Saatiin tällä viikolla kuulla rakanneultrassa, että...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piankahdenäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pojan tuleva äippä;30188435:
Minä odotan nyt poikaa ja olin varautunut tyttöön, tytöille on kaikkea kivaa mitä voi ostella ja ovat vauva-aikana kuulema helpompia. Mutta olin silti iloinen pojastakin, on ihanaa tulla äidiksi ja tuntea että on perhe, se on se tärkein juttu.

Mulla on poika ja parikuukautinen tyttövauva, ja meillä tuo tyttö on tuntunut vaikeammalta vauvalta. Poika oli niin ihanan helppo, nukkui samantien pitkiä pätkiä yöllä, eikä paljon itkenyt. Tyttö on valvottanut ja itkenyt kamalasti. Mutta tämä vasta kahden kuukauden kokemuksella.

Tässä jälleen yksi katkera joka ei ole koskaan päässyt ostelemaan "niitä ihania tyttöjen juttuja". Sinunlaistesi kannattaa jättää lastenhankinta henkisesti kypsemmille ihmisille.

[QUOTE="yks";30188641] (...) en ole oikeastaan ikinä ajatellut noita muksuja niin, että olisin erityisesti tytön ja pojan äiti vaan kahden erilaisen persoonan omaavan lapsen äiti. (...) Tietenkin sukupuoli tuo jossain määrin eroja, esim. murrosiässä, mutta ensisijaisesti en määrittele heitä sukupuolen mukaan.[/QUOTE]

Mieeeeeeees1, tule apuun! Maailma on kohta sukupuolineutraali ja ihmiskunta kuolee sukupuuttoon, koska palstamammoille lapsen persoona on tämän sukupuolta tärkeämpi!

(Anteeksi "yks", tarkoitus ei ole ilkeillä, postauksesi vain sattui niin tuon muuan ketjun aiheeseen...)

Alkuperäinen kirjoittaja piankahdenäiti;30188458:
No jos sieltä kaksoset tulis, niin olisihan se varmasti alkuun aika shokki, mutta siihen olisi sitten sopeuduttava. En muuten edes ollut tullut ajatelleeksi tuota! Vaikka hyvin epätodennäköistä se meille olisi.

Etkö sinä koskaan ole ajatellut, että olisit halunnut kokea myös sen, millaista olisi olla tytön äiti?

Ei se vielä ole mahdotonta kokea. :D

Tosin näin kolmen pojan jälkeen ehkä kuitenkin hiukan enemmän toivoisin poikaa, kun niitä on jo niin tottunut hoitamaan. Ei väliä sukupuolella vaikka mietityttäähän se, että osaisikohan sitä tytölle edes vaippaa vaihtaa. :D

Meille tulossa nyt 4. poika. :) Yhtäkään lasta ei olla tehty sillä tarkoituksella, että josko nyt tulisi tyttö. Tuntui kaikille sukulaisille ja kavereille olevan tärkeämpää, että tyttökin tulisi. Näköjään jonnekin hyvin syvälle juurtunut monilla tuo, että pitäisi molempia olla. Jotkut tuntuneet jopa olevaan pahoillaan, että voi harmi, eikö vieläkään. :/ Ihan kuin sillä ajatuksella olisi lapsia tehty. Luulisi, että tärkeämpää olisi olla iloinen toisen puolesta, että on terve lapsi tulossa. Oli sitten kumpaa sukupuolta hyvänsä. Kaikki vain ensi töikseen rakenneultran jälkeen tiedustelee, että no kumpi siellä on, muuta ei kysytäkkään. :/
Mutta juu, ei tosiaan kannata tehdä lasta vain siksi, että toivoisi saavansa toistakin sukupuolta olevan lapsen. Toki jos muutoinkin haluaa vielä lisää lapsia, niin onhan se sallittua toivoa jompaa kumpaa. :)

Vähän jäitä hattuun nyt.

Ensinnäkin onnittelut tytöstä jolla mitä ilmeisimmin näytti kaikki olevan kunnossa! Ei kannata turhaan uhrata aikaa noille kolmannen lapsenpohdiskeluille kun toinenkin raskaus on vielä ihan kesken.

Teette nyt tämän lapsen ja elelette vaikka pari vuotta kahden lapsen perheenä. Näette kuinka erilaisia tytötkin voivat olla ja saatte kuvaa siitä millaista on olla kahden lapsen vanhempia. Sitten voitte ruveta miettimään haluatteko vielä oikeasti sen kolmannen lapsen. Voihan olla että saisitte pojan sillä kertaa, tai sitten ette saisi. Kolmatta lasta kannattaa alkaa yrittämään siitä näkökulmasta että sieltä tulisi taas tyttö. Jos sitten tuleekin poika niin se on vain iloinen yllätys.

Me odotettiin ekaa tosi kauan ja jotenkin mun mielessä aina oli, että eka olisi poika, niinkuin turvallinen isoveli pikkusisaruksille. Kun selvis, että tyttö tulossa, niin olin hieman hämmentynyt ja jopa hetken surin poikaamme, jota emme silloin saaneet, mutta innostuin tytöstä tosi nopeasti ja kun pieni parikiloinen nyytti oli sylissäni, tiesin, ettei mikään maailmassa olisi yhtä rakas minulle. Hänen jälkeensä olemme saaneet kolme poikaa ja vielä olisi tilaa... Tyttöä toivoisin, mutta olisihan poikakin tuon joukon jatkoksi oikein sopiva.

Minä jostain syystä olen aina toivonut tyttöjä ja niitä minulla onkin neljä.
Kuopuksen kohdalla kaikki oli sitä mieltä, että poika sieltä tulee. Tavallaan vähän ärsyttikin joidenkin kommentit, että VIHDOIN saatte pojan.

Vauva oli niin liikkuvainen, että neuvolan tätikin oli ihan varma, että poika siellä on.
Ja itsekin aloin uskoa, että poika se on. Ja sopeuduin jo ajatukseen. Ei sillä, että se mikään järkytys olisi ollut. No, luulenpa, että tämän ketjun porukat ymmärtää.. :)

[QUOTE="Momo";30189033]
Vauva oli niin liikkuvainen, että neuvolan tätikin oli ihan varma, että poika siellä on.
[/QUOTE]

Meidän liikkuvaisin oli tyttö,pojat on ollut paljon rauhallisempia mahassa. Kokenut ultrannut gynekin totesi ultratessaan, ettei hän moiseen pomppijaan ole ennen törmännyt.

Alkuperäinen kirjoittaja piankahdenäiti;30188439:
Miksi se olisi "todennäköisesti tyttö"? Eihän minuakaan missään nimessä haittaa, että tyttöjä meille suodaan. Rakkaita, ihania lapsiahan ne ovat olivat sitten kumpaa sorttia tahansa! Mutta kuten sanoin, en haluaisi jäädä miettimään, että mitenkä sen kolmannen kanssa olisi käynyt.. Ja kolmas tyttökin olisi kuitenkin enemmän kuin tervetullut.

Siitä on joku tutkimuskin tehty, että jos kaksi edellistä on samaa sukupuolta, niin todennäköisyys on suurempi saada seuraavakin samaa sukupuolta.

Meillä kaksi vanhinta on tyttöjä, kahden vuoden ikäerolla. Ihania, rakkaita tyttösiä masuajoista lähtien ja heidän kasvuaan on ollut mahtavaa seurata. Toisen tytön jälkeen saimme hämmentäviä kommentteja tyyliin "ensi kerralla sitten onnistutte". What??? Puhuimmekin tosi avoimesti, että perheeseemme mahtuu muutaman vuoden päästä vielä yksi. Emme itse ajatelleet todellakaan, että nyt tehdään poika. Halusimme vauvan ja olin itseasiassa ihan varma, että hänkin olisi tyttö.

Ikäero on kuopuksen ja kakkosen välillä 5v. Rakenneultrassa selvisi, että poika. Olin niiiiin varma tytöstä, että hämmennyin täysin moneksi viikoksi. Tosi hyvä, että saimme tietää ennen syntymää. Poika on, tottakai, maailman rakkain, aivan kuten siskonsakin. Mutta kyllä on sanottava, että pojan maailma on erilainen, kuin tytön. Poika on nyt 7v ja edelleen vieläkin totean, että en vaan ymmärrä :D

Me käytiin rakenneultrassa tällä viikolla ja saatiin kuulla että kolmas poika tulossa, yksi tyttökin meiltä löytyy! Vauvalla kaikki hyvin, olin itse jännittänyt sitä että onko hänellä kaikki niin kuin kuuluisi ja se sukupuoli oli aivan toissijainen asia! Mutta huomasin kun kerroimme muille että poika olisi tulossa.. Niin muut reagoivat "no olisi se tyttö saanut olla" " vai kolmas poika tulossa, kyllä se sisko olisi tytölle ollut kivempi"... Kaikille jaksoin sanoa, että meille on pääasia että vauva on terve ja sukupuoli on ihan toissijainen asia! Ärsyttää, vaan tuollainen käytös muilta!

Itselläni on kaksi tyttöä ja poika. Kaksi vanhinta on tyttöjä ja oisin ollut surullinen esikoisen puolesta, jos ei olisi saanut siskoa. Tietysti veljestäkin on iloa, mutta uskoisin silti, että sisko on korvaamaton tuki läpi elämän :)

Yhteistyössä