Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:Vaikuttaa, että ongelma on sinulla itselläsi. Anna sen lapsen elää. Arjen hallinta voi olla hukassa, jos olet niin vaativa, että joka askelta pitää pelätä.
Terveisin alisuoriutuja.
P.S. opiskelin sisäoppilaitoksessa Saaren kartanossa, sain paljon ystäviä, en tullut raskaaksi, enkä juonut alkoholia koko aikana.
Alkuperäinen kirjoittaja lehmu:Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:Vaikuttaa, että ongelma on sinulla itselläsi. Anna sen lapsen elää. Arjen hallinta voi olla hukassa, jos olet niin vaativa, että joka askelta pitää pelätä.
Terveisin alisuoriutuja.
P.S. opiskelin sisäoppilaitoksessa Saaren kartanossa, sain paljon ystäviä, en tullut raskaaksi, enkä juonut alkoholia koko aikana.
Arjenhallinnan ongelmat eivät valitettavasti ole minun keksintöni. Kuka haluaa sisäoppilaitoksessa kämppiksen joka ei ikinä lähde ajoissa minnekään, jonka huone on jatkuvassa ja siivottomassa kaaoksessa ja joka hukkaa tavaroitaan säännöllisesti. Vähintään kerran kuussa on hävöksissä mm. lompakko, bussikortti, puhelin ja avaimia ei edes kuljeta mukanaan...
Tuo asuntola tosiaan helpottaa kyllä tilannetta, kuten myös se että minäkin uskon alavalintaan.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Veikkaan, että moni näistä "minulta jäi kesken kun pakotettiin" vastaajista ei tosiaan ollut yhtä hyviä oppijia lukiossa kuin lapsesi voi olla. Lahjakas nuori voi myös turhautua amiksessa! Ja valvottu asuntola ei takaa vielä mitään - veikkaan, että asuntola-asujat alottaa ryyppäämisen ym. aikuiselämän aikaisemmin kuin kotona asuvat. Ja edelleen lukion käyneillä/keskeyttäneillä on ammattikoulussa yleissivistävät ja kielet helpompia. Puhumattakaan jatkokoulutuksessa. Yritä puhua tyttöä ympäri korostamalla hänen mahdollisuuksiaan lahjakkaana oppilaana! Veikkaisin että nelikymppisenä muistelee mieluulla vaihto-oppilasvuotta kuin ammatti,kersat ja duuni kakskymppisenä -kokemusta.
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:Minä ehdottaisin kaksoistutkinnon suorittamista ammattikoulussa. Eikös siinä saa sen lukionkin suoritettua.
Alkuperäinen kirjoittaja vinci:sori vaan mutta kuulostat juuri sellaselta äidiltä joka aikoo kaikesta huolimatta pakottaa sellaiseen johon ei lapsi ite halua ja josta varmasti myöhemmin sinua alkaa vihaamaan kun joutui paikkaan joka ei ole mieluinen!!
jokaisen oikeus valita koulutuksensa!!!!!!!!
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Et voi pakottaa, mutta voit antaa tietoa ja kertoa vaihtoehdoista lisää. Lapsi on vielä niin nuori, ettei välttämättä ymmärrä miten tärkeästä päätöksestä on kyse. Valaise hänelle mahdollisuuksia, joita lukion jälkeinen elämä tarjoaa. Auta häntä ymmärtämään minkälaisesta päätöksestä on kyse ja miten se tulee vaikuttamaan loppuelämään.
Mä lehmu luulen olevani ensi vuonna saman paikan edessä. Esikoinen on lähes ysin oppilas hyvin vähällä lukemisella. On siitä jännä tyyppi, että myös kädentaidot on hyviä ja aikoo vakaasti amikseen. Lahjoja olisi lukioon, ihan selvästi myös lukupäätä, mutta juuri nyt ei lukeminen kiinnosta, vaan muut jutut.Alkuperäinen kirjoittaja lehmu:Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Et voi pakottaa, mutta voit antaa tietoa ja kertoa vaihtoehdoista lisää. Lapsi on vielä niin nuori, ettei välttämättä ymmärrä miten tärkeästä päätöksestä on kyse. Valaise hänelle mahdollisuuksia, joita lukion jälkeinen elämä tarjoaa. Auta häntä ymmärtämään minkälaisesta päätöksestä on kyse ja miten se tulee vaikuttamaan loppuelämään.
Tähän mä nyt pyrin.
Keskustelu on ollut hyvä, olen saanut paljon uusia näkökulmia. Ei se amis tosiaan ole huono vaihtoehto. Kunhan tyttö ymmärtää mitä valinta tarkoittaa.