Röntgenhoitajat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiinnostunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiinnostunut

Vieras
Kyselisin vähän ammatistanne kun mietin hakemista opiskelemaan :)

Pidätkö työstäsi?
Millaisessa paikassa olet töissä?
Parasta/pahinta työssä?
Millainen on tavallinen päivä?
Antoiko opiskelu hyvät valmiudet työelämään?
Bruttopalkkasi?
Työn fyysinen/henkinen kuormittavuus? (henkiseltä puolelta mietin vaan et jos tulee pahoinpideltyjä lapsia kuvattavaksi..)

Mä oon puoliksi sellainen :D, vastaan silti.

Kokemusta vasta luukuvauksista ja siitäkin aika hintsusti. Tykkään kovasti.

Tavallinen päivä - vaihtelee ihan taatusti paljon, riippuen siitä missä on töissä. Ammatin hienoimpia puolia on mielestäni se, että on vaihtoehtoja: röntgenhoitsu voi tehdä monenlaista hommaa.

Opiskelu tuntuu antavan hyvät valmiudet työelämään, mutta palataan siihen muutaman vuoden kuluttua :)

Fyysinen kuormittavuus: jonkin verran. Seisominen, eri asentoihin vääntyminen ja raskaiden laitteiden kanssa kamppailu on joskus vähän rasittavaa. Muttei verrattavissa esim. vuodeosastolla työskentelyyn!

Henkinen kuormittavuus: ei vielä mitään, mikä jäisi pahasti kaihertamaan. Lähetteitä lukiessa alkaa joskus miettimään, miten nuorilla ihmisillä voi olla jo kovin pitkät tautiluettelot :/ . Mutta uniin tai kotiin asti ne asiat eivät ole vielä tulleet - sädehoidon puolella tilanne voi olla toinen, siitä saan kokemusta kai syksymmällä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras':
Minne åbo sun mainostama oma elämä katosi? Etkö tosiaan tuon kauempaa malttanut pysyä pois....

Missä minä oon mitään mainostanut? :)
Oma elämäni: lapset nukkuvat, mies on töissä, televisiosta ei tule mitään, ja kouluunkin menen vasta maaliskuun loppupuolella eli ei ole tenttejäkään tms. On aikaa istua iltaa täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Minne åbo sun mainostama oma elämä katosi? Etkö tosiaan tuon kauempaa malttanut pysyä pois....

Oma elämäni: lapset nukkuvat, mies on töissä, televisiosta ei tule mitään, ja kouluunkin menen vasta maaliskuun loppupuolella eli ei ole tenttejäkään tms. On aikaa istua iltaa täällä.

Ihan siinä sun profiilissa. No, saapahan syyn olla käymättä täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ihan siinä sun profiilissa. No, saapahan syyn olla käymättä täällä.

Mukavaa, jos voin olla avuksi :)

Älä välitä Åbo, kiva kun vastasit :) Muistinkin, että opiskelet r.hoitajaksi, mutta ajattelin et sulta ei tule vastausta kun luulin, ettet palstaile enää. Mutta kiva kuulla, että olet tykännyt alasta! Paljon sulla on jäljellä opiskelua?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Älä välitä Åbo, kiva kun vastasit :) Muistinkin, että opiskelet r.hoitajaksi, mutta ajattelin et sulta ei tule vastausta kun luulin, ettet palstaile enää. Mutta kiva kuulla, että olet tykännyt alasta! Paljon sulla on jäljellä opiskelua?

2012 pitäisi saada paperit käteen. Varsinaista koulussa istumista on yhä vähemmän. Käytännön harjoitteluista minä eniten tykkäänkin, ja se on nostanut välillä tosi hakusessa olleen motivaation taas korkealle :)

Alkuperäinen kirjoittaja yks vaan:
kyllä syöpähoidot ois musta rankimmat, ne pahoinpidellyt lapset saa onneksi apua kuvantamisen jälkeen, toisin on syöpäsairaiden kohdalla.

Varmasti tuokin tosi rankkaa. Ajattelen vain sitä, että joutuukohan se lapsi takaisin samaan. Ja mitä kauheuksia on jo kokenut.

miten voi olla noin vähän koulua?

Yhteistyössä