Ruotsinristeily ja lapsen henkilöllisyyden todistaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anatolia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja meillä myös 3 viikkoinen vauva kotona, laivalle ollaan kans kohta lähdössä, koska isommille lapsille luvattu laivareissu täksi kesäksi koko perheen voimin. Nim. Mep:lle tiedoksi: Ei elämä lopu vaikka perheeseen syntyy vauva, ihan yhtä lailla voi matkustaa yms.
Jep. Jos olisikin vain vauva, niin mikäs tässä olisi kotona pesiessä. Mutta 8 v ja 6 v lasten pitää saada olla, mennä ja elää vaikka sattuivat pikkuveljen saamaankin :)

...ja tosiasiahan on myös se, että mun pää lahoaisi kotosalla. Ollaan oltu vauvan kanssa jo ties miten monesti ostoskeskuksessa, keskustassa, Ikeassa, maauimalassa, yms ja tänäänkin lähdetään ostoskeskukseen kuluttamaan aikaa (sadeilma).

Jep. Jos olisikin vain vauva, niin mikäs tässä olisi kotona pesiessä. Mutta 8 v ja 6 v lasten pitää saada olla, mennä ja elää vaikka sattuivat pikkuveljen saamaankin :)

...ja tosiasiahan on myös se, että mun pää lahoaisi kotosalla. Ollaan oltu vauvan kanssa jo ties miten monesti ostoskeskuksessa, keskustassa, Ikeassa, maauimalassa, yms ja tänäänkin lähdetään ostoskeskukseen kuluttamaan aikaa (sadeilma).

Näin juuri meilläkin! :)

Silloin kun mun keskikesän keijuseni oli laivalla, ei laivaan asuttaessa eikä maihin noustessa Tukholamassa kukaan edes katsonut mitä / kuka oli vaunuissa. Siellä tytär köllöteli harson takana ja olisin yhtä hyvin voinut salakuljettaa maahan jonkun muun tai jotain muuta.

Ymmärränhän minä, että on olemassa myös helppoja, hiljaisia vauvoja (vaikka meillä ei ollut).
En silti kässää, minne pitää ängetä noin pienen kanssa (pöpöt, pöpöt).
Muutama kk lisää muuttaa jo tilanteen.

Että aina näin OT vituttaa nuo ikärajat noilla risteilyillä, joudutaan odottamaan 7 vuotta että päästään tytön (ja mahdollisesti muiden syntyvien lasten kanssa) laivalle >_< Ellei sitten haluta yöpyä maissa, ihan oikeesti, naurettavaa.

Ymmärränhän minä, että on olemassa myös helppoja, hiljaisia vauvoja (vaikka meillä ei ollut).

No eipä tuo 3-viikkoinen vaunujen suojissa nukkuva kauheasti tule altistumaan millekään pöpöille, enemmän nuo leikkihuoneessa muiden lasten joukossa leikkivät isosisaruksensa niille pöpöille altistuu. Täysimetyksellä oleva vauva on aika suojassa pöpöiltä, että tuskin sille edes niitä tarttuisi vaikka joku vaunuihin päin aivastaisikin. (ekat flunssatkin meillä sairastettu lapsilla vasta n. 8-10 kk iässä)

[QUOTE="Ccc";26699944]Jep[/QUOTE]
"Ei tarvitse ruotsiin passia. Eikä eu maihin tai pohjoismaihin. Ruotsiin riittää ajokortti esim."
Kaikki EU-maat eivät kuulu shengen-maihin. Esim. Englantiin vaaditaan passi. Kaikkiin muihinkin vaaditaan jokin virallinen henkilötodistus, joista shengen-maat hyväksyy virallisen viiden vuoden henkilötodistuksen (sirulla).
Schengenin sopimus – Wikipedia

Mitkä ikärajat?

Alle 30-vuotias ei voi ottaa vastuulleen alle 18-vuotiasta. Me ei siis voida mennä laivalle tytön kanssa, koska kumpikaan ei ole yli 30... Toisaalta myös alaikästen lasten määrä voi rajoittaa, olikohan se niin, että 1 yli 30-vuotias voi ottaa 3 alle 18-vuotiasta vastuulleen eli perheessä voisi olla 6 alle 18-vuotiasta lasta siis..

Jos on ennestään kaksi lasta tai ylipäänsä koti, joka ei ole steriili (eli sairaalan leikkaussali tms) niin ne pöpöt, pöpöt tulee myös sinne kotiinkin.

[QUOTE="vieras1";26700199]Ja paskat, viikolla pääsee jos täysi-ikäinen on. Me oltiin miehen kanssa 19 vuotiaina ihan kaksin laivalla.[/QUOTE]

Aivan, mutta mulla on myös 2-vuotias tytär.

[QUOTE="vieras";26700186]Ikäraja Ruotsin risteilylle on 21, sen alle olevilla on oltava holhooja mukana. Mutta tuota Katylinan viestiä en kyllä ymmärrä, miten niin 7 vuotta??[/QUOTE]

Sitä ihmttelin juuri. Siis käsittääkseni Katylinan lapsi ei edes ole ihan vauva niin minkä ikäisenä hän on lapsen saanut jos kerta tarvii vielä(?) 7v odotella ennen kuin ikä riittää risteilylle.

Alle 30-vuotias ei voi ottaa vastuulleen alle 18-vuotiasta. Me ei siis voida mennä laivalle tytön kanssa, koska kumpikaan ei ole yli 30... Toisaalta myös alaikästen lasten määrä voi rajoittaa, olikohan se niin, että 1 yli 30-vuotias voi ottaa 3 alle 18-vuotiasta vastuulleen eli perheessä voisi olla 6 alle 18-vuotiasta lasta siis..
Jaa kyllä mä vaan olen käynyt lasteni kanssa laivalla ennen kuin olin 30v.

Viking Linen sivuilta "
Kuka voi toimia holhoojana yksittäisille henkilöille, jotka eivät täytä ikärajavaatimuksia?
Vanhemmat, holhooja (myös äiti- ja isäpuoli)
Isovanhemmat
Vanhempien sisarukset (täti, setä, eno), paitsi Cinderellan risteilyillä Tukholma-Maarianhamina"

Tuo oli jotain ihan uutta...

Sitä ihmttelin juuri. Siis käsittääkseni Katylinan lapsi ei edes ole ihan vauva niin minkä ikäisenä hän on lapsen saanut jos kerta tarvii vielä(?) 7v odotella ennen kuin ikä riittää risteilylle.

Me odotetaan 7 vuotta, että mun mies täyttää 30 ja meillä riittää siten ikä päästä tytön kanssa samaan aikaan laivalle pelkästään perheenä ilman jotakin yli 30-vuotiasta sukulaista.

Luulisin tämän tarkoittavan ryhmämatkailijoita. Esim. opettaja, joka on alle 30-vuotias ei voi lähteä ainoaksi valvojaksi alaikäisen luokan kanssa, vaan yli 30-vuotiaita valvojia pitää olla tietty määrä. En millään voi uskoa tämän tarkoittavan perhematkailijoita :)