saako pankkilainaa henkilö joka...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei tiedä..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei tiedä..

Vieras
ei ole töissä tällä hetkellä missään.......? asuntoon laina menisis, n 20 t euroa. asumisoikeus.
uusi työpaikka hakusessa. olen 3 lapsen yh joten jotain tuloja on noista tuista tällä hetkellä.
luottotiedot ovat kunnossa. entisiä lainoja eikä velkoja ole.

Mä en saanut yh:na asuntolainaa mistään, yritin jokaisesta pankista. Ei auttanut se, että olen töissä, enkä saa asumistukea, eli maksan itse asumisesta noin 800e / kk, mielestäni olisin ihan hyvin voinut maksaa sen verran asuntolainaa / kk vuokran sijaan.

Yksi pankki selitti, kuinka paljon rahaa mulla pitäis olla, ja kuinka paljon "irtorahaa" pitäis jäädä joka kk ennen kuin saisin asuntolainan, ja kyllä se irtorahan määrä oli jokseenkin sama kuin se mun palkkani.

Asumisoikeusasunnossa on vielä se, että vuokrat niissä ovat lähes samat kuin vuokra-asunnossa, eli sulla olis asumiskustannukset jo aika korkealla, ja siihen päälle yrittäisit sit lyhentää lainaa.

Kysyä aina voi, mutta en menis sanomaan,että laina irtoaa.

Ihan vinkiksi, että asumisoikeusasunnot ja osaomistusasunnot on kaikkein kalleimpia ja hyödyttömimpiä. Sanoisin, että ellet saa pankista lainaa koko asunnon ostoon, niin asu vuokralla.

Kysy vaan kaikista mahdollisista pankeista. Sillähän se selviää. Monen pankin verkkosivuillakin voi tehdä laskelmia jo etukäteen. Ja kilpailuttaa kannattaa joka tapauksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras..:
no varmaan aika nihkeesti... sun kun täytyy sen lainan lisäksi maksaa se asuminenkin. ja lapsia noin paljon, pankki laskee ihan ihme kaavioilla ne menot :/

Pankit laskee ministeriön vahvistamilla menoilla menot.
Valitettavasti työtön ei lainaa saa.. Maksukyky on välttämätön peruste lainan myöntämiselle ja ton kokoinen perhe ei voi lainaa saada työttömyyskorvauksella eikä edes liiton rahoilla.