Ruumiin paikan tietäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pesky Pixie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Noo... en mä tiedä, on kai. Mun isoisoisä on ainoa, joka siihen on nimeltä mainittu, mutta niissä papereissa sanotaan, että useampiakin "juoksutuksia" siellä tehtiin. Kai se sit tarkoitti että pistettiin juoksemaan ja ammuttiin tai jotain :confused: Tai en mä tiiä.

mä luulen et poliisille silti kannattaa mennä, tai soittaa, ja sit ota ihmeessä yhteyttä jonnekkin sotia tai kuntanne historiaa tutkiviin ihmisiin.Tuollaiset asiat on kuitenkin isoja asioita maamme historiassa.

Laittakaa nyt ihmeessä kuvaa kun yön pimeinä tunteina kaivatte sitä ruumista ylös! :D

Mutta jos viet asian poliisille niin tule kertomaan kuinka asia eteni, tuo kuulostaa niin mielenkiintoiselta tapaukselta että olisi kiva tietää kuinka tuo päättyy.

Jos tässä haluaisi uskoa henkiin tms. niin tuo kuullostaa ihan siltä että isoisoisäsi haluaa tullaa löydetyksi kun noin monen sattuman kautta sait nuo paperit haltuusi.

• Tykkää
Reactions: emmiina
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26653786:
mä luulen et poliisille silti kannattaa mennä, tai soittaa, ja sit ota ihmeessä yhteyttä jonnekkin sotia tai kuntanne historiaa tutkiviin ihmisiin.Tuollaiset asiat on kuitenkin isoja asioita maamme historiassa.

Joo, isäni olikin joskus aikaisemminkin tekemisissä sellaisen tutkijan kanssa, jolloin jo selvisi se, ettei isoisoisääni ole koskaan viety vankileirille vaan on kadonnut matkalle. Meinasin olla häneen yhteydessä uudestaankin nyt. No, kai se selviää ajan myötä tässä.

• Tykkää
Reactions: keppälerttu
[QUOTE="vieras";26653769]Ööö... mikä ihmeen sisällissota? Vapaussotahan se oli. Oletko punikki?[/QUOTE]

Jestas, johan on taas sivistyneistö liikkeellä... ei kun anteeksi, tuolla logiikalla varmaan sitten lahtari :D

Sitä paitsi, sisällissota on niitä harvoja aattellisesti neutraaleja sanontoja. Ne joidenkin ehdottomat "vuoden 1918 tapahtumat" tms kuulostavat minusta lähinnä siltä, kuin olisi jotain ikävää ja noloa sattunut, eikä siitä sen enempää.

Laittakaa nyt ihmeessä kuvaa kun yön pimeinä tunteina kaivatte sitä ruumista ylös! :D

Mutta jos viet asian poliisille niin tule kertomaan kuinka asia eteni, tuo kuulostaa niin mielenkiintoiselta tapaukselta että olisi kiva tietää kuinka tuo päättyy.

Jos tässä haluaisi uskoa henkiin tms. niin tuo kuullostaa ihan siltä että isoisoisäsi haluaa tullaa löydetyksi kun noin monen sattuman kautta sait nuo paperit haltuusi.

on luurankoja! mutta jos haluaa löytää ja haudata ja saada haudan levon! miks ei ?

[QUOTE="vieraana";26653844]Jestas, johan on taas sivistyneistö liikkeellä... ei kun anteeksi, tuolla logiikalla varmaan sitten lahtari :D

Sitä paitsi, sisällissota on niitä harvoja aattellisesti neutraaleja sanontoja. Ne joidenkin ehdottomat "vuoden 1918 tapahtumat" tms kuulostavat minusta lähinnä siltä, kuin olisi jotain ikävää ja noloa sattunut, eikä siitä sen enempää.[/QUOTE]

Nähtävästi pari muilutusta on jäänyt tekemättä. =)

[QUOTE="vieraana";26653844]Jestas, johan on taas sivistyneistö liikkeellä... ei kun anteeksi, tuolla logiikalla varmaan sitten lahtari :D

Sitä paitsi, sisällissota on niitä harvoja aattellisesti neutraaleja sanontoja. Ne joidenkin ehdottomat "vuoden 1918 tapahtumat" tms kuulostavat minusta lähinnä siltä, kuin olisi jotain ikävää ja noloa sattunut, eikä siitä sen enempää.[/QUOTE]

No hyvä näin. :D Itse olen kai aina käyttänyt sisällissota-sanontaa. :)

Onhan se. :( Tää asia vaivasi mummiani hänen koko elämänsä, olivat olleet pihalla koko perhe kun hänen isänsä tultiin hakemaan. Mummi oli 5v ja näki silloin isänsä viimeisen kerran.

Voin kuvitella. Sodassa tapahtuu aina kauheuksia, oma mummuni ei edes kyennyt aikoinaan omasta lapsuudestaan puhumaan lainkaan.

Varmaan kauha miettiä koko elämän ajan että missä se isä on. Ja tavallaan ehkä lohduttavaa olisi, jos olisi saanut tietää, että isä oli kuitenkin kokoajan tavallaan lähellä.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26653887:
onko sulla käsitystä paikasta, onko edelleenkin jotain peltoa/metsää tms vai onko asutusta siellä?

No on mulla joku käsitys joo.. en ihan tarkkaan sitä tienristeystä muista, mutta ylipäänsä aika harvaa metsää/kangasmaastoa tms. Ei paljon ole asutusta sillä seuduin, harvaan asuttua kylää.

Voin kuvitella. Sodassa tapahtuu aina kauheuksia, oma mummuni ei edes kyennyt aikoinaan omasta lapsuudestaan puhumaan lainkaan.

Varmaan kauha miettiä koko elämän ajan että missä se isä on. Ja tavallaan ehkä lohduttavaa olisi, jos olisi saanut tietää, että isä oli kuitenkin kokoajan tavallaan lähellä.

Niinpä. Vankileirille oli silloin jokun verran matkaa, ja ajatuksena oli varmaan, että isoisoisä on sinne vankileirille kuollut. Sitten joskus 90-luvun loppupuolella (en ole varma vuodesta kyllä) selvisi mummillekin, ettei hänen isänsä ole koskaan sinne päätynyt vaan on ns. kadonnut. Sitten tietenkin oletettiin, että hänet on matkalla sinne tapettu jonnekin kauemmas. Tähän tyytyen mummi kuoli ja aina kuitenkin oli katkera niille hakijoille ja suri ettei saanut isäänsä haudata eikä hautapaikkaa nähdä. Noiden papereiden mukaan on isoisoisä kuitenkin tapettu ja haudattu alle noin viiden kilometrin päähän siitä, missä heidän kotinsa silloin oli, missä mummi on koko lapsuutensa ja suurimman osan aikuisuuttaankin viettänyt. Aika.. hurjaa :(

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26653909:
no hyvä ei sit ainakaan pitäis olla estettä kaivamiselle..

asutteko itse lähellä?

:D Sä oot niin avulias :D Mä asun kyllä aika kaukana itse, en todellakaan siellä päinkään Suomea. :p Mä asun Länsi-Suomessa ja tää tapahtui lähempänä itää.

Yhteistyössä