runsas valkovuoto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tipi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tipi

Vieras
Heippa,

Mulla on ollut synnytyksen jälkeen runsasta valkovuotoa oikeestaan koko ajan (synnytyksestä 4kk), pikkuhousunsuojia joutuu käyttämään koko ajan. Gynellä kaikki ok eli ei tulehdusta, hiivaa tms. vaan ihan normaalia valkovuotoa. Onko muilla vastaavaa, kuinka kauan kesti?

Itse kärsin samasta ongelmasta vielä 5kk synnytyksen jälkeen. Sitten tulinkin uudestaan raskaaksi, ja vuoto ei ainakaan helpottanut! Tämän toisen raskauden aikana on otettu muutamaan kertaan viljelyt vuodosta, mutta aina on ollut puhdasta. Toivoa sopii että loppuisi tämän toisen synnytyksen jälkeen. Kamalaa kun ei ole tottunut aiemmin tällaiseen vaivaan.

3 kk synnytyksestä ja valkovuoto on tosi runsasta. Vilkaisin alapäätä peilin kanssa, ja ulkosynnyttymissäkin näkyy valkoista, mutta kutinaa tai muita oireita ei ole, joten tuskin tämä hiivaakaan on. Jälkitarkastuksessa kaikki oli ok.

Tuttu juttu! Mulla on nyt kyllä jo normalisoitunut, vauva pian 6kk.
Mutta oli se tosi ärsyttävää, ihan ihmeissään sai olla! Pikkuhousunsuojia kului kyllä monen vuoden edestä.

No tämäpä helpottava tieto, itse olen tuskaillut saman asian kanssa... synnytyksestä kohta 3 kk, eikä tämä mikään hiivatulehdus ainakaan ole, koska silloin myös kutisee... odotellaan siis vielä kärsivällisesti!