Saako kirjoittaa masennuksesta ?

Himpulat ja Vimpulat

Aktiivinen jäsen
25.05.2004
1 989
1
36
onko täällä muita masennuksesta tai muusta mielenterveyden häiriöstä kärsiviä äitejä?
lähinnä vertaistukea kaipaan. itselläni ollut lääkitys reilu 2vuotta ja olot vaihtelee todella paljon! Perusluonne kun mulla vielä todella herkkä, se tuntuu vielä pahentavan asiaa :|
nyt ollut pidemmän aikaa hyvin itkuinen olo, mikään ei jaksa huvittaa oikein, on hyvin alakuloinen ja epätoivoinenkin olo, usein on sellainen luhistumisen tunne :(
Asiaa ei paranna se, kun useimmat tuttavani eivät ymmärrä masennustani. eivät ota vakavasti, vähättelevät joten en saa tukea. Jotkut sanoneet jopa että miksi mulla olisi masennusta kun mulla kaikki hyvin (lapset terveet jne). se tuntuu tosi pahalta! :(
Mutta olen oppinut ,menemään päivän kerrallaan eteenpäin, nauttien ihan pienistäkin asioista. Tosin mulla ei ole enää käsitystä siitä mikä on "normaali" olo..

Minä olen keskivaikean masennuksen sairastanut ja söin lääkkeitäkin useita vuosia. Nyt tosin ollut jo vuosia ilman lääkkeitä. Käytkö terapiassa? Lääkehoito ei nimittäin yksinään ole mikään pelastus.

Itselläni ollut vakava masennus. Söin lääkkeitä piiitkään. Tulin raskaaksi 06 syksyllä ja poika synty 07 kesällä. Nyt puoli vuotias. Raskauden ja lapsen syntymän avulla olen päässyt kaikesta yli. Kävin psykologilla että psykiatrilla. Ja minut oltaisiin laitettu osastolle mutten halunnut joten eivät voineet pakottaa. Nyt olo on kylläkin jo paras mahdollinen =)

Masennus on vakavasti otettava asia, mutta valitettavasti sitä usein vähätellään. Terapia on minun mielestäni aivan ehdoton juttu masennuksen hoidon kannalta. Hyvään ja säännölliseen terapiaan pääseminen voi joskus olla kyllä helpommin sanottu kuin tehty...
Itsellä oli keskivaikea masennus, terapiaa sen tiimoilta takana. Lääkkeitä en ole koskaan suostunut syömään, jääräpää kun olen. Helpommalla olisin varmaan päässyt jos olisin suostunut edes kokeilemaan... E-EPA on auttanut minulla mielialaan selvästi. Aloittaessani E-EPAn syömisen otin kaksi kapselia päivässä. E-EPAa löytyy eri vahvuuksia, itsellä käytössä 650mg. Kannattaa kokeilla ja fiilistellä auttaako. Yksilöllisiä juttujahan nämä ovat.
Kovasti voimia kaikille masennuksen kanssa painiville! :hug:

Äimä ry:llä on sivut ihmisille, jotka sairastavat synnytyksen jälkeistä masennusta. Minä olen yksi sellainen. Joka sairastan vaikeaa synnytyksen jälkeistä masennusta. Hoitoina on terapia ja lääkkeet. Ja niillä olen päässyt todella pitkälle. Se, että olen todella nopeaan parantunut on auttanut se, että olen hyväksynyt, että olen sairas, olen hyväksynyt, että tietty aika pitää syödä lääkkeitä, että paranisin. Nyt näen tästä jopa hyviä asioita, eli olen pitkällä paranemisessa.

Tuohon E-07 kommentiin, että eivät voi laittaa pakkohoitoon, kun en halunnut. Niin se ei pidä paikkansa. Jos on todellinen tarve, niin sitten laitetaan väkisin. Halusi tai ei. Eli siinä ei kysytä enää haluaako. Itse en ole koskaan joutunut, mutta tiedän äitejä, jotka on laitettu, haluamattaan. Ja se on heille ollut ainoa vaihtoehto.