Saako soskun asiakkaalla olla esim autoa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Amoraalinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joku 10v sitten tarvin hetken toimeentulotukea ja silloin sanottii että auto ynnä kaikki muu mikä voidaan katsoa rahanarvoiseksi omaisuudeksi piti myydä pois :/ sossutäti oli sitä mieltä että kaksi koiraa oli myös turja menoerä ja että ne olis pitäny lopettaa :/

Saa olla, mutta mulla ei soskun asiakkaana ollut varaa auton ylläpitoon, joten mulla ei ollut.

Kun kuussa jää asumismenojen jälkeen käteen 580? (taloudessa 1+1 ja tuo oli se summa mikä noin 3 vuotta sitten käteen sossun asiakkaalle jäi) josta maksetaan ruoat, vaatteet, rakennetaan koko koti kattilasta kattolamppuun, niin kyllä mun mielestä on aika ihme jos kykenee autoa ylläpitämään.

Toki jos on jo koti rakennettu, niin ehkä onnistuu, mutta varmaan aika tiukkaa tekee silti.

Meillä pelkät verot ja vakuutukset kun tekee jo 1400? vuodessa, eli noin 120? kuussa...ja tuohon bensat ja huollot (renkaat yms) päälle...ei ois mulla ollut varaa aikoinaan.

Miten niin saako? Siis siltä kannaltako, että vaativatko sossussa myymään omaisuutta kun hakee toimeentulotukea, vai onko kyse moraalisesta ongelmasta, eli pitääkö myydä vanhat villasukatkin ennen kuin menee pyytämään sossusta apua?

Sossu ei vaadi myymään muutaman satasen autoa ja muutenkin on oman moraalin varassa mitä omaisuudestaan sossulle kertoo. Eivät soittele ajoneuvohallintokeskukseen.

jos esim asuu sellasessa paikassa mistä ei oo julkista liikennettä esim töihin niin kaipa se auto on hyödyllinen. voihan auto olla jonku toisen nimissä. niinku meillä. appiukon auto toi on. mies oli sen saadessaan liian nuori omistajaksi. ei oo sossun asia onko meillä auto vaiko eikö. ilmankaan ei tultais toimeen.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Joku 10v sitten tarvin hetken toimeentulotukea ja silloin sanottii että auto ynnä kaikki muu mikä voidaan katsoa rahanarvoiseksi omaisuudeksi piti myydä pois :/ sossutäti oli sitä mieltä että kaksi koiraa oli myös turja menoerä ja että ne olis pitäny lopettaa :/

Hyi vittu, tukee eläinten murhaamista... >:(

Miten sossutäti tiesi, että teillä on koiria?

Sossussa eikä työkkärissä kannata liiemmin kertoa eläimistä. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun asiakkaat ovat saaneet toimistoilta kirjeen perässä, jossa vaadittiin kasvatustoiminnasta selitystä. Hienoa, että sossun/työkkärin mielestä kaksi samaa sukupuolta olevat eläimet voivat lisääntyä :)

Alkuperäinen kirjoittaja jepjep :

Miten sossutäti tiesi, että teillä on koiria?

Sossussa eikä työkkärissä kannata liiemmin kertoa eläimistä. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun asiakkaat ovat saaneet toimistoilta kirjeen perässä, jossa vaadittiin kasvatustoiminnasta selitystä. Hienoa, että sossun/työkkärin mielestä kaksi samaa sukupuolta olevat eläimet voivat lisääntyä :)

No sitä on niin tyhmä että kertoo kaiken kun toinen kysyy :/ kartoitti siis mihin vähät rahat meni. Juu ei ilmeisesti kannata kertoa, nyt sen tiedän.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Saa olla, mutta mulla ei soskun asiakkaana ollut varaa auton ylläpitoon, joten mulla ei ollut.

Kun kuussa jää asumismenojen jälkeen käteen 580? (taloudessa 1+1 ja tuo oli se summa mikä noin 3 vuotta sitten käteen sossun asiakkaalle jäi) josta maksetaan ruoat, vaatteet, rakennetaan koko koti kattilasta kattolamppuun, niin kyllä mun mielestä on aika ihme jos kykenee autoa ylläpitämään.

Toki jos on jo koti rakennettu, niin ehkä onnistuu, mutta varmaan aika tiukkaa tekee silti.

Meillä pelkät verot ja vakuutukset kun tekee jo 1400? vuodessa, eli noin 120? kuussa...ja tuohon bensat ja huollot (renkaat yms) päälle...ei ois mulla ollut varaa aikoinaan.

halpa vanha kottero täysin bonarein, pienellä koneella, ei maksa ylläpito juuri mitään.

Saa olla joku parin tonnin auto,mutta tokihan asiakkaan on tajuttava että vakuutuksiin ym muihin kuluihin ei sosku anna rahaa,
jos omasta ruuastaan sen rahan tinkii niin sitähän ei voi kieltää mihin sen rahan käyttää mutta on myös turha valittaa nälkäänsä.
Ja mitä näihin eläimiin tulee niin sosku on se viimeinen oljenkorsi joka auttaa ihmisiä,
ei niitä teidän eläimiä.
Siksi on aivan luonnollista että eläinlääkärikuluja,eläimen ruokakuluja ym ei huomioida.

Kohta olisi kaikilla soskun asiakkailla kalliit autot alla jos sosku maksaa vakuutuksia ja bensoja myöten ja tokihan jokainen haluaa pari hevosta tai kasan rotukoiria kun sosku maksaa.

saa olla jos se on joku vanha kosla. halutessaan voivat pyytää siitä autosta ostotositteet, ym todisteet.
Mä ainakin olen kertonut että mulla onauto, vm 90. Ja se on seisonnassa, koska on rikki. Eivät ole käskeneet sitä myydä, koska on niiin halpa. myös ulosottomies sanoi ettei lasekta omaisuudeksi,että on "arvoton"

Yhteistyössä