Saako väsyneelle äidille sanoa että väsyttää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ärsyttääkö muita jos itse olet nukkunut huonosti (useamman kuukauden) ja sulle useasti tullaan kehuskelemaan että "voi kun olen nukkunut 8/10/12h ja minua niin väsyttää" ? Ymmärrän sen että mulla on vauva ja kaksi muuta lasta ja tiedostan sen että tämä vaihe kestää jonkun aikaa ja olen onnellinen 6h unista mutta kun joka päivä kattoo väsynyt naama peilistä ja samaan hengenvetoon tullaan mulle valittaa noin niin minä olen se joka ylireagoi ja suuttuu toisen mielipiteistä...

No onhan tuo vähän tökeröä, mutta sellaisia ne(ja me) ihmiset ollaan.
Epätäydellisiä kaikki ja hankala ymmärtää erilaista ihmistä.
Itse monta vuotta univaikeuksista kärsineenä nukun 4-7 h yössä, yleisimmin 5 tai 6 tuntia.
Monet lähipiirissä on noita hyvin nukkujia, jotka valittelee väsymystään ja ovat lähes toimintakyvyttömiä jos on tullut nukuttua VAIN 7-8 tuntia.
Kyllähän se vähän tympäisee, mutta hyvähän se sille kaverille tietenkin on että on hyvät unenlahjat!
Eipä tuo multa ole pois.

Jos olisi läheinenkin ystävä/kaveri kyseessä, niin sanoisin suoraan että "Voi että olisin onnellinen jos saisin nukkua noin paljon, tai siltä ainakin tuntuu kun itsellä jää yöuneet niin vähiin. Mutta kyllähän se liikaa nukkuminenkin toki väsyttää ja on tympeää!".

Enpäs ole ajatellut että väsymyksestäkin voi joku ottaa "kilpailun". Jos ihminen on väsynyt, hän on. Ja kyllä mielestäni on ihan normaalia keskustelua kertoa, että väsyttää vaikka toista väsyttäisi "enemmän"...

Hullua, jos sitäkään ei saisi kaverille "valittaa"....

Yhteistyössä