaan aina vanhempi ylhäällä..
Eli esim vanha raihinas mummokin joutuu kipuaan yläkertaan jonku häveliäisyyssäännön takia?
Alkuperäinen kirjoittaja BMI44-4:Alkuperäinen kirjoittaja Hegy:ja esimerkiksi jos äiti ja tytär asuvat omakotitalossa..niin tytär ei voi asua yläkerrassa vaan aina vanhempi ylhäällä..
Eli esim vanha raihinas mummokin joutuu kipuaan yläkertaan jonku häveliäisyyssäännön takia?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja BMI44.4:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mulla oli nuoruudessa romaneja ystävänä, katottiin heillä sitten telkkaria, heidän isoäiti oli viereisessä huoneessa.
Ko. ohjelmasta sitte kysyin, että onko se raiskaaja saatu jo kiinni?
Kaikki kaverit sihisivät yhteen ääneen sssshhhssshhs, oo hiljaa!
Hyvä ettei mun tarvinnu saippualla suutani pestä, kun sanoin sen sanan!
Kaikkia romanien tapoja en ymmärrä, mutta se vanhempien kunnioittaminen on asia, joka sais levitä valtaväestöönkin. Siellä ei haistatella vanhemmille ja vanhempia kunnioitetaan ja totellaan.
Niin oman kulttuurin vanhempia, valkolaisille saakin huudella jne. Mitenkäs sit tää toisen kunnioittaminen näkyy, kun helposti pistetään reikä toiseen (ja kuitenkin pelätään esim verinäytteen ottoa)
Poikkeuksia kai on sielläkin.
Laskeppa joku prosenttilasku. Montako prosenttia mustalaisista on rikollisia ja huutelee rumia valkolaisille?
Ja vastaava luku valtaväestöstä...
Ne mun kaverit on kaidalla tiellä kaikki, edelleenkin.
Alkuperäinen kirjoittaja Hegy:mulla on romaniystäviä ja musta on kiva kysellä niiden "säännöistä" ne on todella mielenkiintoisia =)
Alkuperäinen kirjoittaja Hegy:Alkuperäinen kirjoittaja BMI44-4:Alkuperäinen kirjoittaja Hegy:ja esimerkiksi jos äiti ja tytär asuvat omakotitalossa..niin tytär ei voi asua yläkerrassa vaan aina vanhempi ylhäällä..
mun muistaakseni..tai sitten yläkerta pitää olla tyhjä..tyttö voi sitten olla alhaalla mutta vanhemman "päälle" ei saa nousta
Alkuperäinen kirjoittaja BMI44-4:Entä se että miehet ja naiset ei saa käyttää samaa vessaa? Sit romanimihet kävi meidän kerrostalossa kusella talon nurkalla ja esim pyörävarastossa olleeseen (toisten) ämpäriin. Entä mitä kunnioittamista on jos hajotetaan vuokra-asunto niin että siihen pitää tehdä täysremppa, esim puukolla vuoleskeltu puhelinnumeroita kaapinoviin jne
Mut onko se niin, että valkolaisia ja valkoisia vanhempia ihmisiä ei tarvi kunnioittaa, vain romanivanhuksia? (ja esim menevätkö uimahalliin pesulle jos paikalla valkolaisia vanhempia naisia?)
Oliskohan sua edes raiskattu, jos olisit romani?Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:Ajatella, jos vaikka synnytys olisi ollut tosi vaikea, ei siitä voisi puhua oman äidin kanssa. Tai ei voisi jakaa raskauden kokemuksia. Tai mitäs jos tulisi keskenmeno? Siitäkään ei voisi äidilleen puhua.
Olen miettinyt sitäkin, että jos olisin romani, en olisi voinut kertoa vanhemmilleni, kun minut raiskattiin.
Alkuperäinen kirjoittaja BMI44-4:Entä se että miehet ja naiset ei saa käyttää samaa vessaa? Sit romanimihet kävi meidän kerrostalossa kusella talon nurkalla ja esim pyörävarastossa olleeseen (toisten) ämpäriin. Entä mitä kunnioittamista on jos hajotetaan vuokra-asunto niin että siihen pitää tehdä täysremppa, esim puukolla vuoleskeltu puhelinnumeroita kaapinoviin jne
Mut onko se niin, että valkolaisia ja valkoisia vanhempia ihmisiä ei tarvi kunnioittaa, vain romanivanhuksia? (ja esim menevätkö uimahalliin pesulle jos paikalla valkolaisia vanhempia naisia?)
Alkuperäinen kirjoittaja Hegy:Mun ystävät ei ole halunnut pukeutua ja vanhemmat ja sukulaiset eivät sitä ees vaadi..pukeutuvat normaalisti paitsi isovanhemoansa edessä laittaa pikkuhameen päälle..kaikki riippuu vähän perheestä..jotkut noudattavat tiukasti sääntöjä jotkut taas hieman löysemmin..nykyaikana kaikki vanhemmat ei edes halua lastensa pukeutuvan röijyihin yms
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Oliskohan sua edes raiskattu, jos olisit romani?Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:Ajatella, jos vaikka synnytys olisi ollut tosi vaikea, ei siitä voisi puhua oman äidin kanssa. Tai ei voisi jakaa raskauden kokemuksia. Tai mitäs jos tulisi keskenmeno? Siitäkään ei voisi äidilleen puhua.
Olen miettinyt sitäkin, että jos olisin romani, en olisi voinut kertoa vanhemmilleni, kun minut raiskattiin.
Sä olist vaan uhannu, että sun veljet kostaa, jos suhun kosketaan...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:miks romanit saa sanoa meitä valkolaisiksi mutta niitä ei saa kutsua mustalaisiksi,olis kiva kun joku romani vastais tähän =)
ja minkätakia romanit ei tule valkolaisen kanssa samaan hissiin,ollaanko me jotenkin saastuneita?!
nämä asiat on jääneet häiritsee kyseisestä kulttuurista
Kyllä mä ainakin olen ollut hississä mustalaisen kanssa.
Ja uskallan sanoa mustalainen, koska he sanovat itsekin itseään mustalaisiksi! Eri asia on, jos sanaa käytetään pilkkaamiseen, sen kuulee kyllä äänensävystä. Mä en pilkkaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Hegy:Alkuperäinen kirjoittaja BMI44-4:Entä se että miehet ja naiset ei saa käyttää samaa vessaa? Sit romanimihet kävi meidän kerrostalossa kusella talon nurkalla ja esim pyörävarastossa olleeseen (toisten) ämpäriin. Entä mitä kunnioittamista on jos hajotetaan vuokra-asunto niin että siihen pitää tehdä täysremppa, esim puukolla vuoleskeltu puhelinnumeroita kaapinoviin jne
harvemmin olen romaneja uimahallissa nähnyt..aika likainen paikka.ei tarvitse valkolaisia kunnioittaa..eihän me kuuluta heidän kulttuuriinsa
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:Alkuperäinen kirjoittaja BMI44-4:Alkuperäinen kirjoittaja Hegy:ja esimerkiksi jos äiti ja tytär asuvat omakotitalossa..niin tytär ei voi asua yläkerrassa vaan aina vanhempi ylhäällä..
juu, tai voihan ne asua samassakin kerroksessa.
Mutta arvaas, kun kaksi romaninaista osuu samalle ruotsinlaivalle. Arvaatko, miten se nuorempi nainen juoksee ihan hulluna ollakseen koko ajan toista tätiä alempana tai samalla tasolla.
Alkuperäinen kirjoittaja BMI44-4:Alkuperäinen kirjoittaja Hegy:Alkuperäinen kirjoittaja BMI44-4:Entä se että miehet ja naiset ei saa käyttää samaa vessaa? Sit romanimihet kävi meidän kerrostalossa kusella talon nurkalla ja esim pyörävarastossa olleeseen (toisten) ämpäriin. Entä mitä kunnioittamista on jos hajotetaan vuokra-asunto niin että siihen pitää tehdä täysremppa, esim puukolla vuoleskeltu puhelinnumeroita kaapinoviin jne
harvemmin olen romaneja uimahallissa nähnyt..aika likainen paikka.ei tarvitse valkolaisia kunnioittaa..eihän me kuuluta heidän kulttuuriinsa
Ihan nuoria aikuisia romaninaisia olivat, siks pohdinkin ku en muistanut että oliko paikalla vanhempia valkolaisia naisia. Että miten ois käynyt. He olivat kyllä kohteliaita, ja myös kerrostalossa asuessa pikkulapset olivat mukavia