M
mä
Vieras
me ollaan nuoria3 lasta mutta ikinä olla mitään saatu vaikka on pyydettykin.. korkeintaan joku 20-50e LAINAX joka sit pitänyt myös palauttaa
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :Normi-ihmisten lapset menee sitten opiskelun ohella töihin ja/tai nostavat opintolainaa. Aika hyvissä/rikkaissa piireissä olet elänyt, jos luulet, että kaikilla opiskelijoilla on rikkaat vanhemmat jotka avustavat vieraalla paikkakunnalla (tai edes samalla!) opiskelevaa lasta. Esim. itse muutin kotoa pois 17 vuotiaana ja muutaman vuoden päästä toiseen kaupunkiin opiskelemaan, enkä senttiäkään saanut avustusta kotoa (duunarivanhemmat, ei niillä ollut varaa).
Saanko kysyä, miten suhtautuisit, jos miehesi isä antaisi - koska te ette kerran halua - kaiken miehesi veljelle? Kysyn tätä siksi, että mulla on kaksi aikuista lasta - tai no toinen vielä hetken aikaa 17 v - mutta kun tulee se päivä, että noilla on puolisot, niin miten mun pitäisi toimia? Jos mulla on tarkoitus antaa vaikka 500 euroa kummallekin lapselleni ja toinen ei sitä halua - tai puoliso ei halua - , onko ok, että en hänelle anna mitään, mutta annan toiselle 1000 euroa? Vai onko parempi, että toinen saa sen 500 euroa ja toinen 500 euroa menee vaikka kodittomille kissoille?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No minä en saa omiltani enkä kyllä ottais vaikka saisinkin.
Miehen isä haluaisi antaa ja loukkaantuu kun ei oteta.
Ja hän sitten ostaa lapsille törky kalliita leluja ja makselee muksujen harrastuksia yms.
Ja siis siksi että miehen veli taas ottaa kaikken mitä saa ja me taas ei oteta käteistä rahaa vastaan. Haluaa olla tasapuolinen veljeksille...
Eli ei saada rahaa mutta rahan arvoisia tavaroita kyllä.....
Vanhemmat ovat kyllä elatusvelvollisia alle 18-vuotiaistaan. Ja yli 18-vuotiaiden kohdallakin vanhemmat ovat velvollisia - ainakin lain mukaan - kustantamaan lapsensa opinnot tiettyyn pisteeseen asti.Alkuperäinen kirjoittaja vieras :Normi-ihmisten lapset menee sitten opiskelun ohella töihin ja/tai nostavat opintolainaa. Aika hyvissä/rikkaissa piireissä olet elänyt, jos luulet, että kaikilla opiskelijoilla on rikkaat vanhemmat jotka avustavat vieraalla paikkakunnalla (tai edes samalla!) opiskelevaa lasta. Esim. itse muutin kotoa pois 17 vuotiaana ja muutaman vuoden päästä toiseen kaupunkiin opiskelemaan, enkä senttiäkään saanut avustusta kotoa (duunarivanhemmat, ei niillä ollut varaa).
Ajattelen ihan samalla tavalla kuin sinäkinAlkuperäinen kirjoittaja Riikka:Miksi vangemmat eivät auttaisi lapsiaan, vaikka sitten aikuisia, rahallisesti? Jos on mistä antaa niin miksi eivät antaisi silloin kun nuoret sitä apua tarvitsevat? Perintöveroko pitää ensin maksaa, jotta raha on hyväksyttävämpää? Samaa mietin vanhemman roolista. Kyllä minä aion, jos vain rahkeet antaa myöten, avustaa rahallisesti aikuisia lapsiani kun sen aika tulee. Eivät he välttämättä enää keski-iän ylittäneinä rahojani samalla tavalla tarvitse kuin nuorempina. Hyvä antaa vähästäänkin, paha ei paljostakaan...
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Ajattelen ihan samalla tavalla kuin sinäkinAlkuperäinen kirjoittaja Riikka:Miksi vangemmat eivät auttaisi lapsiaan, vaikka sitten aikuisia, rahallisesti? Jos on mistä antaa niin miksi eivät antaisi silloin kun nuoret sitä apua tarvitsevat? Perintöveroko pitää ensin maksaa, jotta raha on hyväksyttävämpää? Samaa mietin vanhemman roolista. Kyllä minä aion, jos vain rahkeet antaa myöten, avustaa rahallisesti aikuisia lapsiani kun sen aika tulee. Eivät he välttämättä enää keski-iän ylittäneinä rahojani samalla tavalla tarvitse kuin nuorempina. Hyvä antaa vähästäänkin, paha ei paljostakaan...![]()
Jos olisin sun äitisi. sä et haluaisi multa rahaa. Olisiko sulla mitään sitä vastaan, että antaisin sen sunkin osuuden siskollesi tai veljellesi?Alkuperäinen kirjoittaja vaipparalli:no ei kyllä saaha, enkä ilkeäis ottaa vastaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Jos olisin sun äitisi. sä et haluaisi multa rahaa. Olisiko sulla mitään sitä vastaan, että antaisin sen sunkin osuuden siskollesi tai veljellesi?Alkuperäinen kirjoittaja vaipparalli:no ei kyllä saaha, enkä ilkeäis ottaa vastaan.
Saavat mukavan perinnön?Alkuperäinen kirjoittaja vaipparalli:Mua säälittää tyypit, jotka elelee leveästi varakkaiden vanhempien avustuksella. Mitenhän ressukoiden käy kun vanhemmista aika jättää. :|
Sun vastauksesi yllätti mut positiivisuudellaanAlkuperäinen kirjoittaja vaipparalli:Miksi mulla olisi jotain sitä vastaan? Sinähän saat tehdä rahoillasi mitä haluat. Ja vapaaehtoista on ottaa raha vastaan tai olla ottamatta.
Yllättävän moni "duunarikin" tulee perimään aikanaan ainakin vanhempiensa asunnon. Tän takiahan sitä perintöveroa on rukattu pienemmäksi. Jos perintöä saisi vain rikkaat, niin heillä olisi kyllä rahaa veronsa maksaakin. Mutta kun suuret ikäluokat alkaa siirtyä seuraavaan elämään, perintöä saa myös ihan tavalliset tallaajat. Jopa köyhät.Alkuperäinen kirjoittaja vaipparalli:sen verran lievennän omaa kantaani, että kyllä mä kuitenkin mieluummin sitä avustusta otan vastaan kuin pidän lapsia nälässä, tai itseänikään.
Keittis eipä muuten ollut tullut mieleenkään tuo perintö, joka pelastaa niiden ressukoiden tulevaisuuden. Onneksi!![]()