Säästättekö lapsilisät?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tintti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tintti"

Vieras
Meillä mennyt 12v ja 4v lasten omille tileille lapsilisät alusta saakka. Kerran lainasin hoitovapaan aikana isommalta lapselta muutaman satasen, mutta töihin palattuani maksoin lainan takaisin pojan tilille.
 
En säästä varsinaisesti. Laitan lapsen tilille joka kuukausi rahaa tilanteen mukaan nykyään. Mutta tämän olen voinut aloittaa vasta tänä vuonna. Esikoinen lipsahti aikuiseksi asti etten ehtinyt säästää yhtään.
 
Menee lapsen tilille. Kertyy ihan kiva summa jonka voi sitten aikanaan käyttää esim. ensiasunnon ostoon tai vastaavaan. Ei kuitenkaan rikkaita olla joten pakko vähän koittaa säästää pikkuhiljaa lapsen tulevaisuutta ajatellen. Samoin astian johon tyhjennämme pienet kolikot lompakosta ja taskunpohjalta vien pankkiin lapsen tilille.
 
Mennyt lapsen tilille jo muutaman vuoden,mutta sieltä sit otetaan jos tarvii jotain isompaa ostaa eikä muuten ole varaa esim.pyörä jne. Myöhemmin saa mopokortin ja mopon jos tahtoo. Ja ajokortin ja auton. Ja sit kun muuttaa kotoota pois saa loput jos tarvitsee huonekaluja jne..
 

Yhteistyössä