Ruohonleikkuu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meri-Tuulia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Meri-Tuulia

Vieras
Elikkäs minulla olisi tälläinen asia kun naapurissamme asuu perhe jonka n.10 vuotias tyttö leikkaa nurmikon heillä. Mitä mieltä olette asiasta? Itse olen hieman huolestunut, sillä työ näyttää raskaalta noin pienelle lapselle. Pitäisikö puuttua asiaan jotenkin??

..ööö...meillä toi meidän ekaluokkalainen ajoi koko pihan nurmikon just iltapäivällä hymyssä suin, että enmänytiiä :D....

On kait niitä tähdellisimpiäkin asioita mihin puuttua, jos pitää puuttua.

Jos lapsi pärjää leikkurin kanssa ja aikuinen kuitenkin valvoo (toivottavasti valvoo) niin eihän siinä mitään. Kyllä meillä varmaan tuo vajaa 8v. saa tänä kesänä kokeilla ruohonleikurin työntämistä tasaisella ihan yksin.

Minkä kokoinen piha teillä?? Sillä naapurini piha on TODELLA iso ja eipä näytä tyttö niin hymyssä suin sitä tekevän..

Onhan meillä tässä tätä, enempi vähempi tasaista plänttiä, oiskohan poika ajanut jonkun toista sataa neliötä....iso poika on ja riski, ja me molemmat oltiin hommaa katsomassa. Eikä ollut ensimmäistä kertaa hommaa tekemässä. Hyvin homma sujui ja poika itse nautti kovasti tekemästään työstä ja kättensä jäljestä :).

Itsekin leikattiin nurmikkoa tuossa iässä, ja ihan omasta tahdosta. En puuttuisi, ellei nyt ihan työnsä ääreen kuukahda. On hyvä, että lapsetkin osallistuvat talon töihin.

[QUOTE="Maikki86";26334390]Mielestäni tuo on hirvittävää! Lapsirukka laitetaan tekemään kodin raskaimmat työt :( Ihan sääliksi käy.[/QUOTE]

Olen täysin samaa mieltä! Voihan lapset tehdä ns. kevyitä kotitöitä (portaiden lakaiseminen tai jotain)

Kyl mä 10 vuotiaana voisin jo päästää leikkaamaan jos ymmärtää olla fiksusti ja kaahaamatta. Toki täytyy valvoa lasta aina kun on koneet kyseessä, mut pikku hiljaa on ihan hyvä et ne muksutkin oppii kaikenlaisille töille.

Minäkin kyllä leikkasin useimmiten meillä nurmikon tuon ikäisenä. Olihan se hikistä puuhaa, siihen meni useampi tunti kun piha oli iso kuin peltomaa. Siltikin tein sen omasta halustani, tykkään pihahommista edelleen. Jospa se naapurin tyttökin?

Niinno, vähän myöhässä nyt vastailen tähän mutta olkoon. Ei se niin hauskaa puuhaa ole ettäkö sitä hymy korvissa tekisi, mutta monet vanhemmat, kuten omani, maksavat lapsilleen ruohonleikkuusta. Itse ainakin saan 10€ joka kerta kun leikkaan nurmikon, ja olen saanut jo usean vuoden ajan.

Elikkäs minulla olisi tälläinen asia kun naapurissamme asuu perhe jonka n.10 vuotias tyttö leikkaa nurmikon heillä. Mitä mieltä olette asiasta? Itse olen hieman huolestunut, sillä työ näyttää raskaalta noin pienelle lapselle. Pitäisikö puuttua asiaan jotenkin??

Pitäisi. Mm. opettaa oma 10 v tekemään saman.

Yhteistyössä