Saako alle vuoden ikäisen ruokaa paistaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja winhis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

winhis

Aktiivinen jäsen
16.04.2007
1 339
0
36
Olen käsittänyt, että alle vuosikkaalle ei saisi antaa paistettua ruokaa. Ajattelin alkaa totuttamaan kymmenkuistani muun perheen syömään ruokaan. tarkoitus olisi kuukauden pari maistella lähinnä ja pääsääntöisesti syödä vielä omia ruokia. Voiko tässä maisteluvaiheessa antaa paistettua ruokaa, esim liha. Kun eihän se määrä todella ole iso. Tarkoitus olisi, että tyttö söisi vuoden ikäisenä samaa ruokaa kuin me ja joisi tavallista maitoa.

No mä olenkin aika suurpiirteinen, mutta mun mielestä voi antaa.
Meillä reilu 10-kuinen maistelee mun lautaselta melkein kaikkea pieniä paloja. Ja siinä on kaikki mausteetkin, niinkuin meidän ruuissa yleensäkin.
Jos annan hänelle ihan kunnolla samaa ruokaa kun muille, niin sitten jätän suolan pois.
Mut maistella voi kaikenlaista. :)

Alkuperäinen kirjoittaja paivi76:
No mä olenkin aika suurpiirteinen, mutta mun mielestä voi antaa.
Meillä reilu 10-kuinen maistelee mun lautaselta melkein kaikkea pieniä paloja. Ja siinä on kaikki mausteetkin, niinkuin meidän ruuissa yleensäkin.
Jos annan hänelle ihan kunnolla samaa ruokaa kun muille, niin sitten jätän suolan pois.
Mut maistella voi kaikenlaista. :)

No näimpä mäkin olen asian ajatellut. Eipä tuntuis kovin järkevälle alkaa tekee maisteluannoksen verran vauvaversiota meidän ruuasta. Suolan kun voi viimeisenä lisätä, niin sitä vaille vauva vielä jää, muuten ajattelin kans antaa mausteineen kaikkineen. Eipä tuohon maagiseen vuoden ikäänkään tosiaan kauaa ole... Kiitos vastauksista kaikille!

No mä olen vauvan jauhelihan paistanut. Mutta ei kai sitä oikein voi paistamiseksi sanoa, kun olen teflonpannulla paahtanut ilman rasvaa. En antais mitään valurautapannulla kärytettyä.

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Vastakysymys: onko kenellekään viisasta antaa paistettua ruokaa?

Keitätkö itse lihan esim. jauhelihakastikkeeseen? Tai etkö ikinä syö ruokaa, jossa olisi kuullotettua sipulia?

Olenko väittänyt etten itse söisi? Kysyin vaan mahtaako se kenenkään kohdalla olla viisasta? Ja riippuu tietty paistotavoista, toiset käristää rasvassa, toiset ei käytä sitä lainkaan edes paistaessa.
Enkä muuten syö ruokaa jossa on kuullotettua sipulia :)

Yhteistyössä