Säälittää niin tutun lapsi... 11v ja 163cm/70kg

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi kun vois auttaa jotenski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi kun vois auttaa jotenski

Vieras
Tyttö on tosi iso kokoinen. Ikää 11v ja 163cm pitkä ja painaa sen 70kg kun puoli vuotta sitten kysyin, nyt jo ehkä enempi =( Ite oon 162cm ja painan 54kg. Minulla saman ikäinen 11v tyttö ja 135cm ja 27kg.

Tyttöä kiusataan ja erottuu massasta. Häntä on paljon tutkittu ja lääkäreissä ravattu. Tyttö on fyysisesti myös erittäin kehittynyt ikäiseksekseen.

Nuoremmat lapset perheessä näyttävät kasvavan samaan malliin. Huolestuttaa tytön tulevaisuus jne. Jonkinlainen ruokavalio oisi ihan Ok varmasti mutta lapsi on perso makean perään.

Hassua kun 11v on minua pidempi. Jo muutama vuosi sitten jouduin häntä varomaan kun juoksi päin tai ohi... Meinasi itseltä jalat alta lähteä....

Itse oot kyllä aika pätykkä... Kyllä mäkin olin sua pitempi 11-vuotiaana, ja silloin elettiin 70-lukua. Nykykersat on pitempiä muutenkin. Parin vuoden päästä tuo tyttö ei erotu massasta. VAikutat vähän turhan huolestuneelta, kyse ei oo kuitenkaan sun lapsesta...

Mulla tais jo olla tuon ikäisenä mittaa ainakin tuo, jos enemmänkin....
Ei se aina niin kivaa oo ollu mutta minkäs teet kun pituutta vaan tulee ja tulee... Ei pääse katsisuhoitoon ku sitä ei oo vielä keksitty....

Niin milläpä puuttua ilman et "suuttuvat" ei millään..

Meillä miehen poika on 13v. 165cm ja painaa 75kg, ylipainoa on... Mut ei taatusti johdu siitä mitä me syödään kotona.. vaan ihan siitä että ostaa kaikilla saamillaan rahoilla herkkuja... VAikea estääkkään.. paitsi kieltämällä rahalliset lahjat.. mutta jos ei sieltä saa rahaa, ni kerääl pulloja joilla sitten ostelee...

Mä olin aika skrode tyttö jo lapsena. Vaikka olin uimari niin mitat oli 12v 160cm ja 64kg, enkä ollut tippaakaan läski! Eihän nuo mitat lapsesta kerro yhtään mitään muuta kuin, että tyttö ei ole pieni ja laiha.

Alkuperäinen kirjoittaja satutar:
Mulla tais jo olla tuon ikäisenä mittaa ainakin tuo, jos enemmänkin....
Ei se aina niin kivaa oo ollu mutta minkäs teet kun pituutta vaan tulee ja tulee... Ei pääse katsisuhoitoon ku sitä ei oo vielä keksitty....

On siihen kai jotain hormonihoitoja, serkkutyttö oli aikoinaan tutkittavana, lääkärit epäilivät väliin, että kasvaisi yli 2 metriseksi, alle kumminkin jäi, mutta reilusti päälle 180 on mittaa.

Itsekin olin 11 v:nä varmaan pidempi, painoa oli kyllä reilusti vähemmän.

Ap:n lapsi on kyllä pienikokoinen, meidän vajaa 9 v on samankokoinen, eikä ole mitenkään luokan isoimpia edes.

Minusta sinun tyttö on kyllä ikäisekseen tosi lyhyt :) Minun tytär täytti joku aika sitten 12v. Pituutta on 158 cm, ei ole luokkansa pisimpiä läheskään, painoa 42 kg. Hoikka on, vaan ei ikinä, milloinkaan tulisi mieleen kenenkään lasta lähteä SÄÄLIMÄÄN painon vuoksi. Itse koettaisin auttaa ja antaa asiatietoa (jos haluavat) mutta sääli ei auta ketään eikä mitään.

mä painoin 7lk mennessä 84!!! lihoin vaan yhtäkkisesti ja sitte aloin laihtumaan.painoin 49 kg ko pääsin 9lk. enkä ees tehny mitään erityistä. :) joten varmaan hormooneilla murrosiässäkin syytä? sillon alko kuukautiset ja kaikki..

Siis joo, lapsellahan on ylipainoa, mutta pituudelleen ei kyllä mitään voi. Ja joo, 11-vuotias 135cm pitkä tyttö on kyllä tosi lyhyt ikäisekseen. Eli vertaaminen omaan tyttäreesi on enemmän kuin hassua.

mielestäni ikä ei juurikaan vaikuta vaan se pituus/paino suhde....
ite olen 155cm ja poikani 4v on jotain 108cm =) että silleen... melko moni 11-13v on minun pituiseni ja tämän pituuden saavutin itse jo 11 vuotiaana =)
juuh.. ja niin poika painaa nyt 4vanhana 16kg ja tyttö 1v3kk 11kg!! ovat malliltaan kuin yö ja päivä! tyttö ei pahemmin mitenkään paksu on vaan tuhdin mallinen..oikea "maalaistantta"!

kukin kasvaa omaa vauhtiaan. jossei nyt ihan makealla lihoteta, niin pitää huomioida että jotku vaan on rotevampia. itse olen 160cm pitkä ja painan 48-52, vaihtelee vuodenajan mukaan. tyttäreni oli 7vuotiaana 135cm ja 34 kiloa, nyt 8vuotiaana 143cm ja 35kiloa. koko ajan ollaan kaikki syöty samoja sapuskoita.

Alkuperäinen kirjoittaja f:
Siis joo, lapsellahan on ylipainoa, mutta pituudelleen ei kyllä mitään voi. Ja joo, 11-vuotias 135cm pitkä tyttö on kyllä tosi lyhyt ikäisekseen. Eli vertaaminen omaan tyttäreesi on enemmän kuin hassua.

No, eiköhän naispuoleinen henkilö kuitenkin mieluummin ole pieni ja siro kuin 180cm roteva-riitta. ;) Normaalin kokoinenhan ap:n lapsi on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja f:

No, eiköhän naispuoleinen henkilö kuitenkin mieluummin ole pieni ja siro kuin 180cm roteva-riitta. ;) Normaalin kokoinenhan ap:n lapsi on.

Mitäs sitte ehdotat, katkotaanko ap:n tuttavan tyttäreltä pää, jotta olisi sopiva sinun ja ap:n standardeihin? Itse asiassa, jos minun pitäisi valita, olisinko 160cm vai 180cm pitkä, niin olisin mieluummin 180cm pitkä (ja hoikka, kuten olen nytkin).

Alkuperäinen kirjoittaja ryrt:
Niin milläpä puuttua ilman et "suuttuvat" ei millään..

Meillä miehen poika on 13v. 165cm ja painaa 75kg, ylipainoa on... Mut ei taatusti johdu siitä mitä me syödään kotona.. vaan ihan siitä että ostaa kaikilla saamillaan rahoilla herkkuja... VAikea estääkkään.. paitsi kieltämällä rahalliset lahjat.. mutta jos ei sieltä saa rahaa, ni kerääl pulloja joilla sitten ostelee...

Kuulostaa ihan sairaalloiselta sokeririippuvuudelta.

Lue kirja Sokeripommi.

(Jonsson Bitten - Nordström Pia: Sokeripommi
Eroon sokeririippuvuudesta)

Kerkesin vasta palaamaan. Tyttö siis todella lihavan näköinen. Ei näytä normaalilta... Meiän lapset ovat pieniä. En häntä lapsiini suoraan vertaakkaan. Meidän 5v on 101cm pitkä =)

Tuo kaverin tyttö hengästyy pienestäkin liikunnasta ja hikoilee tosi paljon. Saanut juuri astmapiiput ja joutui sokeri rasitus testeihin. Minua säälittää vain se että häntä kiusataan kauheasti asian takia ja on tosi kömpelö yms.

Yhteistyössä