saako pph irtisanoa ilman syytä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äityliini h
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äityliini h;27218362:
Meil tyttö on yksityisellä pph ja nyt pph aikoo irtisanoa sopimuksemme.
Saako se tuollain tehä ?
Mistä me hoitopaikka saadaan ?

Millainen sopimus teillä on? Kyllähän kaksipuolisen sopimuksen voi irtisanoa, mutta kai teillä jotkut ehdot on sen suhteen. Irtisanoisithan itsekin sopimuksen, jos et haluaisi lastasi enää viedä sinne.

Onko teillä sopimusta? Onko siinä mainintaa irtisanomisesta?

Mutta ennen kaikkea, kuinka hankalia asiakkaita te/lapsenne olette olleet, jos pph haluaa irtisanoa sopimuksenne?

Kyllä näin saa tehdä hän yrittäjänä on nähtävästi saanut tarpeekseen jos kemiat ei kohtaa tai maksut ovat toistuvasti myöhässä tai hoitoaikoja ei noudateta.
Syitä voi olla monia voit keskustella hänen kanssaan miksi tilanne meni tähän.

Meillä on erinäkemys lapsen kehitystasosta. Emme olisi halunneet alunperinkään tonne hoitoon muta pakko oli kun muuta ei löytynyt .
Tyttö ei viihdy vaan itkee edelleen hoitoon mennessä. Muut lapset ei näytä itkevän.
Lapselle ei ole leikkikaveria hoidossa. Näitä luettelee syyksi.
Sopimuksessa on kk irtisanomisaika.

Saa. Hän on yrittäjä ja voi valita asiakkaansa itse. Syy ei välttämättä ole teissä. Ehkä hänelle tulossa tutun tai kaverin lapsi tai joku jolla mukavamnat hoitoajat.

Alkuperäinen kirjoittaja äityliini h;27218415:
Meillä on erinäkemys lapsen kehitystasosta. Emme olisi halunneet alunperinkään tonne hoitoon muta pakko oli kun muuta ei löytynyt .
Tyttö ei viihdy vaan itkee edelleen hoitoon mennessä. Muut lapset ei näytä itkevän.
Lapselle ei ole leikkikaveria hoidossa. Näitä luettelee syyksi.
Sopimuksessa on kk irtisanomisaika.

No eihän se sitten irtisano ilman syytä, jos kerran nuo on sanonut syyksi.

Kiinnostaisi tietää miten käsityksenne lapsen kehitystasosta eroavat? Tosi moni vanhempi pitää lastaan liian kauan "vauvana" ja yllättyvät kun hoidossa lasta kannustetaankin tekemään asioita itse.

[QUOTE="lastenhoitaja";27220189]Kiinnostaisi tietää miten käsityksenne lapsen kehitystasosta eroavat? Tosi moni vanhempi pitää lastaan liian kauan "vauvana" ja yllättyvät kun hoidossa lasta kannustetaankin tekemään asioita itse.[/QUOTE]

Taas joku hoitaja tääl luulee tietävänsä lapsen kehitystason paremmin kuin äiti?? Häääh?
Hoitaja pakotti tytön syömään itse, pukemaan ja riisuun yms.
Tytön hienomotoriikka on huona ja hoitaja vaan irvailee miten hoidossa syö itse ja pukee itse miten hienosti on muka onnistunut.
Paskat sanon minä-
Nyt uhkailee irtisanomisella kun emme suostu yhteistyöhän ja olemme hankalia. Onneksi tyttö on hoidossa vain viistuntia päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja äityliini h;27220356:
Taas joku hoitaja tääl luulee tietävänsä lapsen kehitystason paremmin kuin äiti?? Häääh?
Hoitaja pakotti tytön syömään itse, pukemaan ja riisuun yms.
Tytön hienomotoriikka on huona ja hoitaja vaan irvailee miten hoidossa syö itse ja pukee itse miten hienosti on muka onnistunut.
Paskat sanon minä-
Nyt uhkailee irtisanomisella kun emme suostu yhteistyöhän ja olemme hankalia. Onneksi tyttö on hoidossa vain viistuntia päivässä.

minkä ikäinen tyttö on? Jotkut lapset kyllä ovat ovelia. Hoidossa tekevät kaikkea itse kun muutkin tekevät, mutta sitten kotona heittäytyvät pikkulapsiksi eikä osatakkaan enää.

minkä ikäinen tyttö on? Jotkut lapset kyllä ovat ovelia. Hoidossa tekevät kaikkea itse kun muutkin tekevät, mutta sitten kotona heittäytyvät pikkulapsiksi eikä osatakkaan enää.

Tämä tuli minullakin mieleen.
Hoitajana olen tähän törmännyt myös.
Kotona ei onnistu mikään, koska se äidin apu on lähellä. Hoidossa taas onnistuu lähes kaikki, koska muutkin tekemät, niin ei siinä ihan osaamattomaksi kehtaa jäädä ;)

Lapsi on vähän yli kolme. En usko että juonii vaan on jäljessä kehitystä. Hoitaja inttää lapsen osaavan tehdä siellä ja toimivan mutta mä en usko. Kototna tyttö ei pysty edes syömään lusikalla ruokaa kun sotkee paikat eli ei tajua että lusikasta tippuu ruuat lattialle kun kääntää.
Nyt sitten uhkaa lopettaa hoitosuhteen!

Alkuperäinen kirjoittaja äityliini h;27220383:
Lapsi on vähän yli kolme. En usko että juonii vaan on jäljessä kehitystä. Hoitaja inttää lapsen osaavan tehdä siellä ja toimivan mutta mä en usko. Kototna tyttö ei pysty edes syömään lusikalla ruokaa kun sotkee paikat eli ei tajua että lusikasta tippuu ruuat lattialle kun kääntää.
Haluatko muka lapsen vielä tuolle hoitajalle?

Eiks se oo ihan hyvä, että syö itse ja pukeminenkin onnistuu omin avuin? Meilläkin on kaikki lapset olleet kotona laiskoja ja saamattomia, mutta hyvät hoitajat ovat olleet parempia patistajia kuin me. Ovat sitten patistaneet meidät vanhemmatkin oleen tekemättä ihan kaikkea lasten puolesta.

Mut jos teillä on jo sukset ristissä hoitajan kanssa niin eikös tuo tule aikaa hyvään saumaan sitte? Haette uuden paikan lapselle ja ties vaikka osuis joku teidän kemioihin paremmin istuva yksilö tällä kertaa. Joskus vaihtamalla paranee..

Jospa hän vaikka kuvaisi hoidossa videokameralla jonkun tilanteen? Näkisitte siitä miten toimii. Mitä hoitaja hyötyisi siitä, että huijaa teitä tytön osaavan hoidossa toimia? Koska hänellehän on helpompaa kun tyttö siellä syö itse jne.

Miksi sä kuitenkin epäilet pph:n puheita. Ihan hyvin voi osata hoidossa tehdä, mutta kotona ei kun äiti tekee puolesta. Niin kotona ei tarvitse. Ja eikö ole hienoa, että tyttö osaa. Mun mielestä sun pitäis olla ylpeä lapsestasi ja kannustaa omatoimisuuteen. Ja varsinkin, jos on jäljessä kehityksestä. Mitä siitä sitten, että sotkee paikat? Lapset sotkevat, kun opettelevat syömään. Jotkut sotkevat pitempään kuin toiset.

Nyt vaan kannustat lastasi omatoimisuuteen. Ja kannustat, kun osaa tehdä jotain.

Niin.

EN tiedä mitä hötyy mutta hoitaja ei suostu tuleen tytön keskusteluihin mukaan lääkärien yms . kanssa koska hänellä on erinäkemys lapsen kehityksestä . Hoitaja kirjoitti vasuunki , että tyttö toimii hoidossa normaalisti.
Odotimme tytölle erityisapua hitaaseen kehitykseen mutta hoitajan toiminta torppaa nyt kaiken.
Ja nyt sitten irtisanoo hoitosuhteen . Me ei saada enään fysioterapeuttia yms. ja odotteena oli saada ehkä tukea kelalta koska lapsi on avustettavissa ikätasoistaan enemmän.
Hoitaa vain sanoo ettei voi eikä saa sanoo juuta ja jaata mutta voi kyllä vasuun kirjoittaa kaikka paskaa.

Kiiukuttaa niin vietävästi.
Nyt sitten ollaan ilman hoitopaikkaa ja kunnalla ei ole tarjota mitään kodin läheltä. grrr

En nyt tajunnut, mistä te riiheette... Siis sääkö riehut hoitajalle siitä, että se ei sais antaa muksun syödä ja pukeutua itse hoitopäivän aikana? Vai hoitaja riehuu sulle siitä, ettet sais syöttää ja pukea lastasi kotona ollessa?

Mutta joo, eiköhän yrittäjä saa itse valita asiakkaansa. Ja toisaalta, haluatko oikeasti viedä lapsesi hoitoon henkilölle, jonka kanssa olet noin pahasti napit vastakkain?

Niin piti vielä lisätä, että esimerkiksi sairaalassa tai vanhainkodissa vanhukset on samanlaisia. Jos teet jotain pientä puolesta, niin ei varmasti yritäkään itse seuraavalla kerralla. Eli heitä myös on kannustetta omatoimisuuteen esimerkikis syömisessä ja pesemisessä.

Älä tee lapsesi puolesta niin helposti. Varmasti vie aikaa enemmän, kun lapsi tekee itse, mutta eihän hän muuten opikaan tekemään itse. Vaatii sinulta kärsivällisyyttä ja kannustamista, kun tulee epäonnistumisia jne.

• Tykkää
Reactions: up&go
Siis täs on nyt jotain hämärää. Miksi ihmeessä hoitaja valehtelis, että lapsi osaa itse tehdä asioita? Tuntuu, että vanhemmat jostain syystä välttämättä haluaa lapsen olevan kehityksestä jäljessä...

Ei se hoitajan mielipide vaikuta niin paljon terapiaan. Meillä ainakin kaupungilla ja varsinkin keskussairaalassa päiväkodin paperit heitetään roskiin ja tehdään arvio itse. Yritä terapiaa joko neuvolan kautta tai kysy mahdollisuutta tehdä arvio yksityisesti.

Yhteistyössä