rv 35+4 ja vauva edelleen perätilassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lisa"

Vieras
Nyt sitten sain lähetteen ja jos ei viikon sisällä käänny itsekseen niin käännetään. Olen vaan kuullut tuosta toimenpiteestä. Onko kamala? Entä jos ei käänny. Lääkäri puhui perätilasynnytyksestä tai sektiosta sitten. Onko kukaan synnyttänyt perätilassa olevaa lasta alakautta?? Olen ihan paniikissa? En halua sektiota...se pelottaa vielä enemmän. Minulla kaksi lasta, jotka kumpikin syntyneet normaalisti alakautta.

Mun mielestä se käännytys(yritys) ei ollut mitenkään kamalaa. Hiukan sitä koittivat, mutta totesivat, että on jo niin kiinni, ettei tuu onnistumaan. Tämän jälkeen lääkäri totesi, että jos ei itellä ole erityisiä synnytystavasta, niin hän suosittelee ehdottomasti sektiota. Riskit pienemmät.

Kääntämisyritys tuntui lähinnä epämukavalle. Ja ihan turha oli meidän tapauksessa kun eihän se suostunut kääntymään. Synnytin sitten lantion mittojen tarkastamisen jälkeen alakautta ja kaikki meni todella hyvin, ei repeämiä eikä mitään. Ja kyseessä oli toinen synnytys.

Kaksi kertaa yritettiin kääntää, mutta ei kääntynyt. Eikä ollut yhtään kamalaa. En suostunut synnyttämään perätilasta ja hyvä niin, koska lapsella oli napanuora sillä tavalla jalan ympärillä, että se lysti olisi loppunut lyhyeen. Sektio oli hyvä ja helppo kokemus.
Jos tämä (nyt rv 22+2) on perätilassa, niin en anna edes yrittää kääntää. Jotenkin luotan siihen, että lapsella on joku syy olla niinpäin kun on.

Yhdellä läheisellä käännettiin, ja kaikki sujui hyvin, ja lapsi syntyi luonnollisesti. Toisella läheisellä ei kääntöyritys onnistunut, mutta hän synnytti perätilavauvan myös ihan luonnollisesti. Sanotaan nyt vielä, että kyseessä oli vielä esikoinen, ja hyvin kaikki meni. Tilanne on hyvin hallittu, ja siinä on paremmissa käsissä, kuin normaalissa synnytyksessä. Älä siis huoli. Jos lääkäri näyttää vihreää valoa, niin antaisin ihan huoletta mennä, kävi miten kävi kääntöyrityksen kanssa.

Mulla oli vauva perätilassa. Rv 36+4 yritettiin kääntää, mutta ei kääntynyt. Oli jo laskeutunut peppu edellä alas. Kääntäminen oli aika epämukavaa. Painelivat vatsaa ja yrittivät työntää päätä alaspäin, mutta ei liikkunut mihinkään. Seuraavalla viikolla yritettin akupunktiota. Sekään ei saanut vauvaa kääntymään. Mä itse valitsin sektion, koska olin epävarma perätilasynnytyksestä. Vauva nyt 3kk.

[QUOTE="Sanna";23524008]Kääntämisyritys tuntui lähinnä epämukavalle. Ja ihan turha oli meidän tapauksessa kun eihän se suostunut kääntymään. Synnytin sitten lantion mittojen tarkastamisen jälkeen alakautta ja kaikki meni todella hyvin, ei repeämiä eikä mitään. Ja kyseessä oli toinen synnytys.[/QUOTE]

Täysin samoin meni mullakin. Synnytys oli vielä todella helppo ja nopea.

Kyllä se vielä voi keretä ittekkin. Riippuu veden määrästä. Mulla käännettiin eka akupunktiolla, sitten vasta rv 37 annoin tehdä ulkokäännöksen. Ei se ihan kivaa ollut mutta ei kovin hirveääkään. nyt sitten vielä viikonloppuna rv 39 heitti itekseen kaks volttia.
Itse en ala perätilavauvaa punkemaan alakautta mutta mulla jumitti edellinen ihan oikeinpäinkin.

Mutta kuten sanottu, veden määrä on ainakin mun tapauksessa ratkaiseva....

Mulla vauva käännettiin onnistuneesti rv 36+ ja synnytin sitten alakautta ihan normaalisti. Käännös kyllä sattui jonkin verran mutta kyllä se vauva sitten yllättävän helposti kääntyi ja pysyi synnytykseen asti. Synnytys oli helppo ja nopea!