Ruotsinristeily ja lapsen henkilöllisyyden todistaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anatolia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tää on taas jotain ihan puppua.. :laugh:

Katylinalla on tullu nyt joku iso väärinymmärrys :)

*Niin ja Anatolialle, mä uskoisin et jos Kela-kortti ei oo tullu, niin vois ottaa mukaan syntymätodistuksen?

Viimeksi muokattu:
Tää on taas jotain ihan puppua.. :laugh:

Katylinalla on tullu nyt joku iso väärinymmärrys :)

Mihinköhän se on oikeesti soittanut ja missä mömmöissä se oikeen oli? Johan täällä on vaikka kuinka moni kertonut olleensa itse alle kolmekymppisenä lapsien kanssa risteilyllä, silti jostain syystä juuri katylina ei sinne laivalle lapsensa kanssa pääse. :D

Jospa sitten laivayhtiö ei vaan halunnut juuri häntä sinne.. :whistle:

Alle 30-vuotias ei voi ottaa vastuulleen alle 18-vuotiasta. Me ei siis voida mennä laivalle tytön kanssa, koska kumpikaan ei ole yli 30... Toisaalta myös alaikästen lasten määrä voi rajoittaa, olikohan se niin, että 1 yli 30-vuotias voi ottaa 3 alle 18-vuotiasta vastuulleen eli perheessä voisi olla 6 alle 18-vuotiasta lasta siis..

Minusta tämä koskee valvojia lapsi- ja nuorisoryhmille, ei perhelomia, joissa kuitenkin vanhempien ikä riittää risteilylle. Eli jos inä ja miehesi olette tarpeeksi vanhoja saatte otta saman perheen OMAT lapset kyllä reissuun mukaan.

[QUOTE="Ccc";26699900]Ei niitä kukaan ole koskaan kysynyt. Edes itse en ole mitään joutunut näyttämään vaikka olen liput hakenut.[/QUOTE]

Juu, ei meiltäkään kukaan ole mitään kysellyt Tukholman risteilyllä. Ei tosin kyselty Liettua ja Latvian rajallakaan eikä Viron ja Latvian rajallakaan. Silti pidän aina reissussa mukana kaikkien passit, ettei sitten joudu vieraalla maalla selittelemään, jos tuleekin tarkastus.

Juu, ei meiltäkään kukaan ole mitään kysellyt Tukholman risteilyllä. Ei tosin kyselty Liettua ja Latvian rajallakaan eikä Viron ja Latvian rajallakaan. Silti pidän aina reissussa mukana kaikkien passit, ettei sitten joudu vieraalla maalla selittelemään, jos tuleekin tarkastus.

Meiltä kysyttiin Saksan ja Tanskan rajalla, vaikka käytiin mm. Viro, Latvia, Liettua, Puola.. Että hyvä ne on olla mukana kuitenkin :)

• Tykkää
Reactions: Pikkurouva74
Luin Siljan sivuilta. Jos ikäräja on 18v saa alaikäinen matkustaa ikäräjan täyttävän huoltajan valtuuttamanperheenjäsenen kanssa, joka ei saa olla sisko tai veli. Mutta jos ovat käsitelleet sinua ja miestäsi ( Katylina??) ei perheenä? Siis ajatelleet, että olette lähdössä ryyppymatkalle ja mies muka on valvojasi?

Viking Linella ei ole koskaan tarkastettu minulta henkilöllisyyttä, kun olen hakenut lippuja. Tallinkilla on tarkistettu joka kerta ja kerran jopa kaikkien muiden passit (olin silloin tulossa Tallinnasta Helsinkiin).

Mutta se syntymätodistus EI riitä jos joutuu siihen tarkastukseen.