ROTINAT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kolmen äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä en ole koskaan kuullutkaan mistään rotinoista, mutta olen kyllä aina vienyt pullat mennessäni kun olen mennyt vauvaa katsomaan. En siis tiedä mistään perinteistä, mutta olen ihan maalaisjärjellä järkeillyt, että tuoreella äidillä on muutakin tekemistä kun laittaa pöytää koreaksi siispä olen kohteliaastti kiikuttanut vauvalle paketin ja aikuisille kahvipullat, en kyllä ole tiskailemaan ruvennut, mutta ensi kerralla voisin sitäkin ehdottaa... no olipa kiva tietää, että tuolla on ihan oma nimikin, siis rotinat. Aina oppii uutta! :o)

Minä kun tulin vauvan kanssa kotiin, tuli mieheni äiti ja sisko perheineen kylään, kyllä olisin ollut rotinoista iloinen vaan passaamaan jouduin, ei elettäkään, että oisivat kahveja keitelleet tai saatikka syömistä kahvin kanssa tuoneet...kurjaa. No pyytelin miestäni kahvin keittoon ja passailemaan heitä.

yleensä kyllä ns. omaväki luulis muutenkin tuovan tai edes keittävät kaffeet. Kavereille voi olla joskus outoa mennä toisen keittiöön ja puuhata siellä. Toiset taas on luonteeltaan sellasia, että höösäävät muutenkin, niin menee silleen sutjakkaasti ja luonnollisesti tilanne. No mun äiti kyllä tuli pullien ja pipareiden ja suolaisten kanssa ja jopa niin paljon että sain pakkaseen asti. anoppini tuo aina kun tulee kylään ns. kaappinsa tyhjäksi ja muutakin, ovat tosin pidemmältä.
Mutta yksikään kaveri tai muut sukulaiset ei oo tuoneet muutakuin lahjan, eipä oo ees kysyny.
Me kun ollaan menty kattoo vauvaa, tosin aina jo hyvän ajan päästä eli ainakin 1kk. Soitellessa kyselen tuonko jotain tullessani. Joskus on vastaus kyllä ja joskus ei tarvii, kun on pakkasessa niin paljon. Et musta on ainakin fiksua kysyäkkin tuodaanko vai hukkuuko perhe jo pulliin :) Niinkuin me tehtiin äitini käynnin jälkeen, mutta kivaa se vaan oli.
Itelläkin on joitain kyläpaikkoja ettei oikeen tulis mieleen mennä toisen keittiöön, vaikka aika rohkeesti olen yleensä käyny hakee maitoo kaapista tai siivonu kyllä pöydän ja vieny
tavarat paikoilleen ym.
Tosiaan toisilta ei käy luonnostaan tällaiset asiat.

noi on noita miehen kautta tutuiksi tulleita kyläpaikkoja joissa en niin kans kehtaa tai jotenki ei tunnu niin luonnolliselta hääriä keittiössä. Tulee sellainen vaivautunut olo.

Samaa mieltä tästä!

Ei kai porukat VOI olla niin laiskoja muitten eteen mitään tekemään?!?
Sitte mourutaan, kun kukaan ei koskaan mun vuoksi tee mitään....
Hei! HA - LOOOO!
Aloita itse Tekemään Jonkun Vuoksi Jotakin!
Vaikka juuri näin!